וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בעקבות הפרסום בוואלה! NEWS: נמצאה דירה למשפחה שנזרקה לרחוב

8.8.2017 / 11:53

אחרי שבני משפחת קורם המונה שמונה נפשות מקריית עקרון נאלצו להתגורר באוהל, עמידר מצאה עבורם דירה חדשה בדימונה, הרחק מאזור מגוריהם המקורי. בני המשפחה הסכימו למעבר, אולם בפורום הדיור הציבורי מתחו ביקורת: "המשפחה נעקרה מסביבתה המוכרת"

עריכה: שניר דבוש

(בווידאו: האוהל בו התגוררה משפחת קורם)

משפחת קורם בת שמונה הנפשות מקריית עקרון נזרקה לרחוב לפני כשבועיים, לאחר שמשרד הבינוי והשיכון הפחית בניגוד לתקנות בסיוע לשכר הדירה והיא לא הצליחה לעמוד בתשלומים. בני המשפחה נאלצו להתגורר באוהל שהקימו מול בניין המועצה המקומית, אך שבועיים לאחר הפרסום בוואלה! NEWS – חברת עמידר מצאה דירה עבור בני המשפחה בדימונה. המשפחה מוקמה במקום הראשון בתור לדיור ציבורי, אך לאחר שבאזור השפלה, הסביבה המוכרת למשפחה, לא נמצאה דירה מתאימה עבורם, עמידר מצאה דירה פנויה בדימונה והמשפחה הסכימה למעבר.

על אף הריחוק והניתוק מהאזור בו התגוררו, האם יפית, בת 30 ואם לשישה, הייתה מוכנה לכל הצעה שהציעו במשרד הבינוי והשיכון – העיקר שלה ולילדיה תהיה קורת גג. יפית, סייעת לגננת במקצועה, חתמה על חוזה השכירות וקיבלה את הסיוע מהמשרד, לאחר שבעלה החל לרצות עונש מאסר לפני כשנתיים. עם שחרורו, הפחית המשרד במענק מאחר שהפסיק לראות בה כאם יחידה ובעקבות זאת נקלעה המשפחה לחובות ולקשיים כלכליים.

עוד בוואלה! NEWS:
קצין נהרג ואחר נפצע קשה בהתרסקות מסוק אפאצ'י בבסיס בנגב
אחרי קמפיין רווי שנאה וחשש מאלימות, הבחירות לנשיאות קניה יצאו לדרך
אחרי הפוסט של יאיר נתניהו: "פרקליט המשפחה נשלח לסכל תביעת דיבה"

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
בני משפחת קורם בדירתם החדשה/מערכת וואלה!, צילום מסך

"גרתי בדירה במשך שנתיים ועם שחרורו של בעלי קיבלתי הודעה מבעל הבית, 'הבנתי שדייר נוסף נכנס לבית'", סיפרה יפית. "אמרתי לו שמדובר בבעלי והוא הודיע לי שהוא לא מקבל את זה ושנפנה את הבית. עם השחרור שלו, משרד השיכון הפחית לנו את העזרה ואז התקשינו לשלם. אמרנו לבעל הדירה שחלה טעות ושהם יחזירו לנו את הכסף באופן רטרואקטיבי, אך הוא פשוט לא הסכים ודאג לפנות אותנו מהבית".

הסיוע המשפטי במשרד המשפטים הגיש עתירה דחופה לבית המשפט המחוזי בלוד נגד משרד הבינוי והשיכון כדי למצוא פתרון למשפחת קורם. לפי העתירה, לא רק שהמשרד לא מצא עבור בני המשפחה פתרון דיור, הם אף קיבלו צו פינוי מהאוהל שהקימו לאחר שנזרקו לרחוב עם ששת הילדים בני פחות מתשע. בעקבות הפרסום בוואלה! News ועתירת הסיוע המשפטי, הובילו לשינוי ההתנהלות. שר הבינוי והשיכון יואב גלנט התערב והורה לעשות את מירב המאמצים כדי לסייע למשפחה. לאחר שנמצא פתרון, במשרד הבינוי והשיכון בירכו את בני המשפחה על דירתם החדשה, ואמרו כי הם מחויבים לסייע למנועי יכולת ברחבי הארץ.

עוד באותו נושא

משפחה בת 8 נפשות נזרקה לרחוב - ועומדת בסכנת פינוי גם משם

לכתבה המלאה
משפחה בת שמונה נפשות נזרקה לרחוב, עיריית עקרון הוציאה צו פינוי לאוהל שלהם 26 ביולי 2017. מאצ'י הוף, מערכת וואלה! NEWS
הבעל נכנס לכלא, המשפחה נקלע לחובות. אוהל משפחת קורם/מערכת וואלה! NEWS, מאצ'י הוף

למרות מציאת הפתרון, מיטל כהן מפורום הדיור הציבורי מתחה ביקורת על משרד הבינוי והשיכון בעקבות התנהלותו ובנוגע למיקום בו נמצאה הדירה החלופית עבור המשפחה. "למה בכלל אנחנו צריכים להיאבק על דבר בסיסי שהוא קורת גג שהמדינה מחויבת לספק", תהתה כהן. "למה עד שהבן אדם לא מגיע לאוהל ולתקשורת הוא לא מקבל בית? בנוסף, לוקחים משפחה ועוקרים אותה מהסביבה שלה ונותנים לה לגור רחוב מהסביבה המוכרת שלה, זה פשוט כאב לב, זה מקום שאין להם אף אחד. שבמשרד השיכון יחשבו מה ההשלכות של לקחת משפחה, לעקור אותה מהסביבה המוכרת לה ולזרוק אותה לעיר מרוחקת שאין להם שם אף אחד".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully