וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

סגנו של טראמפ במסע בשכנותיה של רוסיה: "מחויבים לביטחונכן"

1.8.2017 / 22:35

פנס הביע את תמיכתה של ארה"ב במדינות הבלטיות ובגיאורגיה, החוששות שרוסיה תפעל נגדן. "כדי שנסיר את הסנקציות, עליה לשנות את מדיניותה ולהפסיק לתמוך במדינות כמו איראן וצפון קוריאה", הזהיר

צילום: רויטרס

סגן נשיא ארצות הברית מייק פנס אמר היום (שלישי) כי היחסים עם רוסיה לא ישתפרו עד שזו לא תשנה את מדיניותה באוקראינה ותחדל מלתמוך "במשטרים כמו איראן, סוריה וקוריאה הצפונית".

הקונגרס האמריקני הטיל בשבוע שעבר סנקציות חדשות על רוסיה, ובמסיבת עיתונאים שכינס פנס בבירת גיאורגיה, טביליסי, אמר: "הסרתן תלויה בשינוי הפעילות הרוסית, שהובילה להטלת הסנקציות מלכתחילה". לצד ראש ממשלת גיאורגיה, גיורגי קביריקשבילי, אמר פנס כי הנשיא דונלד טראמפ יאשר את העיצומים החדשים על מוסקבה במהלך השבוע וכי טראמפ והקונגרס "מדברים בקול מאוחד".

אתמול ביקר פנס בטאלין, בירת אסטוניה, והבטיח למדינה הבלטית את תמיכתה של ארצות הברית במקרה של תוקפנות מצדה של רוסיה.

לקריאה נוספת על המתיחות בין ארה"ב לרוסיה
בעקבות הסנקציות: פוטין הורה על גירוש 755 דיפלומטים אמריקנים
כמעט פה אחד: הסנאט האמריקני אישר חבילת סנקציות חדשות על רוסיה

סגן נשיא ארה"ב פנס בנאום בפני חיילים אמריקנים בבסיס ליד טבליסי, גיאורגיה, 1 באוגוסט 2017. רויטרס
מסר של תמיכה. פנס נואם בפני חיילים אמריקנים בגיאורגיה, היום/רויטרס

בדומה לעמדותיהם של הממשלים הקודמים, גינה פנס את נוכחותה של רוסיה על אדמת גיאורגיה. רוסיה, שספגה עיצומים מצד ארצות הברית והאיחוד האירופי מאז שסיפחה את חצי האי קרים מאוקראינה ב-2014, עדיין מחזיקה בכוחות במדינה שבקווקז לאחר המלחמה הקצרה ביניהן ב-2008 סביב השליטה על המחוזות הבדלניים דרום אוסטיה ואבחזיה. פנס הוסיף כי ארצות הברית עדיין תומכת בצירופה של גיאורגיה לנאט"ו.

נאט"ו הבטיחה לגיאורגיה חברות בברית ב-2008 ושלוש המדינות הבלטיות – אסטוניה, לטביה וליטא, רפובליקות סובייטיות לשעבר אף הן – כבר חלק מנאט"ו. סגן נשיא ארצות הברית הבטיח להן במהלך מסעו באזור כי וושינגטון תומכת בעקרון ההגנה הקולקטיבית של הברית, ברקע הסתייגותו של טראמפ מכך והחשש שארצות הברית לא תתייצב לצדן במקרה של תוקפנות רוסית.

עוד באותו נושא

הקונגרס כבל את ידיו: טראמפ נאלץ להעניש את פוטין בניגוד לרצונו

לכתבה המלאה
סגן נשיא ארה"ב פנס ונשיאת אסטוניה קרסטי קליולאיד בטאלין, 31 ביולי 2017. רויטרס
פנס לצדה של נשיאת אסטוניה בטאלין, אתמול/רויטרס

דובר הקרמלין, דימיטרי פסקוב, אמר על ביקורו של פנס כי כל מדינה יכולה לבחור את בעלות בריתה כרצונה. עם זאת, אמר, "הבעיה מבחינתנו היא כשזה נוגע להרחבת פעילותן של בריתות מסוימות ותשתיותיהן סמוך לגבולותינו. זה מקור לדאגה עבורנו", אמר.

פנס השתתף בתרגיל צבאי אמריקני-גיאורגי משותף, שהתחיל בגיאורגיה ביום ראשון. כ-2,800 חיילים מארצות הברית, מבריטניה, מגרמניה, מטורקיה, מאוקראינה, מסלובניה, מארמניה ומגיאורגיה משתתפים באימון, שיימשך שבועיים.

מחר יבקר פנס במונטנגרו, שהצטרפה לנאט"ו בחודש יוני. המדינה הבלקנית הקטנה זכתה לתמיכתה של וושינגטון על כך שהצטרפה לברית על אף הלחץ שהפעילה עליה רוסיה.

חיילים סלובנים בתרגיל של נאט"ו בגיאורגיה, 30 ביולי 2017. רויטרס
חיילים סלובנים בתרגיל של נאט"ו בגיאורגיה, אתמול/רויטרס

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully