וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הבית הלבן: טראמפ ייפגש הערב עם השגריר בישראל פרידמן

31.7.2017 / 14:53

על פי לוח הזמנים הרשמי של הנשיא, הוא ייוועד עם השגריר בחדר הסגלגל בשעה 18:30 (שעון ישראל), זמן קצר לפני פגישה נוספת עם שר החוץ רקס טילרסון. הפגישה מגיעה, בין היתר, על רקע משבר הר הבית

צילום: רויטרס, עריכה: יאיר דניאל

נשיא ארצות הברית דונלד טראמפ ייפגש הערב (שני) בבית הלבן עם שגריר ארצות הברית בישראל דייוויד פרידמן. על פי לוח הזמנים הרשמי שהפיץ הבית הלבן, הפגישה בין השניים תיערך בחדר הסגלגל בשעה 18:30 (שעון ישראל), והיא תיערך זמן קצר לפני פגישתו המתוכננת של טראמפ עם שר החוץ האמריקני רקס טילרסון.

הפגישה עם פרידמן, שמגיעה בין היתר על רקע המתיחות הביטחונית והמדינית בעקבות משבר הר הבית, תיערך בעיצומו של בוקר עמוס עבור טראמפ. שעתיים לפני הפגישה, השר להגנת המולדת ג'ון קלי יושבע לתפקיד ראש הסגל, ויחליף באופן רשמי את ריינס פריבוס, שנאלץ לעזוב את תפקידו בסוף השבוע האחרון לאחר שהנשיא הביע חוסר שביעות רצון מתפקודו. בריאיון לרשת CNN, אמר פריבוס כי הוא החליט להתפטר ביוזמתו, וכי יישאר בבית הלבן עוד כמה שבועות על מנת לחפוף את קלי לתפקיד.

עוד בוואלה! NEWS:
בעקבות הסנקציות: פוטין הורה על גירוש 755 דיפלומטים אמריקנים
מפציצים אמריקניים טסו מעל קוריאה; טראמפ: "סין לא עושה כלום"
חיסול זבובים ופיטורים בטוויטר: ההשפלה שהעביר טראמפ את ראש הסגל המודח

בנימין נתניהו ודיויד פרידמן במהלך הטקס לציון 50 שנה לשחרורה ואיחודה של ירושלים 21 במאי 2017. הלל מאיר, תצפית TPS
הגיע לניחום אבלים בחלמיש. פרידמן ונתניהו/תצפית TPS, הלל מאיר
נשיא ארה"ב דונלד טראמפ וראש ממשלת לבנון סעד אל-חרירי בבית הלבן. 25 ביולי 2017. רויטרס
"התחמשות חיזבאללה מאיימת להוביל לעימות נוסף עם ישראל". טראמפ/רויטרס

ביום רביעי האחרון הגיע השגריר פרידמן לניחום אבלים בבית משפחת סלומון בהתנחלות חלמיש (נווה צוף), ששלושה מבניה נהרגו בפיגוע הדקירה במקום לפני כשבוע וחצי. במהלך אותו השבוע, הוא ליווה את שליחו המיוחד של נשיא ארצות הברית לתהליך השלום במזרח התיכון, ג'ייסון גרינבלט, בביקור נוסף שלו באזור.

בשבוע שעבר נועד טראמפ עם ראש ממשלת לבנון סעד חרירי, ובמסיבת עיתונאים משותפת בבית הלבן טען כי ארגון חיזבאללה מהווה "איום" למזרח התיכון כולו. לדבריו, התחמשותו של הארגון, הנתמך בידי איראן, מאיימת להוביל לעימות נוסף עם ישראל. "לבנון היא בחזית ההגנה מפני ארגוני טרור כמו דאעש, אל-קאעדה וחיזבאללה", הבהיר טראמפ.

לפני כשבוע התייחסו ארצות הברית, רוסיה, האו"ם והאיחוד האירופי בהודעה משותפת למתיחות בהר הבית, וקראו לכל הצדדים לשמור על הסטטוס קוו במתחם הקדוש בעיר העתיקה בירושלים. במהלך המשבר, דווח כי בכירי הממשל האמריקני היו מעורבים בתיווך בין הצדדים במטרה להביא לסיומו.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully