וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מנדלבליט: חוק הפונדקאות מפלה הורים יחידניים - צריך לשנות אותו

היועץ המשפטי לממשלה התייחס להליך בישראל בתגובה לעתירה לבג"ץ, וטען כי העובדה שהוא ניתן רק לזוגות נשואים אינה חוקתית וכי יש לאפשרו גם לנשים יחידניות. לגבי גברים, אמר כי יש לבחון את הסוגיה

אביחי מנדלבליט מזכיר הממשלה. מרק ישראל סלם / ג'רוזלם פוסט, מערכת וואלה! NEWS
הליך הפונדקאות אינו חוקתי. מנדלבליט/מערכת וואלה! NEWS, מרק ישראל סלם / ג'רוזלם פוסט

היועץ המשפטי לממשלה אביחי מנדלבליט טען אתמול (שלישי) בחוות דעתו לבג"ץ בנושא כי יש לאפשר הליך של פונדקאות לא רק לזוגות, אלא גם לנשים ללא בן זוג שלא יכולות ללדת. לגבי גברים, כתב מנדלבליט בתגובתו כי יש לבחון את הנושא, ונמנע מלהגיד מפורשות שדין אישה שאינה יכולה ללדת ודין גבר הם זהים. בהתייחסו להליך כפי שהוא מעוגן כיום בחוק, קבע מנדלבליט כי המצב לא חוקתי כשמאפשרים לזוגות בלבד להיעזר באם פונדקאית. העתירה מבקשת להתיר לזוג בני אותו מין וכן לנשים ולגברים יחידניים להתקשר בהסכמי פונדקאות, כפי שמאפשרת המדינה לזוגות של גבר ואישה נשואים.

מנדלבליט נסמך בדבריו על ועדת מור יוסף, שקבעה כי אין מקום לפתוח את הליך הפונדקאות לגברים. הנימוק שניתן בעמדת היועץ היא כי יש לאפשר פונדקאות לאישה יחידנית, משום שזו מחזירה לה את יכולת ההולדה שנלקחה ממנה מטעמים ביולוגיים, יכולת שכך או כך אינה קיימת אצל גברים.

עוד ידיעות בוואלה! NEWS:
התיק נסגר סופית: העליון לא יקיים דיון נוסף על הרשעת זדורוב
השיחה האחרונה שלי עם יוני: שאול מופז כותב על מפקדו בסיירת מטכ"ל
החובש שלח SMS לאביו של אזריה: "צריך לשפוט את מי שלא וידא הריגה"

איתי פנקס ארד, חבר מועצת עיריית תל אביב יפו, ומיוזמי העתירה לבג"ץ, התייחס לדברים ואמר: "המדינה מוסיפה חטא על פשע. מודה באפליה - ומסרבת לתקן אותה. במקום למלא אחר המלצות ועדות ממשלתיות ולקדם הצעת חוק ממשלתית כפי שהתחייבה בבג"ץ לפני שש שנים, המדינה ממשיכה עם התחמקויותיה ומנסה למשוך זמן ולהאריך בפועל את העוול המתמשך של גברים ונשים שרק רוצים להקים משפחה. תגובתה של המדינה מעידה כאלף עדים שבמקום לתקן את הבעיה שהיא מייצרת, היא מנסה לייצר בעיות חדשות. אנו סומכים את ידינו על בית המשפט העליון שיחיל את השוויון בין אזרחי המדינה – ויפה שעה אחת קודם".

(עדכון ראשון: 23:00)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully