וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

זעם על החלטת העליון: "המדינה מפנה עורף לזוגות של הומואים"

בג"ץ קבע כי החוק הקיים מפלה זוגות חד-מיניים, אך דחה את הפסיקה בנושא עד להסדרת החוק בכנסת. איתי פנקס, שעתר לשינוי החוק: "ברגע שבית המשפט קובע שקיימת אפליה, דינה להתבטל"

צילום: רוני כנפו

"קיווינו שהמאבק יסתיים כבר היום, אבל נלחמנו עשר שנים על הזכויות שלנו ונילחם גם עוד חצי שנה" – כך אמר בצהריים (חמישי) איתי פנקס, חבר מועצת עיריית תל אביב שעתר לבג"ץ בדרישה לשנות את החוק המאפשר רק לזוגות הטרוסקסואליים להשתמש בשירותי פונדקאות.

בית המשפט העליון קבע היום כי המדינה מפלה זוגות חד-מיניים בפונדקאות, אך השעה את פסיקתו בנושא עד להסדרתו בכנסת. בפסק דין שהוקרא במסגרת טקס הפרישה של המשנה לנשיאה השופט סלים ג'ובראן, נאמר כי ההסדר הנוכחי מהווה "אפליה בלתי-מוצדקת".

"בג"ץ קבע בפירוש שהאפליה נגד להט"בים קיימת בחוק הקיים, וברגע שבית המשפט קובע שקיימת אפליה – דינה להתבטל", אמר פנקס, שהגיש את העתירה יחד עם ארגון "אבות גאים" וחברת "תמוז". "או שנבחרי הציבור בכנסת יקשיבו לרוב העצום בעם ויתקנו את האפליה בחוק, או שנחזור לבג"ץ כדי שיתקן את מה שהוא עצמו קבע כאפליה נגד חד מיניים".

טקס פרישתו של השופט סלים ג'ובראן עליון, ירושלים  3.8.17. נועם מושקוביץ', מערכת וואלה! NEWS
השופט ג'ובראן בטקס הפרישה, היום/מערכת וואלה! NEWS, נועם מושקוביץ'

עו"ד אירית רוזנבלום, מנכ"לית ארגון "משפחה חדשה", מסרה: "צר לי שבג"ץ החליט הפעם לא להכריע, והשאיר את ההכרעה בידי המחוקק המפולג והמסוכסך הממאן לסיים את הליכי החקיקה. במשך 20 השנים האחרונות לא עשה זאת המחוקק, ואולי משום שהתעלם במכוון מהצורך להסדיר את נושא הפונדקאות לאוכלוסיות חשוכות ילדים ולהט"בים".

עו"ד מיכל עדן, יו"ר ועדת להט"ב בלשכת עורכי הדין, מסרה: "הודעת השופט ג'ובראן בבית המשפט העליון מהווה אכזבה גדולה לקהילת זכויות האדם בישראל ולקהילת הלהט"ב בפרט. מדינת ישראל מפנה עורף לזוגות של הומואים המשוועים להיות הורים ונאלצים לטוס הרחק מעבר לים כדי לממש את זכותם להורות, בעוד מחקרים מעידים כי זוגות מאותו המין הם הורים טובים לא פחות ולעיתים אף יותר. הגיעה העת לשים קץ לאפליה נגד זוגות מאותו המין".

ח"כ מירב בן ארי (כולנו), יו"ר משותפת לשדולה הגאה בכנסת, מסרה: "צודק השופט ג'ובראן בכל הקשור לנושא הפונדקאות - על הכנסת לקדם את הנושא בחקיקה ולא בפסיקה. אני מקווה מאוד כי משרדי הממשלה - המשפטים והרווחה - ישכילו להבין את חשיבות הנושא, כמו באימוץ כך גם בפונדקאות, ויביאו חקיקה ממשלתית בעניין".

הפגנת קהילת הלהט"ב במחאה על עמדת המדינה לגבי אימוץ, תל אביב, 20 ביולי 2017. מגד גוזני
הפגנה של קהילת הלהט"ב נגד המדינה/מגד גוזני

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully