וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ממשלת בריטניה: תנועה חופשית מאירופה תסתיים בחודש מרץ 2019

דובר הממשלה בלונדון אישר כי עם יציאתה בפועל של הממלכה מהאיחוד האירופי, ייעצר חופש התנועה, אולם "ייקח זמן" עד שהאזרחים יעזבו. בעוד נמשכים המגעים בין לונדון לבריסל, השרים הבריטים חלוקי דעות בנוגע להסכם המתאים ביותר

צילום: רויטרס

תנועה חופשית של אזרחים בין בריטניה למדינות האיחוד האירופי תסתיים בחודש מרץ 2019, עם יציאתה בפועל של הממלכה המאוחדת מגוש המדינות – כך אישר היום (שני) דובר הממשלה בלונדון. הוא הסביר כי ממשלתה של תרזה מיי כבר העבירה למוסדות האיחוד הצעה הנוגעת לזכויות אזרחים אירופים בבריטניה לאחר מימוש "ברקזיט", אולם המגעים בנושא עוד נמשכים.

כמו כן, נמסר כי למרות שהתנועה החופשית תיעצר, "ייקח זמן" עד שהדבר יורגש בפועל ואזרחים יעזבו. הדובר הוסיף כי "מרכיבים אחרים של מערכת ההגירה אחרי ברקזיט יוצגו במועד המתאים, וזה לא יהיה הולם לפזר ספקולציות לגבי הנושא, או לטעון שהתנועה החופשית תמשיך כפי שהיא כיום".

עוד בוואלה! NEWS:
המלכה הציגה את תכנית מיי: "נפעל להשגת הסכם הברקזיט הטוב ביותר"
מקרון למיי: הדלת להישארות באיחוד האירופי עדיין פתוחה
הממלכה (הלא) מאוחדת: ביום שאחרי הבחירות בריטניה שרויה באי-ודאות

בימים האחרונים כמה משריה של מיי מסרו הצהרות סותרות בנוגע לסוגיית התנועה החופשית, בעוד המגעים בין לונדון לבריסל נמשכים. בעיתון "פייננשל טיימס" דווח בשבוע שעבר כי שר הכלכלה פיליפ המונד מקווה לפתרון "מוכן מראש", אולם דובר הממשלה הבהיר כי נציגי הצדדים פועלים למציאת פתרונות מורכבים יותר.

אתמול אמר השר לענייני סחר בינלאומי ליאם פוקס כי הותרת התנועה החופשית על כנה לא "תשמור אמונים" להצבעה במשאל העם על היציאה מהאיחוד האירופי, והוסיף בריאיון לעיתון "סאנדיי טיימס" כי השרים טרם הגיעו להסכמה בנושא. "אם היו דיונים בנושא, אני לא הייתי חלק מהם, ולא נתתי את הסכמתי למשהו כזה", הבהיר פוקס.

המונד, מצדו, ביקש לקדם עסקת ברקזיט "חלקה", כולל שמירת הסטטוס קוו בנוגע לתנועה חופשית עד אמצע שנת 2022. הוא דרש לשמר ככל הניתן את היחסים בין בריטניה לגוש האירו, שמקבל כמחצית מהיקף הייצוא הבריטי. כמה שרים הביעו תמיכה בעמדתו של המונד, אולם מקורביו של שר החוץ בוריס ג'ונסון טענו בימים האחרונים כי אסור לאפשר תקופת מעבר של יותר משנתיים, ולא ברור היכן עומד השר הבכיר בשאלת הסכמי ביניים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully