וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

איראן: שיגרנו בהצלחה טיל שיכול לשאת לוויין לחלל

28.7.2017 / 0:34

בטלוויזיה הממלכתית דווח כי מערכת ה"סימורג'" ערכה בהצלחה את הניסוי במתחם חלל חדש על שמו של מייסד הרפובליקה האסלאמית חומייני. זאת ברקע המתיחות עם ארה"ב, שכינתה את השיגור "צעד פרובוקטיבי"

צילום: רויטרס, עריכה: שניר דבוש

איראן ערכה ניסוי מוצלח בטיל שיכול לשגר לוויין לחלל – כך דיווחה אתמול (חמישי) הטלוויזיה הממלכתית במדינה. הניסוי עלול להחריף את המתיחות עם ארצות הברית בשל יכולתו לשמש גם טיל בליסטי. וושינגטון טוענת כי טהראן מפרה החלטה של האו"ם הקוראת לה שלא לפתח טילים המסוגלים לשאת ראשי קרב גרעיניים, אך באיראן מכחישים כי יש בכוונתם לייצר טילים כאלו.

"מרכז האימאם חומייני לחלל נפתח באופן רשמי עם הניסוי המוצלח ב'סימורג'", דיווחה הטלוויזיה הרשמית. "'הסימורג' יכול לשגר לוויין במשקל של עד 250 ק"ג בגובה של 500 ק"מ". על כן השיגור נישאו תמונותיהם של רוחאללה חומייני, מייסד הרפובליקה האסלאמית, ושל המנהיג העליון עלי חמינאי. "זהו מתחם גדול שכולל את כל השלבים הדרושים לשיגור לוויינים", דווח.

ארצות הברית כינתה את השיגור "צעד פרובוקטיבי" והדגישה כי הוא מהווה הפרה של החלטת מועצת הביטחון של האו"ם וכן של רוח הסכם הגרעין שנחתם בין המדינות.

לקריאה נוספת בנושא
הקונגרס מקדם סנקציות חדשות על רוסיה - ובאירופה מודאגים
רוחאני: הסנקציות החדשות של ארה"ב מפרות את הסכם הגרעין

שיגור טיל סימורג' איראני המסוגל לשאת לוויין לחלל, 27 ביולי 2017. רויטרס
יכול לשאת לוויין במשקל של 250 ק"ג. שיגור הסימורג', היום/רויטרס

החודש הטילה ארצות הברית סנקציות כלכליות חדשות על איראן בשל המשך פיתוח תכנית הטילים שלה, ואמרה כי "פעולותיה המרושעות" במזרח התיכון פוגעות בכל "תרומה חיובית" שהייתה להסכם הגרעין שנחתם ב-2015. נשיא ארצות הברית דונלד טראמפ הבטיח במהלך קמפיין הבחירות שלו לבטל את ההסכם, אם כי בשלב זה הוא נמנע מלעשות זאת.

איראן טוענת כי תכנית החלל שלה היא למטרות שלום בלבד, אך במערב חוששים כי היא מסווה פיתוח של אמצעים צבאיים. ביום שבת הכריזה איראן על פתיחתו של מתקן חדש לייצור טילים נגד מטוסי קרב, מל"טים, טילי שיוט ומסוקים.

ב-2013 הודיעה איראן כי שיגרה בהצלחה קוף לחלל והשיבה אותו לכדור הארץ בחיים, ותיארה זאת כצעד משמעותי בדרך להגשמת המטרה של שליחת בני אדם לחלל. עם זאת, בחודש מרץ השנה אמר גורם רשמי כי סוכנות החלל הממשלתית ביטלה את המיזם בשל עלותו הגבוהה.

(עדכון ראשון: 21:30)

עוד באותו נושא

ארה"ב: איראן עומדת בהסכם הגרעין אך נותרה איום מסוכן

לכתבה המלאה
שיגור טיל סימורג' איראני המסוגל לשאת לוויין לחלל, 27 ביולי 2017. רויטרס
שיגור הסימורג', היום/רויטרס

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully