וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

טלטלה בממשל טראמפ: ראש הסגל שנחשד בהדלפות הודח מתפקידו

29.7.2017 / 0:03

נשיא ארה"ב הודיע בחשבון הטוויטר שלו על הדחתו של ריינס פריבוס, ומינוי השר לביטחון המולדת ג'ון קלי במקומו. "הוא מנהיג אמריקני דגול, כוכב אמיתי בממשל שלי", כתב טראמפ בטוויטר. זאת, יום לאחר שראש מערך התקשורת החדש גידף את פריבוס ורמז כי הוא אחראי להדלפות

צילום: רויטרס, עריכה: אריאל תמרין

נשיא ארצות הברית דונלד טראמפ הודיע אמש (שישי) על הדחת ראש הסגל בבית הלבן, ריינס פריבוס, ומינוי השר לביטחון המולדת ג'ון קלי לתפקיד. "הוא מנהיג אמריקני דגול", צייץ טראמפ בחשבון הטוויטר שלו. "ג'ון עשה עבודה מדהימה במשרד לביטחון המולדת. הוא היה כוכב אמיתי בממשל שלי". מהבית הלבן נמסר כי קלי יושבע לתפקיד בישיבת הקבינט שתיערך ביום שני.

בהודעתו בטוויטר על הדחתו של פריבוס, הודה לו טראמפ על שירותו. "אני רוצה להודות לריינס פריבוס על שירותו ומסירותו לארצו. השגנו הרבה ביחד ואני גאה בו", כתב הנשיא.

פריבוס התראיין הלילה לרשת CNN וניסה לשנות את הרושם כי הודח ואמר כי הוא זה שביקש להתפטר אתמול והנשיא קיבל את בקשתו. הוא הוסיף כי יישאר במשך שבועות ספורים בבית הלבן לחפיפה עם מחליפו. "אני תומך בנשיא, אני תומך באג'נדה שלו. תמיד אשאר חלק ממחנה טראמפ. זה נגמר והגיע הזמן לעבור הלאה", אמר.

נשיא ארצות הברית דונלד טראמפ ושר לביטחון הפנים ג'ון קלי, וושינגטון. 25 בינואר 2017. רויטרס
קלי וטראמפ, פברואר/רויטרס

פריבוס הוסיף כי "אני חושב שג'ון קלי הוא בחירה נהדרת. הנשיא החליט ללכת בכיוון אחר. אני חושב שהגיע הזמן ללחוץ על כפתור הריסטארט, זה משהו שהבית הלבן צריך. הוא רצה ללכת בכיוון אחר אז הצעתי את התפטרותי והוא קיבל אותה".

הוא סירב לענות על שאלות הנוגעות ליריביו בבית הלבן, בראשם מנהל מערך התקשורת החדש של טראמפ, אנתוני סקראמוצ'י, שכינה אותו בריאיון ל"ניו יורקר" "פרנואיד מזוין" ואמר: "לא אכנס לנושאים האישיים. אין לי תגובה לזה. אנשים מקצועיים לא דנים באופן פומבי בשיחות פרטיות".

לפי דיווחים בארצות הברית, לצוות הבית הלבן נודע על המהלך מהטוויטר. כתבי הבית הלבן תיארו כי כשנודע על הדחתו נסע פריבוס בשיירה הנשיאותית ויחד אתו היו במכונית שניים מיועציו של הנשיא. לדבריהם, השיירה עצרה, היועצים עברו לרכב אחר ומכוניתו של פריבוס הוצאה מהשיירה.

מאז שנכנס לתפקידו, החליף טראמפ את היועץ לביטחון לאומי, את דובר הבית הלבן ואת ראש הבולשת הפדרלית (FBI), וזאת לצד שורה של יועצים זוטרים יותר.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

פיטרו חוגגת יום הולדת עגול ואתם נהנים ממבצע של פעם ב-60 שנה

בשיתוף פיטרו
ראש הסגל היוצא בבית הלבן, ריינס פריבוס, עוזב את בסיס חיל האוויר אנדרוס, 28 ביולי 2017. AP
"תמיד אשאר חלק ממחנה טראמפ". פריבוס/AP

שמו של פריבוס עלה לאחרונה לכותרות בעקבות דבריו של סקרמוצ'י, שהאשים את פריבוס בהדלפות לעיתונאים מהבית הלבן. "ריינס הוא פרנואיד סכיזופרני מזויין", אמר סקרמוצ'י לכתב העיתון "ניו יורקר", ראיין ליזה.

סקרמוצ'י, שמינויו הוביל להתפטרות הדובר שון ספייסר, זעם על הדלפת פרטי הצהרת ההון שלו, ובשידור ברשת CNN ניסה להסביר את הצהרתו כי יפנה ל-FBI בנושא. בשידור, רמז סקרמוצ'י בבוטות כי הוא מאמין שפריבוס עומד מאחורי ההדלפות.

"הדג מסריח מהראש ומטה, יש שני דגים שלא מסריחים, אני והנשיא", אמר. היחסים בין ראש הסגל וראש מערך הדוברות עלו על שרטון כבר לפני חצי שנה, אז לפי דיווחים מנע פריבוס את מינויו של סקרמוצ'י לתפקיד בכיר בבית הלבן.

ראש מערך התקקשורת של הבית הלבן אנתוני סקרמוצ'י בריאיון בבית הלבן, 26 ביולי 2017. רויטרס
"הדג מסריח מהראש ומטה". סקרמוצ'י/רויטרס

"אני רוצה לדבר על ראש הסגל", הוסיף ראש מערך התקשורת. "יש בינינו הבדלים וחילוקי דעות. כשאמרתי שאנחנו כמו אחים, זה בגלל שאנחנו קשים האחד עם השני. יש אחים כמו קין והבל. יש אחים שיכולים לריב אחד עם השני ולהסתדר. אני לא יודע אם היחסים שלי ושל פריבוס ניתנים לתיקון", הוא הודה בריאיון המאוד לא שגרתי, שארך חצי שעה.

בהמשך, הוא התייחס לציוץ שבו האשים את פריבוס ואמר כי "כשכתבתי בציוץ את מה שכתבתי וציינתי שם את שמו של ריינס, כולם מניחים שזה הוא כי עיתונאים יודעים מי מדליף. אז אם הוא רוצה להסביר שהוא לא מדליף, תנו לו לעשות זאת".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully