וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

רחובות נטושים ומתרסים בכבישים: שביתה כללית בוונצואלה נגד הנשיא

20.7.2017 / 17:01

האופוזיציה מקווה שהחרפת המחאה תגרום למדורו לנטוש את תכניתו לקיים משאל עם על הקמת קונגרס חדש, שיבסס את שלטונו. עימותים נרשמו בין מפגינים לכוחות הביטחון, והורים השאירו את ילדיהם בבית מחשש לאלימות

צילום: רויטרס, עריכה: שניר דבוש

האופוזיציה בוונצואלה פתחה היום (חמישי) בשביתה כללית ברחבי המדינה, בדרישה מהנשיא ניקולס מדורו לקיים בחירות חדשות ולבטל את משאל העם המתוכנן לסוף החודש על קונגרס חדש.

בתי עסקים רבים נשארו סגורים במהלך השביתה, שאמורה להימשך יממה אחרת, כחלק מהמחאה האזרחית שאותה הם מכנים "שעת האפס" להביא לקץ שלטונה בן שני העשורים של המפלגה הסוציאליסטית. בארבעת חודשי המחאה נהרגו יותר ממאה איש, נפצעו אלפים ועוד מאות נעצרו.

"אין שום תנועה, הכול סגור. עלינו לעשות הכול כדי להיפטר מהרודן הזה", אמר מיגל לופז, בן 17, שאחז במגן מאולתר שעליו נכתב "לא לדיקטטורה" בזמן שאייש מחסום ברחוב בבירה קראקס. ארגוני תחבורה פרטית רבים נענו לשביתה, בזמן שסטודנטים, תושבים ופעילים ערמו זבל ורהטים ברחובות כדי ליצור מתרסים. משפחות רבות השאירו את ילדיהן בבתים מחשש לאלימות.

לקריאה נוספת בנושא
ונצואלה: 7 מיליון הצביעו במשאל עם נגד הנשיא; הרוגה מירי בקלפי
בגידה, מרד וביזה: 120 חיילים נעצרו מאז החלה המחאה בוונצואלה

רחובות ריקים בבירת ונצואלה, קראקס, במהלך השביתה הכללית, 20 ביולי 2017. רויטרס
האזרחים סובלים ממשבר כלכלי חריף. רחובות ריקים בקראקס, היום/רויטרס

מנהיגי האיגודים של 2.8 מיליון עובדי הציבור במדינה אמרו כי בתי העסק הממשלתיים והמשרדים השונים יישארו פתוחים. "אני שובתת בלבי עכשיו מאחר שאם לא נופיע, הם ירו בנו", סיפרה מהנדסת במפעל פלדה במדינת בוליבר שבדרום ונצואלה, בזמן שהיא המתינה להסעה מטעם החברה. בחברת הנפט הממשלתית, המספקת 95% מהכנסותיה של ונצואלה מייצוא נפט, לא צופים שיבושים במהלך השביתה.

חלק מהאזרחים חוששים שהמהלך של האופוזיציה יפגע בהכנסתם וביכולתם לחפש מזון בזמן של משבר כלכלי חריף במדינה. "רוב אזרחי ונצואלה רוצים לעבוד", אמר בנו של הנשיא, ששמו זהה לשל אביו ומועמד לאסיפה החוקתית החדשה, שתעלה להצבעה במשאל העם ב-30 ביולי. "אני בטוח שהיא תיכשל", אמר על השביתה.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

זה כל כך טעים ופשוט: מתכון לבננות מקורמלות

בשיתוף חברת גליל
רחובות ריקים בבירת ונצואלה במהלך השביתה הכללית 20 ביולי 2017. רויטרס
יותר ממאה אנשים נהרגו מאז תחילת המחאה באפריל. מחסום מאולתר בקראקס/רויטרס

בכמה מוקדים במדינה נרשמו בשעות הבוקר המוקדמות עימותים בין מפגינים לכוחות הביטחון. העימותים מתרחשים מדי יום מאז שקואליציית ארגוני האופוזיציה "אחדות דמוקרטית" ותנועת "התנגדות" החלו לצאת לרחובות בחודש אפריל.

מדורו עומד בפני לחץ רב מצד הקהילה הבינלאומית לבטל את הקמת האסיפה החוקתית החדש, שתוכל לכתוב מחדש את החוקה ותהיה עליונה על הפרלמנט הנוכחי הנשלט בידי האופוזיציה. נשיא ארצות הברית דונלד טראמפ איים השבוע להטיל סנקציות כלכליות על ונצואלה אם ההצבעה תצא לדרך. מתנגדי הנשיא יחרימו את ההצבעה, שכלליה נועדו להקל על אנשי הממשלה לשמור על כוחם על אף שאיבדו את התמיכה בהם.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully