וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מקרון למיי: הדלת להישארות באיחוד האירופי עדיין פתוחה

נשיא צרפת נועד עם ראשת ממשלת בריטניה בפריז, והבהיר כי הממלכה עוד יכולה להתחרט, לנוכח כישלונה של מיי בבחירות. עם זאת, היא הבהירה כי העם אמר את דברו. "מאוחדים במטרתנו"

צילום: רויטרס, עריכה: ורד לידני, עיצוב גרפי: אביחי ברוך

נשיא צרפת עמנואל מקרון אמר אתמול (שלישי) במהלך פגישתו עם ראשת ממשלת בריטניה תרזה מיי כי דלתות האיחוד האירופי נותרו פתוחות עבור הממלכה עד לתום המשא ומתן על הברקזיט. זאת ברקע הקשיים שחווה מיי לאחר שאיבדה את הרוב בפרלמנט בבחירות בשבוע שעבר.

עם זאת, מקרון אמר כי הוא מכיר בהחלטת העם הבריטי לעזוב את האיחוד ומכבד אותה. "הדלת תמיד פתוחה, אבל עלינו להיות ברורים ומאורגנים בכך שמרגע שהשיחות יתחילו, יהיה קשה הרבה יותר לשוב אחורה", אמר נשיא צרפת לאחר הפגישה עם ראשת ממשלת בריטניה בפריז.

עמנואל מקרון נשיא צרפת (שמאל) עם ראשת ממשלת בריטניה טרזה מיי צופים במשחק בין נבחרת צרפת לנבחרת אנגליה. רויטרס
המו"מ אמור להתחיל בשבוע הבא. מיי ומקרון/רויטרס

מיי מצדה אמרה כי הפגישות עם מנהיגת המפלגה היוניוניסטית של צפון אירלנד היו מועילות וכי המשא ומתן על תחילת הברקזיט יתחיל כמתוכנן ביום שני. "אני חושבת שיש אחדות מטרה בקרב אזרחי הממלכה", אמר לאחר הפגישה עם מקרון. "אחרי שהצביעו לעזוב את האיחוד, הממשלה שלהם תקבל זאת ולגרום לכך להצליח".

עם זאת, מיי, שסובלת מעמדה חלשה יותר בשל תוצאות הבחירות, נתונה ללחץ לרכך את עמדותיה בסוגיה. בטיימס דווח כי שר האוצר פיליפ האמונד ילחץ על מיי שלא לעזוב את איחוד המכסים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully