וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ארה"ב: איראן עומדת בהסכם הגרעין אך נותרה איום מסוכן

18.7.2017 / 6:42

ממשלו של טראמפ אישר בפעם השנייה כי טהראן עומדת בתנאי ההסכם שחתמה עם המעצמות, אך המעקב יימשך. בעבר הבטיח טראמפ "לקרוע לגזרים את ההסכם הגרוע". שר החוץ של הרפובליקה האסלאמית הזהיר: ארה"ב עלולה להביא לנסיגה של טהראן מההסכם

צילום: רויטרס, עריכה: שניר דבוש

(טראמפ בביקור בישראל: "איראן לעולם לא תפתח נשק גרעיני")

גורמים בכירים בממשל האמריקני מסרו הלילה (שלישי) כי איראן עומדת בתנאי הסכם הגרעין שנחתם בינה לבין המעצמות ב-2015. עם זאת, הם ציינו כי "ללא ספק, איראן מפרה את רוח ההסכם ונותרה איום מסוכן". הגורמים הוסיפו כי בהמשך להודעה, הוארכה ההקלה בסנקציות שהוטלו על איראן, אך הנושא ימשיך להיבדק לטווח הארוך.

זו הפעם השנייה שממשלו של הנשיא דונלד טראמפ מאשר כי טהראן עומדת בתנאי ההסכם. קביעת הממשל משמרת את הסטטוס קוו בנושא, זאת על אף שהנשיא טראמפ אמר בעבר לא פעם כי העסקה שנחתמה עם הרפובליקה האסלאמית היא "עסקה גרועה שאסור לעמוד בה" ושהוא "יקרע לגזרים את המסמך". גורמים רשמיים בארצות הברית אמרו כי הם פועלים כדי להתמודד עם הפגמים בהסכם ולהעניש את טהראן על פעולות בעייתיות הנוגדות את ההסכם.

עוד בוואלה! NEWS
למרות מאמצי נתניהו - טראמפ ופוטין פועלים רק למען האינטרסים שלהם
איראן: אזרח אמריקני נשלח ל-10 שנות מאסר בגין ריגול
הבית הלבן תומך בהחלטה לסגירת הר הבית: "אפס סובלנות לטרור"

שר החוץ של איראן מוחמד ג'וואד זריף, פברואר 2017. AP
"לאיראן יש אופציות אחרות". זריף/AP

שר החוץ האיראני, מוחמד ג'וואד זריף, אמר הלילה בכנס של מכון המועצה ליחסי חוץ בניו יורק כי טהראן קיבלה "איתותים סותרים" מהממשל האמריקני בנוגע להסכם, וכי היא "אינה יודעת כיצד לפרש אותם". הוא הוסיף כי עדיין לא שוחח עם שר החוץ האמריקני רקס טילרסון, "אבל זה לא אומר שלא יכולה להיות תקשורת".

אמש הזהיר זריף כי ארצות הברית עלולה להביא לנסיגה של טהראן מההסכם. בריאיון למגזין "The National Interest" במהלך ביקורו בניו יורק אמר זריף כי "אם תהיה הפרה חמורה של ההסכם, לאיראן יש אופציות אחרות, כולל נסיגה מהעסקה". עם זאת, הוא ציין ש"איראן רצינית לגבי ההסכם", ומעוניינת שיהיה לו בסיס מוצק. על עתיד היחסים בין איראן לארצות הברית אמר זריף כי התוצאה תיקבע על פי גישתה של וושינגטון.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully