וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

כמעט פה אחד: הסנאט האמריקני אישר חבילת סנקציות חדשות על רוסיה

28.7.2017 / 1:51

אחרי שאושרה בבית הנבחרים, התקבלה ההחלטה המנוגדת לעמדת הנשיא גם בסנאט. טראמפ יצטרך להחליט אם להטיל וטו או לא, אך לתומכי העיצומים רוב גדול מספיק בקונגרס כדי לעקוף אותו. הסנאטור מקיין: "לא נסבול מתקפות על הדמוקרטיה שלנו"

צילום: רויטרס

(בווידאו: פגישת טראמפ ופוטין בוועידת G20 בגרמניה, מוקדם יותר החודש)

הסנאט האמריקני הצביע הלילה (שישי) כמעט פה אחד בעד הטלת סנקציות חדשות על רוסיה, איראן וקוריאה הצפונית. זאת, למרות התנגדותו של הנשיא דונלד טראמפ וכעסו של נשיא רוסיה ולדימיר פוטין, שהבטיח להגיב בהתאם. ההחלטה, שהתקבלה ברוב של 98 תומכים מול שני מתנגדים, היא ניסיון החקיקה הגדול הראשון בתחום יחסי החוץ שאושר בקונגרס תחת ממשלו של טראמפ.

חבילת הסנקציות החדשה מעמידה את טראמפ במצב מדיני מורכב, שכן הוא מנסה להלך בין הטיפות ולשפר את היחסים עם רוסיה מבלי להיתפס כעושה דברו של פוטין. להתנהלות בנוגע לחוק עשויות להיות השלכות לגבי האופן שבו הוא ייתפס הן בארצות הברית והן ברוסיה.

עוד ידיעות מהעולם בוואלה! NEWS:
לקראת משאל העם: ונצואלה אוסרת על הפגנות נגד הנשיא
"הדג מסריח מהראש": מנהל התקשורת של טראמפ מחריף את הכאוס בממשל
חיילים טרנסג'נדרים המומים מטראמפ: "מדוע לשרת מדינה שלא רוצה בי?"

נשיא רוסיה פוטין צופה במפגן אווירי, יולי 2017. רויטרס
הבטיח להגיב. פוטין/רויטרס

הסנאט גיבה את בית הנבחרים שהצביע גם הוא בעד הסנקציות מוקדם יותר השבוע. ההחלטה תועבר כעת לבית הלבן ותחכה לחתימתו של הנשיא טראמפ שתהפוך אותה לחוק. ביכולתו של הנשיא גם להטיל וטו על ההחלטה ולבטל אותה, אך גם אם יבחר לעשות זאת, הצעת החוק צפויה לתמיכה רחבה מספיק בבית הנבחרים ובסנאט כדי לעקוף את החלטתו.

מעט לפני אישור ההחלטה אמר הסנאטור ג'ון מקיין כי "ארצות הברית צריכה לשלוח מסר חזק לוולדימיר פוטין ולתוקפנים האחרים ולהבהיר שלא נסבול מתקפות על הדמוקרטיה שלנו".

אתמול הביע האיחוד האירופי דאגה מפני הסנקציות החדשות, בשל החשש שהן יפגעו בחברות אנרגיה. נשיא הנציבות האירופית, ז'אן-קלוד יונקר, אמר כי האיחוד האירופי מחויב לסנקציות שהטיל על רוסיה בשל סיפוח חצי האי קרים והמעורבות שלה בלחימה במזרח אוקראינה, אך הזהיר מפני "השפעות חד-צדדיות לא מכוונות על האינטרסים של האיחוד האירופי במגזר האנרגיה".

במשרד החוץ של צרפת אמרו כי נראה שהסנקציות הללו מנוגדות לחוק הבינלאומי מאחר שהן משפיעות גם מעבר לתחומיה של ארצות הברית. ממשרד החוץ בפריז נמסר כי יידרשו שינויים בחוקים הצרפתיים והאירופיים וכן דיונים באיחוד האירופי בשל האפשרות שהן ישפיעו על חברות ועל אזרחים אירופאים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully