וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

טראמפ: "חימוש חיזבאללה עלול להביא לעימות נוסף עם ישראל"

נשיא ארצות הברית הבהיר במסיבת עיתונאים משותפת עם ראש ממשלת לבנון כי "התחמשות חיזבאללה היא איום לאזור כולו". סעד חרירי אמר כי ביירות מחויבת להפסקת האש, ומעוניינת ב"שמירה על שקט ויציבות בגבול הדרומי"

צילום: רויטרס

(בווידאו: תיעוד פעילות אנשי חיזבאללה סמוך לגבול עם ישראל, בחודש שעבר)

נשיא ארצות הברית דונלד טראמפ אמר אתמול (שלישי) במסיבת עיתונאים משותפת עם ראש ממשלת לבנון סעד חרירי כי ארגון חיזבאללה מהווה "איום" למזרח התיכון כולו, וטען כי התחמשותו של הארגון, הנתמך בידי איראן, מאיימת להוביל לעימות נוסף עם ישראל. "לבנון היא בחזית ההגנה מפני ארגוני טרור כמו דאעש, אל-קאעדה וחיזבאללה", הבהיר טראמפ.

לדבריו, "חיזבאללה אוהב לטעון כי הוא פועל למען האינטרסים של העם הלבנוני, אולם הוא פועל למען האינטרסים של עצמו ושל המממנים שלו – איראן". הוא הוסיף כי "נפעל יחד כדי שצבא לבנון יהיה הכוח היחיד שמגן על לבנון", וציין כי יבהיר את עמדתו בנוגע לחיזבאללה "במהלך 24 השעות הקרובות".

עוד בוואלה! NEWS:
רקטות ופטרולים: תיעוד - חיזבאללה מרחיב את האיום על ישראל
השקט שלפני המלחמה: קרב החפירות החרישי של צה"ל וחיזבאללה
ד"ש מטהראן: דגל פלסטין בגבול הצפון מבהיר מי מרסן את חיזבאללה

נשיא ארה"ב דונלד טראמפ וראש ממשלת לבנון סעד אל-חרירי בבית הלבן. 25 ביולי 2017. רויטרס
"צבא לבנון יהיה הכוח היחיד שמגן על לבנון". טראמפ וחרירי, אתמול/רויטרס

חרירי, המבקר בוושינגטון, הוסיף כי הוא "מודה לטראמפ על התמיכה בצבא", וטען כי ביסוסו של הצבא הלבנוני ככוח הצבאי היחיד במדינה "יוביל לשמירה על שקט ויציבות בגבול הדרומי". כמו כן, הוא הבהיר כי לבנון, שאותה תיאר כמוקד של "דו-קיום, סובלנות ויציבות באזור", מחויבת לכל ההחלטות הרלוונטיות של מועצת הביטחון של האו"ם בדבר שמירת הפסקת האש בגבול עם ישראל.

לדברי ראש הממשלה חרירי, "היה לי הכבוד להיפגש עם טראמפ, אני מעריך את מנהיגותו. דנו במצב באזורנו, ובמאמצים להבטיח את היציבות הפוליטית והכלכלית, בעוד אנו נאבקים בטרור". הוא הוסיף כי במהלך הפגישה, הציג בפני הנשיא האמריקני את החזון הלבנוני להתמודדות עם משבר הפליטים הסורים, שלדבריו 1.5 מיליון מהם נמצאים בלבנון, והבהיר כי נדרשת תמיכה מהקהילה הבינלאומית במאמץ זה.

נשיא ארה"ב דונלד טראמפ וראש ממשלת לבנון סעד אל-חרירי בבית הלבן. 25 ביולי 2017. רויטרס
"אסד לא יחמוק מעונש". טראמפ וחרירי/רויטרס

טראמפ התייחס בדבריו גם למלחמה בסוריה. הוא טען כי הפעילות האמריקנית הביאה להישגים במאבק נגד "המדינה האסלאמית" (דאעש), והוסיף כי מה שעולל נשיא סוריה בשאר אסד לסוריה ולאנושות כולה הוא "נורא". לדבריו, וושינגטון לא תתן לאסד לחמוק מעונש.

בסוף השבוע האחרון פתח צבא סוריה בשיתוף עם חיזבאללה במבצע צבאי באזור הרי הקלמון שבמערב המדינה, בסמוך לגבול לבנון, המכוון נגד לוחמי ארגון תחריר א-שאם, לשעבר ג'בהת א-נוסרה. המבצע מתמקד באזור העיר ערסאל, ששימשה בעבר גם בסיס לפעולות של ארגון דאעש. בעמים האחרונים דווח על מגעים להפסקת אש, לאחר הישגים בשטח לחיזבאללה.


(עדכון ראשון: 23:00)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully