וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

העליון: זוגות חד-מיניים מופלים בפונדקאות - על הכנסת להסדיר זאת

3.8.2017 / 10:53

בפסק הדין האחרון של השופט ג'ובראן הפורש, קבע בית המשפט כי משעה את החלטתו בנושא עד לטיפול בנושא בכנסת, שהעבירה בקריאה ראשונה חוק להסדיר זאת. לדבריו, ההסדר הנוכחי מהווה אפליה בלתי מוצדקת

צילום: לע"מ, עריכה: ורד לידני

(בווידאו: בג"ץ דרש מהמדינה לנמק מדוע אין לאפשר הליך פונדקאות לזוגות חד מיניים)

בית המשפט העליון קבע היום (חמישי) כי המדינה מפלה זוגות חד-מיניים בפונדקאות, אך השעה את פסיקתו בנושא עד להסדרתו בכנסת. בפסק דין שהוקרא במסגרת טקס הפרישה של המשנה לנשיאה השופט סלים ג'ובראן, נאמר כי ההסדר הנוכחי מהווה "אפליה בלתי-מוצדקת".

העותרים – חבר מועצת עיריית תל אביב איתי פנקס-ארד, ארגון "אבות גאים" וחברת "תמוז" – דרשו מהוועדה לאישור הסכמים לנשיאת עוברים לאפשר להם כזוגות חד-מיניים, להתקשר בהסכם פונדקאות עם נשים רווקות, כמו גם לנשים ולגברים יחידניים. החוק כיום מאפשר זאת רק לזוגות הטרוסקסואליים.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

קק"ל מעודדת לימודי אקלים באמצעות מלגות לסטודנטים צעירים

בשיתוף קק"ל
הפגנת קהילת הלהט"ב במחאה על עמדת המדינה לגבי אימוץ, תל אביב, 20 ביולי 2017. מגד גוזני
מחאה של קהילת הלהט"ב נגד המדינה/מגד גוזני

העתירה הראשונה שהוגשה בנושא הייתה בשנת 2010, ואחריה הקמה ועדת מור יוסף לבחינת הסוגיה. הוועדה קבעה כי אין מקום לפתוח את הליך הפונדקאות לגברים. בדיון בעתירה בשנה שעברה הביעו השופטים מורת רוח נוכח אי הצגת עמדה מצד המדינה בנושא האפליה בחוק הפונדקאות וגרירת הרגליים בנושא.

היועץ המשפטי לממשלה אביחי מנדלבליט טען בשנה שעברה כי יש לאפשר הליך של פונדקאות לא רק לזוגות, אלא גם לנשים ללא בן זוג שלא יכולות ללדת. לגבי גברים, כתב מנדלבליט בתגובתו כי יש לבחון את הנושא, ונמנע מלהגיד מפורשות שדין אישה שאינה יכולה ללדת ודין גבר הם זהים. בהתייחסו להליך כפי שהיה מעוגן עד כה בחוק, קבע מנדלבליט כי אין זה חוקתי לאפשר לזוגות בלבד להיעזר באם פונדקאית.

תמונה של יו"ר ועדת הבחירות המרכזית, השופט ג'ובראן מבקר בבסיס צה"ל בו מתקיימת הצבעה לכנסת ה-20, מרץ 2015. לשכת דובר ועדת הבחירות המרכזית,
השופט ג'ובראן ביום הבחירות לפני שנתיים, כיו"ר ועדת הבחירות המרכזית/לשכת דובר ועדת הבחירות המרכזית

ג'ובראן פורש היום מכהונתו בבית המשפט העליון, עם הגעתו לגיל 70. ב-2004 הוא היה השופט הערבי הראשון במינוי קבוע בעליון, ובחודש שעבר מונה למשנה לנשיאה מרים נאור. הוא מונה לכהונת שופט ב-1982, ויוחלף על ידי השופט ג'ורג' קרא. בבחירות לכנסת ה-20, לפני כשנתיים, שימש יו"ר ועדת הבחירות המרכזית.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully