וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הקונגרס מקדם סנקציות חדשות על רוסיה - ובאירופה מודאגים

בית הנבחרים העביר עיצומים חדשים על מוסקבה בשל התערבותה בבחירות, ובאיחוד מזהירים כי זה יפגע גם בחברות אירופיות וכי מדובר בהפרה של החוק הבינלאומי. הקרמלין: "חדשות עצובות". הסנקציות דרושות עוד את אישור הסנאט

צילום: רויטרס

האיחוד האירופי הביע היום (רביעי) דאגה מפני הסנקציות החדשות שמקדם הקונגרס בארצות הברית, בשל החשש שהן יפגעו בחברות אנרגיה. בית הנבחרים אישר הלילה חבילת עיצומים חדשה על רוסיה, בין היתר בשל התערבותה בבחירות, על אף שהבית הלבן חושש שהם יקשו על שיקום היחסים עם מוסקבה. בקרמלין הזהירו כי מדובר בצעד שיפגע עוד יותר ביחסים.

נשיא הנציבות האירופית, ז'אן-קלוד יונקר, אמר כי האיחוד האירופי מחויב לסנקציות שהטיל על רוסיה בשל סיפוח חצי האי קרים והמעורבות שלה בלחימה במזרח אוקראינה, אך הזהיר מפני "השפעות חד-צדדיות לא מכוונות על האינטרסים של האיחוד האירופי במגזר האנרגיה". עדיין לא ברור אם הנשיא דונלד טראמפ יטיל וטו על החוק, אך כך או כך, לקונגרס צפוי רוב מספיק כדי לעקוף אותו.

לקריאה נוספת בנושא
קושנר לקונגרס: "לא שיתפתי פעולה עם רוסיה, זה היה בזבוז זמן"
"התובע הכללי ושגריר רוסיה שוחחו בזמן הקמפיין על הבחירות לנשיאות"

נשיא ארצות הברית דונלד טראמפ ונשיא רוסיה ולדימיר פוטין בפתח פגישתם בוועידת G20 בגרמניה. 7 ביולי 2017. AP
עוד מכשול לשיקום היחסים. טראמפ ופוטין/AP

במשרד החוץ של צרפת אמרו כי נראה שהסנקציות הללו מנוגדות לחוק הבינלאומי מאחר שהן משפיעות גם מעבר לתחומיה של ארצות הברית. ממשרד החוץ בפריז נמסר כי הן ידרשו שינויים בחוקים הצרפתיים והאירופיים וכן דיונים באיחוד האירופי בשל האפשרות שהן ישפיעו על חברות ועל אזרחים אירופיים.

דובר הקרמלין, דימיטרי פסקוב, אמר כי התגובה לעיצומים תיבחן על ידי הנשיא ולדימיר פוטין. "מדובר בחדשות עצובות מבחינת יחסי ארצות הברית-רוסיה וקידומם העתידי. עלינו לחכות לראות אם זה יהפוך לחוק".

גם באיראן הגיבו בזעם. הנשיא חסן רוחאני אמר כי טהראן תנקוט צעדים אם וושינגטון תטיל עליה סנקציות חדשות, שמגיעות בזמן שברירי של יישום הסכם הגרעין, שאותו כינה טראמפ "אחד ההסכמים הגרועים ביותר אי-פעם" - אם כי לא ביטל אותו כפי שהבטיח במהלך קמפיין הבחירות שלו.

עדיין לא ברור מתי יצביע הסנאט על הטלת הסנקציות החדשות, אך ייתכן שעשויים להיות עוד שינויים בחקיקה. יו"ר ועדת יחסי החוץ בסנאט, בוב קורקר, אמר כי יש להסיר את קוריאה הצפונית מהחקיקה, אך הבהיר כי הוא סבור שבקרוב המהלך יסתיים ויהפוך לחוק.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully