וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

משפחה בת 8 נפשות נזרקה לרחוב - ועומדת בסכנת פינוי גם משם

26.7.2017 / 18:02

משפחת קורם לא עמדה בתשלומים בדירתה בקריית עקרון אחרי שמשרד השיכון הפחית בסיוע לשכר הדירה בניגוד לתקנות, ועברה לאוהל מול בניין המועצה - שהוציאה לה צו פינוי. "זה סיוט והשפלה", סיפרה האם יפית. הסיוע המשפטי במשרד המשפטים הגישה עתירה דחופה

עריכה: שניר דבוש

משפחת קורם בת שמונה הנפשות, המתגוררת בקריית עקרון, חיה בשבוע האחרון באוהל מול בניין המועצה. משרד השיכון הפחית בתשלומי הסיוע בשכר הדירה, מה שהקשה עליה לעמוד בתשלומים, ובעל הדירה הוציא למשפחה צו פינוי. עתה, גם המועצה דורשת פינויה של המשפחה ומחלקת הסיוע המשפטי במשרד המשפטים דורשת למצוא בדחיפות דיור חלופי.

האם יפית, סייעת לגננת בת 30 ואם לשישה, חתמה על חוזה השכירות וקיבלה את הסיוע ממשרד השיכון אחרי שבעלה נכנס למאסר לפני כשנתיים. עם שחרורו, הפחית המשרד במענק מאחר שהפסיק לראות בה כאם יחידה ובעקבות זאת נקלעה המשפחה לחובות כלכליים". "אני גרתי בדירה שנתיים ועם שחרורו של בעלי קיבלתי הודעה מבעל הבית, 'הבנתי שדייר נוסף נכנס לבית'", סיפרה יפעת לוואלה! NEWS.

משפחה בת שמונה נפשות נזרקה לרחוב, עיריית עקרון הוציאה צו פינוי לאוהל שלהם 26 ביולי 2017. מאצ'י הוף, מערכת וואלה! NEWS
הבעל נכנס לכלא, המשפחה נקלע לחובות. אוהל משפחת קורם/מערכת וואלה! NEWS, מאצ'י הוף

"אמרתי לו שמדובר בבעלי והוא הודיע לי שהוא לא מקבל את זה ושנפנה את הבית. עם השחרור שלו, משרד השיכון הפחית לנו את העזרה כי הפכתי מחד-הורית לזוג. ואז התקשינו לשלם, אמרנו לבעל הדירה שחלה טעות ושהם יחזירו לנו את הכסף באופן רטרואקטיבי, אך הוא פשוט לא הסכים ודאג לפנות אותנו מהבית". לדבריה, "בעלי רוצה להשתקם. הכניסה שלו לכלא הייתה על רקע עימות עם ראש המועצה. מאז הוא התנצל, רוצה להשתקם ובכל זאת לא נותנים סיכוי ואפשרות לאף אחד?".

הסיוע המשפטי במשרד המשפטים הגיש עתירה דחופה לבית המשפט המחוזי בלוד נגד משרד השיכון כדי למצוא פתרון למשפחת קורם. לפי העתירה, לא רק שמשרד השיכון לא מצא עבור המשפחה ילדיהם פתרון דיור, אלא שהם אף קיבלו צו פינוי מהאוהל שבו הם מתגוררים. משפחת קורם סובלת ממצב כלכלי קשה, ששת הילדים בני פחות מתשע.

sheen-shitof

פתרון עוצמתי לכאב

טכנולוגיה מהפכנית לטיפול בכאבים אושרה ע"י ה-FDA לשימוש ביתי

בשיתוף Solio
משפחה בת שמונה נפשות נזרקה לרחוב, עיריית עקרון הוציאה צו פינוי לאוהל שלהם 26 ביולי 2017. מאצ'י הוף, מערכת וואלה! NEWS
זועמת על משרד השיכון. יפית קורם/מערכת וואלה! NEWS, מאצ'י הוף

עוד נטען כי על אף שהמשפחה זכאית לסיוע מוגדל בשכר דירה, היא קיבלה בין פברואר ליולי סיוע מופחת של כ-1,500 שקל במקום 3,900 שקל - ככל הנראה בטעות. "המשכיר לא הסכים להאריך להם את הסכם השכירות ובסוף הם פונו בצו בית משפט", נכתב בעתירה". המשפחה נמצאת במקום השני בתור לזכאות דיור ציבורי, אך טרם קיבלה דירה. בפועל מצבה הכלכלי הקשה והחובות שצברה לא מאפשרים לה, למרות כספי הסיוע, להשכיר דירה בשוק החופשי".

יפעת הביעה תקווה שהמצב ייפתר, אך גם הרבה כעס. "אני מוכנה לעבור לכל עיר, העיקר שתהיה קורת גג לילדיי", אמרה. "אבל למרות זאת משרד השיכון לא מצא לנו פתרון. מיום רביעי אנחנו מחוץ לבית. פינו אותנו עם צו פינוי והוצאה לפועל, גם עיריית עקרון הוציאה צו פינוי לאוהל שלנו. מיטל, פעילה בדיור הציבורי, עזרה לנו להשהות את יישום הצו הזה. זה סיוט, השפלה, הבן שלי קיבל את זה מאוד קשה. יש הרבה כעס על המצב, על העובדות הסוציאליות שחוץ מלשלוח טפסים למשרד השיכון, הן לא עושות כלום".

משרד השיכון: "המשפחה זכאית להמשך קבלת סיוע מוגדל"

משרד הבינוי והשיכון נמסר כי הוא "ער למצוקתה של משפחת קורם ונרתם לסייע לה. על פי בדיקתנו, המשפחה נמצאת במקום השני בתור הממתינים לדירה בת ארבעה חדרים בישוב קרית עקרון. עד שתתפנה דירה לאכלוס, המשפחה זכאית לקבלת סיוע מוגדל בשכר דירה עד לסכום של 3,900 שקל. עד החודש הנוכחי, המשפחה מימשה סיוע על סך 1,470 שקל. עד ליום שישי הבא, תקבל המשפחה את הפרשי הסיוע המוגדל בשכר דירה החל מפברואר ועד יולי.

המשפחה זכאית להמשך קבלת סיוע מוגדל מדי חודש, בכפוף לסכום המופיע בחוזה השכירות. באפשרות משרד הבינוי והשיכון להעביר את כספי שכר הדירה ישירות לבעל הבית, ובכך להקל על החשש של המשפחה להיתקל בסירוב בשל העיקול. על מנת לממש זכות זו עליהם להודיע לחברת שכר דירה".

מראש המועצה חובב צברי נמסר כי הוא "מחזיק בידיו צו פינוי, אולם הוא לא פעל לממש אותו בתקווה שיימצא פתרון הולם בטווח הקצר". עוד נמסר מהמועצה כי "בעקבות התערבות ראש המועצה, קיבלה משפחת כורם דירה בשכירות מוגנת ומחר הם הולכים לראותה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully