וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אלפים בהלוויית הצעיר שנורה בידי המשטרה ביפו: "דם הערבים זול"

כוחות רבים אבטחו את ההלוויה, בתום יום של מחאה אלימה בעיר. לדברי קרוב משפחתו של הצעיר שנורה במהלך מרדף לילי, "המשטרה מסתירה מידע". תושב בעיר אמר כי האלימות עודדה בידי התנועה האסלאמית: "חיפשה הזדמנות להבעיר את השטח". כתב חדשות 2 נפצע באורח קל לאחר שהותקף

צילום: ניב אהרונסון ושואגים לימין

אלפים השתתפו אמש (שבת) בהלוויה ביפו של תושב העיר בן 21, שנורה למוות בידי שוטרים במהלך מרדף בלילה שבין שישי לשבת. מאות שוטרים הגיעו לאבטח את האירוע בעקבות העימותים האלימים שנרשמו במהלך היום, שבסופם עוכבו שמונה מפגינים. תושבים ובני משפחה האשימו את המשטרה באצבע קלה על ההדק ודרשו לחקור את האירוע. במהלך האירוע נפצע כתב חדשות 2 גלעד שלמור באורח קל, ופונה לבית החולים איכילוב עם חבלות בגופו. לאחר תום מסע הלוויה, ייודו אבנים באזור כיכר חג' כחיל ביפו, וכוחות המשטרה ערכו סריקות לאיתור המיידים.

רבים מהשוטרים שהגיעו למקום הועברו מירושלים ליפו בעקבות המתיחות. "היינו שלושה שבועות בירושלים, אבטחנו את שער האריות", סיפר אחד מלוחמי מג"ב במקום. "כרגע אנחנו דרוכים וערוכים לכל אפשרות של הסלמה", סיפר לוחם אחר. בין הכוחות שהוזעקו ליפו יחידות יס"מ ממחוזות שונים של המשטרה בארץ, כוחות משמר הגבול ויחידות מיוחדות נוספות, לצד שוטרי משטרת תל אביב.

לקריאה נוספת בנושא
לאחר מותו של צעיר מירי שוטרים: הבערת צמיגים והפגנות בלב יפו
צעיר בשנות ה-20 לחייו נורה למוות על ידי שוטרים ביפו לאחר מרדף

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
כוחות המשטרה ביפו, אמש/מערכת וואלה!, צילום מסך
אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
כוחות המשטרה ביפו, אמש/מערכת וואלה!, צילום מסך

בסיום מסע הלוויה נרשמו כמה הפרות סדר וזריקות אבנים. ארבעה כלי רכב הוצתו ברחובות עדיה בן שמואל והחרוב, וכובו בידי כוחות בכיבוי במקום. נזק כבד נגרם לכלי הרכב.

סגן מפקד מחוז תל אביב, תת-ניצב יוסי בכר, אמר כי הוא מצפה מכל גורם בעל השפעה להרגיע את הרוחות בעיר. "לכולנו יש אינטרס לשמור שיפו תישאר אטרקטיבית ושוקקת", אמר. "אני מבקש להמתין לתוצאות בדיקת מח"ש, ולא לעשות משהו שכרגע נוגד את החוק, מכל סוג שהוא. אנחנו ערוכים במידה טובה, ואני מקווה שלא נצטרך להשתמש בכוחות שנמצאים כאן. האירוע הוא אירוע פלילי מובהק, וכך צריך להתייחס אליו".

תושב בעיר אמר כי התנועה האסלאמית השתלטה על המחאה וגרמה לעימותים האלימים. "העורך דין שלה מייצג את כל העצורים, היא חיפשה הזדמנות להבעיר את השטח", אמר. "המשפחה רוצה לקבור את הילד בשקט, אבל התנועה האסלאמית מנסה להשתלט על ההלוויה ולעשות תהלוכה כאילו הוא קדוש. הוא בכלל לא קדוש, הוא עבריין".

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
ערוכים להפרות סדר, שוטרים ביפו/מערכת וואלה!, צילום מסך
הפגנה ביפו לאחר שהמשטרה ירתה למוות בצעיר בעיר. ניב אהרונסון, מערכת וואלה! NEWS
שלושה עוכבו לחקירה. ניידת ששמשותיה נופצו ביפו/מערכת וואלה! NEWS, ניב אהרונסון

עו"ד רמזי כתילאט, קרוב משפחתו של ההרוג, אמר כי המשפחה שרויה בהלם. "אבא שלו בדיוק הגיע מנסיעה לסוכת אבלים במקום למצוא את הבן שלו. אף אחד לא רואה שום הצדקה לירי של שוטרים שהורג אנשים, לא משנה מה הסיבה. אין לנו שום מידי על האירוע, המשטרה מסתירה את הפרטים ואף אחד לא נתן שום הסבר".

"זה מעשה שבל יעשה ונפעל כדי שהדין ימוצה עם העבריין שהביא למותו של בחור בן 21", הוסיף עו"ד כתילאט. "המשטרה פשוט הרגה אותו. היא רואה את דמם של האזרחים הערבים דם זול, שאפשר לשפוך. זה לא מקובל".

עורך הדין איתן און, המייצג את משפחת ההרוג, אומר כי "בשלב ראשון יתבהרו הדברים בקשר לירי שלטענתנו היה מיותר. לא נשקפה סכנה לשוטרים, ואין מחלוקת שלא נעשה ירי על ידי מרשי לעבר השוטרים, ולכן לא היה מקום לפעול באופן כה חריג ולירות באש חיה על מנת להרוג".

הפגנה ביפו לאחר שהמשטרה ירתה למוות בצעיר בעיר. הזירה, מערכת וואלה! NEWS
המהומות ביפו, אתמול/מערכת וואלה! NEWS, הזירה

סמיר מוטראן, בעל "ממתקי מוטראן" ביפו, סיפר על הרס רב שנגרם למקום שלו והאשים גורמים דתיים בעידוד האלימות. "הרסו לי את כל החזית של החנות אחרי שהיה ויכוח בין הצעירים והמשטרה", אמר. "ביקשו מבעלי העסקים לסגור את החנויות שלהם אחרי שהבחור נרצח בבוקר על ידי המשטרה. תוך שניות התחילו ליידות אבנים על העסק שלי, שברו לי את כל החזית של המקום. אף אחד מהשוטרים לא הגיעו לבדוק איך הרסו לי את החנות, וזה מאוד מצער מאחר שאני מגשר בין ההנהגה בעיר למשטרה".

לדבריו, בתוך יומיים המצב ישוב לקדמותו, אך הוא טוען כי "גוף דתי הוא זה שהסית את הצעירים לעשות את מה שעשו ביפו. ברוך השם שזה נגמר ככה, ואני הנפגע היחידי מכל המהומה הזאת".

חלונות ממתקי מוטראן נצרת מנופצים לאחר ההפגנה ביפו לאחר שהמשטרה ירתה למוות בצעיר בעיר. ניב אהרונסון
חנות הממתקים המנופצת/ניב אהרונסון

אמיר בדראן, תושב העיר וחבר מועצת העיר ביקר את התנהלות המשטרה. זה מדאיג ומעורר סלידה, איך שהיא מטפלת בענייניה", אמר. "משטרה במדינה דמוקרטית מקבלת מנדט מהעם להשליט סדר ולא להוציא להורג אנשים, גם אם הם חטאו או פשעו". בדראן הוסיף כי מדובר במשפחה נורמטיבית. "הוא היה ילד צעיר, אבל כנראה גם קצת בעייתי שהיה לו הסתבכות קלה עם המשטרה - אבל לא כזאת שמצדיקה מרדף וירי מטווח אפס כדי להרוג. זה לא היה ירי כדי להרתיע אלא ירי כדי להרוג".

(עדכון ראשון 20:29)

הפגנה ביפו במחאה על ירי שוטרים בצעיר בן 20, יולי 2017. ניב אהרונסון
המהומות ביפו/ניב אהרונסון
הפגנה ביפו במחאה על ירי שוטרים בצעיר בן 20, יולי 2017. ניב אהרונסון
השתלטות על צעיר בהפגנות/ניב אהרונסון
הפגנה ביפו במחאה על ירי שוטרים בצעיר בן 20, יולי 2017. ניב אהרונסון
הפגנה ביפו במחאה על ירי שוטרים בצעיר בן 20, יולי 2017/ניב אהרונסון
הפגנה ביפו במחאה על ירי שוטרים בצעיר בן 20, יולי 2017. ניב אהרונסון
הפגנה ביפו במחאה על ירי שוטרים בצעיר בן 20, יולי 2017/ניב אהרונסון
תושבים התעמתו מול שוטרים לאחר שצעיר נורה למוות. ניב אהרונסון
תושבים התעמתו מול שוטרים לאחר שצעיר נורה למוות/ניב אהרונסון
הפגנה ביפו בעקבות ירי שוטרים בצעיר בן 20, יולי 2017. ניב אהרונסון
הפגנה ביפו בעקבות ירי שוטרים בצעיר בן 20, יולי 2017/ניב אהרונסון
הפגנה ביפו בעקבות ירי שוטרים בצעיר בן 20, יולי 2017. ניב אהרונסון
הפגנה ביפו בעקבות ירי שוטרים בצעיר בן 20, יולי 2017/ניב אהרונסון
זירת אירוע ירי ומרדף משטרתי, יפו, 29 ביולי 2017. דוברת משטרת ישראל, מערכת וואלה!
זירת אירוע ירי ומרדף משטרתי, יפו, 29 ביולי 2017/מערכת וואלה!, דוברת משטרת ישראל
גבר כבן 40 נדקר למוות בקטטה בכיכר השעון ביפו, 27 ביולי 2017. דוברות המשטרה, מערכת וואלה!
זירת הירי, שלשום/מערכת וואלה!, דוברות המשטרה
  • עוד באותו נושא:
  • יפו
  • משטרה

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully