וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מערך שיעור על בוכריס עורר סערה: "נגמרו הקצינים שישמשו דוגמה?"

פוסט שבו פורסמה הפעלה מאתר משרד החינוך המתמקדת באישיותו ובפועלו של הקצין שהורשע בעבירות מין עורר תגובות זועמות בפייסבוק. המערך, שכותרתו "להביט אל האופק", נועד למצב את בוכריס כמודל הזדהות לבני נוער בכיתות ז' עד י"ב. משרד החינוך: התוכן יירד מהאתר

צילום: אבי כהן, עריכה: שניר דבוש

(בווידאו: חתימת הסדר הטיעון של בוכריס, פברואר)

מערך שיעור של משרד החינוך המתמקד בדמותו של הקצין הבכיר לשעבר אופק בוכריס, שהורשע במסגרת הודאתו בעבירות מין, פורסם אמש (שישי) בפוסט בפייסבוק ועורר תגובות זועמות ברשת. התכנית יועדה לסוף שנת 2015, לפני שהוגשה התלונה הראשונה נגד בוכריס בפברואר 2016 – אך עדיין נמצאת באתר המשרד יחד עם הפעלות ומערכי שיעור נוספים בנושאי מנהיגות וערכים.

לפי אתר המשרד, מטרת מערך השיעור, שכותרתו "להביט אל האופק", היא "להציג בפני בני הנוער את דמותו של אופק בוכריס – קצין ולוחם – ואת הערכים המאפיינים אותו כמודל להזדהות". כמו כן, מטרה נוספת שצוינה היא "חיזוק וטיפוח ערכים של דבקות במטרה, כוח רצון, התמדה, מסירות למען עם ישראל, ולחזק את יכולת ההתמודדות של בני הנוער עם מצבי משבר".

עוד ידיעות בנושא חינוך בוואלה! NEWS
נסגר המכרז להפעלת הצהרונים בת"א: העירייה תספוג עלויות
רפורמת הסרדינים: רק ברבע מכיתות א' וב' לומדים יותר מ-30 תלמידים
על רקע הסערה: גבעתיים אסרה הכנסת עמותות דתיות לגני ילדים

תא"ל אופק בוכריס במתן גזר הדין שלו בבית הדין הצבאי בקריה, 2 בפברואר 2017. מגד גוזני
"מה עבר בראשו של מי שכתב את מערך השיעור". בוכריס/מגד גוזני

הפוסט שבו התפרסם מערך השיעור גרר תגובות המתנגדות לעצם קיום הפעלה מסוג זה. "ערכים? מודל הזדהות? מה עבר בראשו של מי שכתב את מערך השיעור?", כתבה אחת הגולשות בתגובות לפוסט. "נגמרו הקצינים שמהם ניתן לקחת דוגמה ולא הטרידו מינית? כי היו פה כמה עשורים של צבא ומלחמות מבצעים צבאיים, אני יכולה לחשוב על עוד כמה קצינים ולוחמים להזדהות איתם", כתבה גולשת נוספת. גולשת אחרת כתבה: "אין ספק שדבקות במטרה, כוח רצון והתמדה הוא גילה לאורך כל הדרך. בעיקר בהכחשות גורפות של מעשיו".

ההפעלה, לפי המערך, כוללת הקרנת סרט על בוכריס מתוך התכנית "עובדה", ובו מוצגים סיפורו ופציעתו במבצע "חומת מגן" ב-2002, אז שימש מג"ד בחטיבת גולני. לאחר הצפייה בסרט, אמורים היו התלמידים המשתפים לנתח בקבוצות קטנות את אחת מהתכונות או הסיטואציות העולות בסרט, זאת כשלב מקדים לדיון כיתתי באישיותו של בוכריס, בהיותו דמות ראויה להזדהות ובערכים שעל בני הנוער לאמץ מאופיו ומדרכי ההתמודדות שלו.

ממשרד החינוך נמסר כי התוכן יירד בתחילת השבוע הבא.

הפוסט שבו התפרסמה ההפעלה בנושא בוכריס:

לכל אורך ההפעלה, הסוקרת כאמור את קורות חייו של בוכריס, לא מצוינות הרשעתו והתלונות נגדו. עם זאת, על אף שההפעלה מצויה באתר משרד החינוך וזמינה למורים ולמורות לכיתות ז' עד י"ב המעוניינים להעבירה, לא ברור אם אכן נעשה בה שימוש בבתי ספר.

כתב האישום נגד בוכריס הוגש ביולי 2016 בגין עבירות של אונס, מעשה סדום, מעשה מגונה והתנהגות שאינה הולמת בחיילת וקצינה ששירתו תחת פיקודו. בדצמבר חתם הקצין לשעבר על הסדר טיעון שנוי במחלוקת, שבמסגרתו נמחק סעיף האונס מכתב האישום והומר בהתנהגות שאינה הולמת ובבעילה אסורה בהסכמה. הוא הורשע ונידון לתשעה חודשי מאסר על תנאי ולהורדה בדרגה אחת לאלוף משנה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully