וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

המלכה הציגה את תכנית מיי: "נפעל להשגת הסכם הברקזיט הטוב ביותר"

בטקס פחות חגיגי מהרגיל בשל לוח זמנים צפוף וחוסר ודאות פוליטי, הקריאה אליזבת בנאום בפרלמנט את תכנית הממשלה החדשה והרעועה. "התוצאות לא היו אלו שקיוויתי להן", הודתה מיי. בנאום לא הוזכר הביקור המתוכנן של טראמפ, מה שמטיל ספק בקיומו

צילום: skyNEWS

ראשת ממשלת בריטניה תרזה מיי הבטיחה היום (רביעי) להקשיב יותר לחששות מצד גורמים עסקיים לגבי הברקזיט, בדברים שהוקראו על ידי המלכה אליזבת בנאום שנשאה בפרלמנט, באירוע פחות חגיגי מהרגיל בשל לוח זמנים צפוף וחוסר ודאות פוליטי. בנאום לא הוזכר הביקור המתוכנן של נשיא ארצות הברית דונלד טראמפ, מה שמטיל ספק בעצם קיומו.

"העדיפות העליונה של הממשלה שלי היא להבטיח את ההסכם הטוב ביותר לעזיבת האיחוד האירופי", אמרה המלכה בדברים שנכתבו בידי מיי ויועציה. "התוצאות לא היו אלו שקיוויתי להן, אבל הממשלה הזאת תגיב בצניעות ובנחישות למסר ששלחו הבחורים", אמרה מיי בדברים שקדמו להצגת תכניתה.

לראשונה מאז 1974, הטקס התקיים במתכונתו הפחות חגיגית. בין היתר, אליזבת לא ענדה את כתרה או גלימה במהלך הנאום, וכן היא הגיעה לפרלמנט במכונית ולא בכרכרה. במקביל, מארמון בקינגהאם נמסר כי בעלה, הנסיך פיליפ בן ה-96, פונה לבית חולים במהלך הלילה בשל זיהום. "הוא במצב רוח טוב", נמסר. פיליפ הודיע לאחרונה על פרישתו מתפקידיו הציבוריים בשל גילו המתקדם.

עוד בוואלה! NEWS:
פיגוע בבריטניה: הרוג בדריסת מתפללים מחוץ למסגד בצפון לונדון
בין שתי ערים: ילד הפלא מפריז מול המנהיגה האבודה מלונדון

נאומה של המלכה אליזבת' בפרלמנט, מרכז לונדון 21 ביוני 2017. AP
המלכה אליזבת והנסיך צ'ארלס, היום/AP

נאום המלכה כלל כמה הצעות שאמורות להביא להצלחת הברקזיט. מיי מבטיחה ממשלה "מייעצת וקשובה", זאת על אף שטרם גיבשה הסכם עם המפלגה היוניוניסטית (DUP) מצפון אירלנד, כדי שזו תתמוך בממשלת המיעוט שלה.

גורמים במפלגה הזהירו כי השמרנים, שאיבדו את הרוב שלהם בפרלמנט בבחירות האחרונות, לא יכולים לקחת אותם כמובן מאליהם. עם זאת, הם צפויים לתמוך בתכנית שתציג המלכה ותובא להצבעה בשבוע הבא.

הנאום מתקיים ברקע שורת הפיגועים והשריפה הקטלנית בלונדון שחוותה בריטניה בחודשים האחרונים. ביום שני אדם אחד נהרג ועוד עשרה נפצעו בפיגוע דריסה נגד מוסלמים מחוץ למסגד בלונדון.

(עדכון ראשון: 13:06)

sheen-shitof

עוד בוואלה!

לראשונה טיפלו בסיבה בגללה חליתי בפיברומיאלגיה ולא בסימפטום

בשיתוף מרכז איריס גייר לטיפול דרך אבחון בגלגל העין
משמר המלכה לקרת נאומה של המלכה בפרלמנט, מרכז לונדון 21 ביוני 2017. רויטרס
פחות חגיגי מהרגיל/רויטרס

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully