וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

רוחאני: הסנקציות החדשות של ארה"ב מפרות את הסכם הגרעין

19.7.2017 / 16:25

נשיא איראן תקף את העיצומים החדשים שהשיתה וושינגטון על טהראן בשל תכנית הטילים שלה, ואמר כי "האמריקנים ייכשלו מאחר שאנו עומדים בהתחייבויותינו". ממשל טראמפ הטיל סנקציות על 18 אישים וגופים איראניים

צילום: רויטרס, עריכה: שניר דבוש

נשיא איראן חסן רוחאני אמר היום (רביעי) כי הסנקציות הכלכליות החדשות שהטילה ארצות הברית מפרות את הסכם הגרעין והבטיח כי טהראן תתנגד להן - כך דיווחה הטלוויזיה הממלכתית.

ממשלו של דונלד טראמפ השית אתמול עיצומים על 18 אישים וגופים איראניים בשל המשך פיתוח תכנית הטילים של טהראן, ואמר כי "פעילותיה המרושעות" במזרח התיכון פוגעות בכל תרומה חיובית שהיה להסכם הגרעין שנחתם לפני שנתיים.

"חלק מהפעולות של האמריקנים נוגדות את רוח ואף את ההסכם, אנחנו נתנגד לכך", צוטט הנשיא. "אחת המזימות שלהם היא לפעול בצורה כזו שתאפשר להם לומר שאיראן אינה ממלאת אחר התחייבויותיה, אני חושב שהאמריקנים ייכשלו כי אנחנו עומדים במחויבויות הבינלאומיות שלנו".

הפרלמנט האיראני הסכים אתמול לדון בצעדי תגובה, כולל בהאצת המימון לתכנית הטילים, בעקבות הסנקציות החדשות של ארצות הברית. המהלך הוא איתות מצד וושינגטון, המנסה להפעיל לחץ רב יותר על טהראן בעודה שומרת על הסכם הגרעין, שבמסגרתו צמצמה האחרונה את תכניתה הגרעינית בתמורה להסרת סנקציות רבות.

לקריאה נוספת בנושא
ארה"ב: איראן עומדת בהסכם הגרעין אך נותרה איום מסוכן
למרות מאמצי נתניהו - טראמפ ופוטין פועלים רק למען האינטרסים שלהם

נשיא איראן חסן רוחאני מצביע בבחירות לנשיאות בארצו. 19 במאי 2017. AP
מבטיח להגיב. רוחאני/AP

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully