וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

לקראת משאל העם: ונצואלה אוסרת על הפגנות נגד הנשיא

ממשלו של מדורו הודיע כי מי שישתתף בעצרות, צעדות מחאה או אירועים אחרים עלול להישלח לחמש עד עשר שנות מאסר. למרות הסנקציות של ארה"ב, הנשיא לא נרתע מלקיים את ההצבעה להקמת גוף מחוקק חדש שיוכל לכתוב מחדש את החוקה

צילום: רויטרס, עריכה: שניר דבוש

ממשלת ונצואלה הודיעה היום (חמישי) כי ממחר ייאסרו הפגנות מחאה נגד משאל העם השנוי במחלוקת שיתקיים ביום הראשון, שההתנגדות אליו הייתה במוקד ההפגנות האלימות נגד הנשיא ניקולס מדורו בחודשים האחרונים.

שר הפנים נסטור רברול מסר כי מי שישתתפו בעצרות, בהפגנות, בצעדות או באירועים דומים שעלולים "להפריע או להשפיע" על ההצבעה עלולים להישלח לחמש עד עשר שנות מאסר. מחר אמורה להתקיים מחאת ענק של האופוזיציה נגד הבחירות לגוף מחוקק חדש, שבסמכותו לכתוב מחדש את החוקה במדינה הדרום-אמריקנית.

ההחלטה של הממשלה מגיעה בזמן של שביתה כללית בת יומיים שעליה הכריזה האופוזיציה בניסיון נוסף לעצור את משאל העם, ובמהלכה נהרגו ארבעה בני אדם בעימותים עם כוחות הביטחון. רחובות רבים נותרו נטושים וחסומים במתרסים גם היום.

לקריאה נוספת על המשבר בוונצואלה
רחובות נטושים ומתרסים בכבישים: שביתה כללית בוונצואלה נגד הנשיא
ונצואלה: 7 מיליון הצביעו במשאל עם נגד הנשיא; הרוגה מירי בקלפי

עימותים בין כוחות הביטחון למפגינים בקראקס, ונצואלה, 27 ביולי 2017. רויטרס
יותר ממאה איש נהרגו מאז אפריל. עימותים בקראקס, היום/רויטרס

לפחות 107 איש נהרגו מאז תחילת המחאה הנוכחית, שפרצה באפריל בעקבות משבר כלכלי חריף וקריאה לקיום בחירות מקדימות להחלפת השלטון הסוציאליסטי הלא פופולרי.

בניסיון להפעיל לחץ על ממשלו של מדורו, הטילה אתמול ארצות הברית סנקציות על 13 גורמים בכירים בוונצואלה. הנשיא, מצדו, הדף את הלחצים של "הקיסר דונלד טראמפ" ואמר כי הקמת האסיפה הלאומית החדשה היא הדרך היחידה להרגיע את הרוחות.

באופוזיציה הודיעו כי יחרימו את ההצבעה, בטענה כי שיטת הבחירה נועדה להבטיח רוב לתומכיו של מדורו. הגוף המחוקק החדש יעקוף את סמכויותיו של הקונגרס הנוכחי, הנשלט על ידי מתנגדי הנשיא.

עוד באותו נושא

כך נראית מדינה כושלת: ונצואלה נאבקת במשבר הכלכלי החמור בתולדותיה

לכתבה המלאה
נשיא ונצואלה מדורו בעצרת תמיכה לקראת משאל העם, 27 ביולי 2017. רויטרס
לא נכנע בפני "הקיסר טראמפ". הנשיא מדורו בעצרת תמיכה, היום/רויטרס

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully