וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"הדג מסריח מהראש": מנהל התקשורת של טראמפ מחריף את הכאוס בממשל

27.7.2017 / 20:26

מינויו של אנתוני סקרמוצ'י הוביל להתפטרותו של הדובר שון ספייסר, ועתה הוא רומז כי ראש הסגל בבית הלבן אחראי להדלפות שמדאיגות את הנשיא. "לא בטוח שהקרע בינינו ניתן לאיחוי"

צילום: רויטרס, עריכת וידאו: ניר חן

הכאוס בתוך הצוות הבכיר של הבית הלבן הגיע לשיא היום (חמישי) כשראש מערך התקשורת החדש, אנתוני סקרמוצ'י, בחר לכבס את הכביסה המלוכלכת בפומבי, ולהביא את המלחמה בין המחנות השונים בסביבת הנשיא אל התקשורת. הוא הפנה אצבע מאשימה אל ראש הסגל בבית הלבן, ריינס פריבוס, ורמז כי הוא האחראי להדלפות לעיתונאים מתוך הממשל, שמסבות מבוכה רבה לדונלד טראמפ מאז היום הראשון בתפקיד.

הסערה החלה אתמול, כשסקרמוצ'י - שמינויו הוביל להתפטרותו של הדובר שון ספייסר - זעם על הדלפת פרטי הצהרת ההון שלו וכתב בטוויטר: "לאור הדלפת הדוחות הכספיים שלי, מעשה שהוא עבירה פלילית, אני אצור קשר עם ה-FBI ועם משרד המשפטים", ותייג בציוץ את ראש הסגל.

זאת על אף שהצהרת ההון יכולה להיות חשופה לציבור ואין בהדלפתה מעשה פלילי. בהמשך מחק סקרמוצ'י את הציוץ שעורר סערה גדולה, וניסה להסביר כי "הציוץ היה הודעה פומבית למדליפים כי כל הבכירים בממשל עוזרים להיאבק בהדלפות".

לקריאה נוספת בנושא
אחרי שישה חודשים: דובר הבית הלבן שון ספייסר התפטר מתפקידו
תדרוך בשיחים ובלבול בשמות: הקדנציה המביכה של דובר הבית הלבן

מנהל התקשורת של הבית הלבן, אנתוני סקרמוצ'י, יולי 2017. רויטרס
כבר יוצר בלגן. מנהל התקשורת של הבית הלבן, סקרמוצ'י/רויטרס

הבוקר הוא עלה לשידור ברשת CNN על מנת להסביר את מה שקרה, ורק הוסיף עוד שמן למדורה, כשרמז בבוטות שהוא סבור שפריבוס אכן עומד מאחורי הדלפות מביכות. "הדג מסריח מהראש ומטה, יש שני דגים שלא מסריחים, אני והנשיא", אמר. היחסים בין ראש הסגל וראש מערך הדוברות עלו על שרטון כבר לפני חצי שנה, אז לפי דיווחים מנע פריבוס את מינויו של סקרמוצ'י לתפקיד בכיר בבית הלבן.

"אני רוצה לדבר על ראש הסגל", הוסיף ראש מערך התקשורת. "יש בינינו הבדלים וחילוקי דעות. כשאמרתי שאנחנו כמו אחים, זה בגלל שאנחנו קשים האחד עם השני. יש אחים כמו קין והבל. יש אחים שיכולים לריב אחד עם השני ולהסתדר. אני לא יודע אם היחסים שלי ושל פריבוס ניתנים לתיקון", הוא הודה בריאיון המאוד לא שגרתי, שארך חצי שעה.

בהמשך, הוא ניסה לתקן את הרושם שעשה הציוץ שלו אתמול, אבל בכך רק הבהיר כי למעשה הוא עומד מאחורי הדברים שכתב במקור. "כשכתבתי בציוץ את מה שכתבתי וציינתי שם את שמו של ריינס, כולם מניחים שזה הוא כי עיתונאים יודעים מי מדליף. אז אם הוא רוצה להסביר שהוא לא מדליף, תנו לו לעשות זאת". בינתיים, ראש הסגל לא הגיב, ולפי הערכות הוא גם לא צפוי לעשות זאת, בניסיון שלא להעצים את המבוכה שכבר נגרמה לממשל.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully