וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מסתמן: מגעים להסדר עם ראש הסגל לשעבר של נתניהו

1.8.2017 / 0:55

פרסום ראשון: לוואלה! NEWS נודע כי בעקבות חיקור הדין בעניינו של ארי הרו, שכלל עדויות חדשות שהרעו את מצבו, מתנהלים מגעים עם עורך דינו להסדר. הרו, שחשוד בהפרת אמונים ובקבלת דבר במרמה, נעצר לפני כשנה ובחפציו נמצאה הקלטה של נתניהו ומוזס

ארי הרו ראש הסגל לשעבר של ראש הממשלה בנימין נתניהו , 23 במרץ 2009. AP
בחיפוש בביתו התגלו ההקלטות שעומדות במרכז תיק 2000. ארו עם נתניהו/AP

בעקבות חיקור הדין שנערך בארצות הברית בעניינו של ארי הרו, לשעבר ראש הסגל בלשכת ראש הממשלה בנימין נתניהו, לוואלה! NEWS נודע כי מתנהלים מגעים להסדר עמו. תוצאותיו של חיקור הדין בעניינו, הרעו את מצבו של הרו, שחשוד בהפרת אמונים ובקבלת דבר במרמה, והחלו מגעים ראשונים עם עורך דינו להסדר, שטרם ברור מה הוא יכלול.

הרו נחקר בלהב 433 בעקבות עסקה למכירת חברת ייעוץ שהייתה בבעלותו, והמשטרה חושדת כי זו היתה עסקה פיקטיבית. חיקור הדין בעניינו נערך כחלק מהשלמות באותה חקירה. במשטרה העריכו אז כי העדויות החדשות מסבכות את הרו, ואכן כרגע מתקיימים מגעים להסדר עמו.

גם ההקלטות שנמצאות בבסיס תיק 2000, שבהן נשמע קולם של נתניהו ומו"ל "ידיעות אחרונות" נוני מוזס - במגעים לעסקת שוחד שכוללת סיקור חיובי תמורת נסיון לחקיקה - הגיעו מהרו שהעיד לגבי נסיבות הקלטתן. בגין הקלטות אלה נחקר ראש הממשלה באזהרה, כאשר הרו אינו חשוד בפרשה.

עוד בוואלה! NEWS
טראמפ השביע את ראש הסגל החדש: "אין כאוס בבית הלבן!"
תושבי כפר ערבי בגליל דורשים שכונה לחיילים משוחררים מוסלמים
רפורמת הסרדינים: רק ברבע מכיתות א' וב' לומדים יותר מ-30 תלמידים

ארי הרו בבית קפה במודיעין 23 ביולי 2017. ניב אהרונסון
העדויות החדשות מסבכות אותו. הרו/ניב אהרונסון

הרו, יליד ארצות הברית, היה בעבר מנכ"ל עמותת ידידי הליכוד במדינה, ומונה בפברואר 2009 על ידי נתניהו לראש לשכתו. במרץ 2010 לאחר פרישתו, הקים הרו חברה פרטית לייעוץ ולפיתוח עסקי בשם H3 גלובל. בספטמבר 2013, לקראת מינויו לתפקיד ראש הסגל במשרד ראש הממשלה, חתם הרו על הסכם ניגוד עניינים שבו התחייב להתנתק מהחברה: "לא אהיה מעורב כלל בניהולה והיא תמשיך להיות פעילה על ידי שותפים עסקיים ושני אחיי", אמר אז.

הרו הציג ליועצת המשפטית במשרד ראש הממשלה, עו"ד שלומית ברנע-פרגו, הסכם שערך למכירת H3 גלובל לחברה זרה שמושבה בשדרה השלישית במנהטן. בשם החברה הקונה, שהוקמה בינואר 2014, חתם על ההסכם אדם בשם ויקי דויטש, ששם החברה נגזר מראשי התיבות של שמו.

הסכום שקיבל הרו בעד מניותיו עורר תהיות: אף שהחברה היתה קיימת שלוש-ארבע שנים בלבד ולא צברה מוניטין יוצא דופן, היא נמכרה לפי ההסכם תמורת שלושה מיליוני דולרים - ב-12 תשלומים של 250 אלף דולרים כל אחד, שהיו אמורים להגיע להרו מאפריל 2014 עד ינואר 2017.

כמתחייב בחוק, מונה נאמן מטעמו של הרו, רואה חשבון שתפקידו היה לדווח למשרד ראש הממשלה על מימושה בפועל של העסקה. לפי הדיווחים, שניים-שלושה תשלומים אכן הועברו להרו, אך הם לא עלו בקנה אחד עם חוזה המכירה - מה שעורר חשד שמדובר במכירה פיקטיבית ושהרו ממשיך להפעיל את החברה כראש הסגל, תוך ניצול מעמדו הבכיר.

(עדכון ראשון: 19:40)

  • עוד באותו נושא:
  • ארי הרו

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully