וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"סקסיזם ומתקפה של רוסיה": הספר של קלינטון שמתאר מדוע הפסידה

27.7.2017 / 23:47

החברה המוציאה לאור את ספרה של המועמדת הדמוקרטית - ששמו "מה קרה" - פרסמה קטעים ממנו, שבו תטען כי שוביניזם והמעורבות של מוסקבה בבחירות גרמו להפסדה. "הגיע הזמן להסיר את ההגנה מעליי"

צילום: רויטרס, עריכה: ניב מעוז

ספרה של הילרי קלינטון על הפסה בבחירות לנשיאות ארצות הברית ייקרא "מה קרה" – כך מסרה היום (חמישי) ההוצאה לאור של המועמדת הדמוקרטית לשעבר, לקראת פרסום זכרונותיה מהמרוץ ב-12 בספטמבר. בין הדברים שתציין קלינטון כסיבות להפסדה לדונלד טראמפ יהיו דעות סקסיסטיות נגד מי שהייתה קרובה להיות הנשיאה הראשונה אי פעם של ארצות הברית, "ומתקפה חסרת תקדים על הדמוקרטיה שלנו על ידי יריב זר".

אלפי מיילים פנימיים של אנשי הקמפיין של קלינטון ושל המפלגה הדמוקרטית הודלפו לרשת, ולפי סוכנויות המודיעין האמריקניות המודיעין הרוסי אחראי לכך כחלק ממאמציו של הנשיא ולדימיר פוטין לסכל את ניסיונה של קלינטון להיות נשיאה.

פוטין מכחיש זאת וטראמפ הביע ספק לגבי מסקנות גופי המודיעין שלו. קלינטון כתבה בחשבון הטוויטר שלה כי "לכתוב את 'מה קרה' היה קשה, מאחר שזה מה שראינו בכל יום. לנוכח העבודה שהתקדמנו ונלחמנו בחזרה, אני מקווה שזה עוזר".

עוד בוואלה! NEWS:
לקראת משאל העם: ונצואלה אוסרת על הפגנות נגד הנשיא
איראן: שיגרנו בהצלחה טיל שיכול לשאת לוויין לחלל
"הדג מסריח מהראש": מנהל התקשורת של טראמפ מחריף את הכאוס בממשל

הילרי קלינטון בכנס באוניברסיטת ג'ורג'טאון, 31 במרץ 2017. רויטרס
קיבלה יותר קולות, אך פחות אלקטורים. קלינטון, אפריל/רויטרס

בהקדמה של הספר, הסבירה קלינטון כי "בעבר, מסיבות שניסיתי להסביר, חשתי פעמים קרובות שעליי להיות זהירה בציבור, כאילו שהייתה תלויה באוויר ללא רשת מתחת". קלינטון הייתה למוקד עניין מרכזי מצד התקשורת ופוליטיקאים במשך יותר מ-25 שנה, מאז שבעלה ביל קלינטון זכה בבחירות לנשיאות ב-1992. "עכשיו אני מסירה מעליי את ההגנה", הוסיפה קלינטון.

שרת החוץ לשעבר הובילה בסקרים לאורך הקמפיין, אך בסופו של דבר הפסידה לטראמפ בבחירות בנובמבר כשקיבלה רק 227 אלקטורים, לעומת 304 שגרף יריבה הרפובליקני. עם זאת, היא קיבלה 2.9 מיליון קולות יותר בסך כל הקולות. מאז, היא נשאה שורת נאומים והשתתפה בסדרת הופעות ציבוריות בזמן שעבדה על ספרה.

הצעה שאסור לפספס

התקדמו לדור הבא של ברי המים של תמי4: קטנים יותר, חכמים יותר

לכתבה המלאה
טראמפ על נושאת המטוסים החדשה פורד, 22 ביולי 2017. רויטרס
פיגר בסקרים לאורך הקמפיין - וזכה. טראמפ/רויטרס

באפריל היא סיפרה בפורום הנשים העולמי בניו יורק כי אין לה כוונה לשוב ולהתמודד שוב על משרה ציבורית וכי הוא כותבת את הספר, בין היתר כדי להסביר מה גרם לה להפסיד. "עבור האנשים שמעוניינים בכך, קרוב ל-66 מיליון האנשים שהצביעו עבורי, אני רוצה לתת הסבר ברור ואמין ככל שאפשר", אמרה קלינטון. קלינטון האשימה גם את הדרך שבה ניהל ראש ה-FBI דאז ג'יימס קומי את חקירת השימוש שעשתה במיילים פרטיים בעודה שרת החוץ.

עם זאת, מנהיג המיעוט הדמוקרטי בסנאט צ'אק שומר, אמר במהלך ריאיון שהעניק בשבוע שעבר לוושינגטון פוסט כי "כשאתה מפסיד למישהו עם 40% תמיכה, אתה לא מאשים דברים אחרים – קומי, רוסיה – אלא את עצמך".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully