וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בעקבות הסנקציות: פוטין הורה על גירוש 755 דיפלומטים אמריקנים

31.7.2017 / 1:12

נשיא רוסיה הגיב לעיצומים שהשית בשל התערבות מוסקבה בבחירות, אך אמר כי בשלב זה הוא לא מעוניין בהחרפת הצעדים. "חיכינו זמן רב לשיפור היחסים", אמר. הדיפלומטים יגורשו עד 1 בספטמבר. טראמפ אמור לחתום בקרוב על הסנקציות

צילום: רויטרס

נשיא רוסיה ולדימיר פוטין הורה אתמול (ראשון) על גירוש 755 דיפלומטים אמריקנים המוצבים במוסקבה עד לתחילת ספטמבר, בתגובה לסנקציות החדשות שהטיל הקונגרס בשבוע שעבר. פוטין הבהיר כי רוסיה יכולה לנקוט צעדים נוספים נגד ארצות הברית, אך הוא מתנגד לכך בשלב הזה.

"כיום, אני לא תומך בכך", אמר פוטין בריאיון לערוץ "ווסטי TV". לדבריו, הסבלנות של מוסקבה לשיפור היחסים עם וושינגטון תמה. "חיכינו זמן מה כדי שמשהו ישתפר, אך אם לשפוט את המצב, זה לא יקרה בקרוב". עם זאת, הוא ציין לטובה את הסכם הפסקת האש שהושג בדרום סוריה, בתום פגישתו בתחילת החודש עם דונלד טראמפ, "למרות המצב הסבוך".

התגובה של מוסקבה לסנקציות הוכרזה עוד ביום שישי, שעות לאחר אישור הסנקציות, והן כוללות גם סגירת שני מתחמים אמריקניים במוסקבה. הקונגרס העניש את רוסיה על מעורבותה בבחירות, שלפי סוכנויות המודיעין האמריקיניות פעלו כדי לפגוע בסיכוייה של הילרי קלינטון.

לקריאה נוספת בנושא
כמעט פה אחד: הסנאט האמריקני אישר חבילת סנקציות חדשות על רוסיה
גורם בבית הלבן: טראמפ ופוטין קיימו פגישה סודית בפסגת G20

נשיא ארצות הברית דונלד טראמפ ונשיא רוסיה ולדימיר פוטין בפתח פגישתם בוועידת G20 בגרמניה. 7 ביולי 2017. AP
פוטין וטראפמ בפסגת ה-G20, החודש/AP

נשיא ארצות הברית דונלד טראמפ, שמעוניין בשיקום היחסים עם רוסיה, אמור לחתום על הסנקציות ולאשר אותן בימים הקרובים. זאת לאור התמיכה הגורפת שלה זכה המהלך בבית הנבחרים והסנאט, שם אושרה חבילת העיצומים החדשה כמעט פה-אחד. הסנקציות קשורות גם לסיפוח חצי האי קרים מאוקראינה ב-2014, והוטלו גם על איראן ועל קוריאה הצפונית.

בדצמבר, חודש לפני סוף כהונתו, הטיל הנשיא הקודם ברק אובמה סנקציות על רוסיה בתגובה למתקפות הסייבר נגד המפלגה הדמוקרטית. הוא גירש 35 דיפלומטים רוסים וכן סגר שני מתחים רוסיים ששימשו לריגול.

ביום שישי, אמרה מוסקבה כי לארצות הברית יש עד 1 בספטמבר לצמצם את הסגל הדיפלומטי שלה ל-455 איש - המספר שנותר בוושינגטון אחרי ההחלטה של אובמה.


(עדכון ראשון: 20:31)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully