וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

גורם במשטרה: "התנועה האסלאמית הסיתה צעירים לעימותים ביפו"; 8 נעצרו

30.7.2017 / 9:02

במשטרה מעריכים כי אנשי התנועה האסלאמית מהפלג הצפוני "החליטו לנצל את המצב ולהוציא לרחובות צעירים כדי שיתעמתו עם הכוחות בניסיון להקביל את המהומות לאלה בהר הבית". הלילה לאחר הלווייתו של הצעיר שנורה הוצתו בעיר ארבעה כלי רכב וכמה מכולות אשפה

צילום: ניב אהרונסון ושואגים לימין

מי שעומד מאחורי האירועים האלימים ביפו הם צעירים שהוסתו על ידי אנשי התנועה האסלאמית מהפלג הצפוני – כך אומרים היום (ראשון) במשטרה. "האירוע שבו נורה למוות צעיר בן 21 על ידי שוטרים הוא אירוע שהחל פלילי והסתיים כך, אלא שגורמים אסלאמיסטיים ואנשי התנועה האסלאמית מהפלג הצפוני החליטו לנצל את המצב ולהוציא לרחובות צעירים כדי שיתעמתו עם כוחות המשטרה", טען גורם בכיר במשטרה. הלילה עצרה המשטרה ביפו שמונה בני אדם.

אמש השתתפו אלפים בהלווייתו של תושב העיר בן 21, שנורה למוות בידי שוטרים במהלך מרדף בלילה שבין שישי לשבת. תושבים ובני משפחה האשימו את המשטרה באצבע קלה על ההדק ודרשו לחקור את האירוע. לאחר תום מסע הלוויה, ייודו אבנים באזור כיכר חאג' כחיל ביפו, וכוחות המשטרה ערכו סריקות לאיתור המיידים. במהלך הלילה הוצתו ארבעה כלי רכב, כמה מכולות אשפה והושלכו אבנים אל עבר כוחות המשטרה.

על פי הערכת המשטרה, כמה עשרות בודדות של צעירים לקחו חלק באירועים האלימים בעיר אתמול. חלקם מזוהים על ידי רשויות החוק כגורמים עבריינים, "שניצלו את המצב והסיתו לעימותים". ביממה האחרונה ריכזה המשטרה מאות שוטרים, בהם לוחמי יס"מ מג"ב וכוחות תגבור מכל רחבי הארץ. חלק מהכוחות הוקפצו ממערך האבטחה שהיה סביב הר הבית בירושלים בשבועות האחרונים הישר לרחובות יפו.

לקריאה נוספת:
לאחר מותו של צעיר מירי שוטרים: הבערת צמיגים והפגנות בלב יפו
צעיר בשנות ה-20 לחייו נורה למוות על ידי שוטרים ביפו לאחר מרדף
אלפים בהלוויית הצעיר שנורה בידי המשטרה ביפו: "דם הערבים זול"

הפגנה ביפו במחאה על ירי שוטרים בצעיר בן 20, יולי 2017. ניב אהרונסון
מפגינים ביפו, אמש/ניב אהרונסון

לדברי הגורם, היה ניסיון ליצור הקבלה להפגנות האלימות שהיו בשבועות האחרונים סביב הר הבית. "ערביי יפו לא לקחו חלק במחאה האלימה של אירועי הר הבית והגורמים הקיצוניים ניסו לנצל את האירוע אתמול כדי להוציא את תושבי יפו ולהכניסם למעגל האלימות סביב הר הבית", אמר הגורם.

גם סוחרים בעיר השמיעו היום טענות דומות. "כל מה שקורה כאן רק אדם אחד מוביל – נציג התנועה האסלאמית מהפלג הצפוני. הוא זה שנותן את ההוראות לצעירים והוא זה שיכול להרגיע", אמר אחד הסוחרים בעיר. "הם לא הצליחו בשבועות האחרונים לחסום פה את הכבישים ולעשות בלגן. ועכשיו הם מנסים לפצות על כך", הוסיף.

"מדובר בצעירים שהוסתו על ידי אנשי התנועה האסל' ואנשי דת וניסו ליצור פרובוקציה. כל מי שמשלם את המחיר זה אנחנו הסוחרים ותושבי העיר. אני מקווה שרחוב יפת ייפתח הבוקר ושאנשים יבינו שאירוע כזה גורם לנזק בלתי הפיך. כל השבת החנויות היו סגורות, שבת שבה הפסדנו הרבה מאוד כסף ולקוחות. אני מאמין שבבוקר הרחובות ייפתחו ואנשים יבינו שיפו חייבת להיות מקום בטוח לכולם, לקונים היהודים ולתיירים", אמר אחד הסוחרים.

ההפגנות בעיר החלו אתמול לאחר שנקבע מותו של הצעיר שנורה על ידי שוטרים בלילה שבין שישי לשבת. על פי החשד, הצעיר ואדם נוסף הגיעו לקצבייה שהייתה סגורה ברחוב יפת רכובים על קטנוע וירו לעברה. שוטרים ששהו בסמוך הבחינו במתרחש, זיהו את היורים וניסו ולעצור אותם. השניים נמלטו והמשטרה פתחה במרדף אחריהם, שבמהלכו, לטענת השוטרים, כיוונו השניים נשק לעברם, ובתגובה ירו השוטרים לעבר השניים. לדברי המשטרה הרקע לתקרית הוא פלילי. המחלקה לחקירות שוטרים בודקת את התקרית כדי להכריע אם ירי השוטרים היה מוצדק.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

הטיפול שמאריך את חייהם של חולי סרטן ריאה

בשיתוף העמותה הישראלית לסרטן ריאה
אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
כוחות מתוגברים. אמש, ביפו/מערכת וואלה!, צילום מסך
חלונות ממתקי מוטראן נצרת מנופצים לאחר ההפגנה ביפו לאחר שהמשטרה ירתה למוות בצעיר בעיר. ניב אהרונסון
שמשה מנופצת בחנות ביפו, אתמול/ניב אהרונסון
הפגנה ביפו לאחר שהמשטרה ירתה למוות בצעיר בעיר. הזירה, מערכת וואלה! NEWS
צמיגים בוערים במרכז יפו, אתמול/מערכת וואלה! NEWS, הזירה
הפגנה ביפו לאחר שהמשטרה ירתה למוות בצעיר בעיר. ניב אהרונסון, מערכת וואלה! NEWS
שמשת ניידת משטרה מנופצת, אתמול/מערכת וואלה! NEWS, ניב אהרונסון

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully