וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אחרי קמפיין רווי שנאה וחשש מאלימות, הבחירות לנשיאות קניה יצאו לדרך

8.8.2017 / 7:58

אזרחי המדינה המזרח-אפריקנית יכריעו בין הנשיא המכהן קניאטה לבין מנהיג האופוזיציה הוותיק אודינגה, שכבר אמר כי יריבו ינצח רק אם יזייף קולות. תושבים אגרו מזון בשל החשש מאלימות דומה לזו שאירעה בבחירות לפני עשור, והסקרים מצביעים על קרב צמוד

צילום: CNN, עריכה: יוסי אלטר

אזרחי קניה מצביעים היום (שלישי) בבחירות לנשיאות, בצל החשש מעימותים לנוכח המרוץ הצמוד בין הנשיא המכהן אוהורו קניאטה לבין מנהיג האופוזיציה ראילה אודינגה. הסקרים האחרונים הצביעו על קרב ראש בראש בין שני היריבים, ואם אף אחד מהם לא יחצה את רף 50% הקולות, יידרש סיבוב שני ומכריע.

בימים האחרונים אגרו התושבים מזון ומים, ומשפחות שלמות עברו לשהות במעוזי הקבוצות האתניות שלהן בשל הפחד מפני מעשים אלימים לאחר ההכרזה על התוצאות. אודינגה בן ה-72 כבר אמר כי הנשיא המכהן קניאטה, בן 55, יוכל לנצח רק אם מפלגת השלטון תזייף קולות. מנהיג האופוזיציה כבר הפסיד בשתי מערכות הבחירות האחרונות - 2013 ו-2007.

הממשלה פרסה יותר מ-150 אלף אנשי ביטחון, כולל פקחי שמורות הטבע, כדי לאבטח 41 אלף תחנות הצבעה. תוצאות ראשונות לא צפויות להתפרסם לפני מחר, אך מרוץ צמוד יכול לגרום לכך שיידרשו שלושה ימים עד שיוכרז מנצח. באופן רשמי, לרשויות יש עד שבוע ימים כדי לפרסם את התוצאות.

חיילים מאבטחים תור בקלפי בניירובי, קניה, 8 באוגוסט 2017. רויטרס
150 אלף אנשי אבטחה. תור בקלפי בניירובי, היום/רויטרס

ב-2007, אודינגה קרא להפגנות בעקבות תקלות בספירת הקולות, ובעקבותיהן החלו עימותים על רקע אתני שבמהלכם נהרגו 1,200 איש ועוד 600 אלף נעקרו מבתיהם. רוב מעשי ההרג לפני עשור היו בעיר קיסומו, שבה מתגוררים מיליון בני אדם, רובם מקרב שבט הלואו שאליו משתייך מנהיג האופוזיציה.

רצח אכזרי של בכיר בוועדת הבחירות וגירושם של שני יועצים זרים של אודינגה הזינו תיאוריות קונספירציה ברשת וידיעות "פייק ניוז" נצרכו בהמוניהן על ידי הגולשים.

בנוסף לנשיא חדש, יבחרו המצביעים חברי פרלמנט ונציגי רשויות מקומיות, כחלק מהשינוי החוקתי שנכנס לתוקף ב-2007 במטרה לבזר סמכויות ולצמצם את רוח "המנצח לוקח הכול" של המרוץ לנשיאות.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

מיקום אסטרטגי, נוף מרהיב ודירות מפוארות: השכונה המסקרנת שנבנית במרכז

בשיתוף אאורה נדל"ן
נשיא קניה אוהורו קניאטה בעצרת בחירות, אוגוסט 2017. רויטרס
מחפש אחרי כהונה שנייה. הנשיא קניאטה/רויטרס

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully