וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הערכות במח"ש: הירי בצעיר ביפו שנהרג במהלך מרדף היה מוצדק

2.8.2017 / 6:38

התקרית שהובילה למהומות בעיר נבדקת במחלקה לחקירות שוטרים, וממנה עולה כי השוטר פעל כשורה. הוא לא נחקר באזהרה, אך הועבר לתפקיד אחר מחשש לשלומו. בסוף השבוע נותחה גופת ההרוג, בניסיון לקבוע את אמינות גרסת השוטרים

צילום: ניב אהרונסון ושואגים לימין, עריכה: יוסי אלטר

בדיקת מותו של הצעיר ביפו, שנורה למוות מירי שוטרים בסוף השבוע האחרון, מעלה כי הירי שפגע בו היה מוצדק - כך נודע לוואלה! NEWS. בסוף השבוע נותחה גופתו של הצעיר בן ה-21, בניסיון לקבוע את אמינות גרסת השוטרים לגבי מספר הקליעים שירו ולמיקומם ביחס לצעיר, שמותו גרם להפגנות אלימות בעיר.

השוטר שירה בצעיר בן ה-21 לא נחקר עד כה באזהרה, ופעילות המחלקה לחקירות שוטרים (מח"ש) מוגדרת בשלב זה כבדיקה ולא כחקירה. במשטרת תל אביב החליטו שלא להשעות אותו, אך אפשר לו לצאת לחופשת התאוששות קצרה.

בפיקוד המחוז מתכוונים להציב את השוטר בתפקיד אחר בתקופה הקרובה, כדי שלא להציב אותו בעמדת חיכוך עם גורמים ביפו שעלולה לסכן את חייו. במשטרה החליטו להעניק לשוטרים סיוע חיצוני של עורכי דין בכירים פרטיים, המלווים את השוטרים.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
כוחות המשטרה ביפו בסוף השבוע/מערכת וואלה!, צילום מסך
הפגנה ביפו לאחר שהמשטרה ירתה למוות בצעיר בעיר. ניב אהרונסון, מערכת וואלה! NEWS
שמשת ניידת משטרה מנופצת, בסוף השבוע/מערכת וואלה! NEWS, ניב אהרונסון

מאז סוף השבוע, תיעדו חוקרי מח"ש את הזירה ואספו ממנה ממצאים, ובהם כלי נשק שנמצאו במקום. גורם במשטרה אמר כי חקירת האירוע מתנהלת כשתי חקירות נפרדות: האחת מנוהלת במחוז תל אביב ועוסקת בירי על האטליז, כשהחוקרים מתמקדים במניע למעשה ובביצועו. החקירה השניה, המוגדרת רשימת כ"בדיקה", מנוהלת על ידי מח"ש ועוסקת בתפקוד השוטרים בעת הירי.

הפגנה ביפו במחאה על ירי שוטרים בצעיר בן 20, יולי 2017. ניב אהרונסון
מפגינים ביפו, בסוף השבוע/ניב אהרונסון
חלונות ממתקי מוטראן נצרת מנופצים לאחר ההפגנה ביפו לאחר שהמשטרה ירתה למוות בצעיר בעיר. ניב אהרונסון
שמשה מנופצת בחנות ביפו, בסוף השבוע/ניב אהרונסון

במוצאי שבת השתתפו אלפים בהלווייתו. תושבים ובני משפחה האשימו את המשטרה באצבע קלה על ההדק ודרשו לחקור את האירוע. לאחר תום מסע הלוויה, ייודו אבנים באזור כיכר חאג' כחיל ביפו, וכוחות המשטרה ערכו סריקות לאיתור המיידים. במהלך הלילה הוצתו ארבעה כלי רכב וכמה מכולות אשפה, והושלכו אבנים אל עבר כוחות המשטרה.

במשטרה העריכו כי מי שעמד מאחורי האירועים האלימים ביפו היו צעירים שהוסתו על ידי אנשי התנועה האסלאמית מהפלג הצפוני. "האירוע החל כפלילי והסתיים כך, אלא שגורמים אסלאמיסטיים ואנשי התנועה האסלאמית מהפלג הצפוני החליטו לנצל את המצב ולהוציא לרחובות צעירים כדי שיתעמתו עם כוחות המשטרה", טען גורם בכיר במשטרה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully