וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

איראן: אזרח אמריקני נשלח ל-10 שנות מאסר בגין ריגול

16.7.2017 / 14:53

דובר מערכת המשפט מסר כי על האזרח, המחזיק באזרחות של מדינה נוספת, הוטל גם קנס של 4.2 מיליון דולר. לדבריו, הוא יכול לערער על גזר דינו, האחרון שהוטל על אזרח זר

צילום: רויטרס, עריכה: שמרית גולדשטיין

בית משפט באיראן גזר עשר שנות מאסר על אמריקני בעל אזרחות כפולה שהורשע בריגול - כך מסר היום (ראשון) דובר מערכת המשפט, במקרה הביטחוני האחרון שבו מעורבים איראנים בעלי אזרחות כפולה.

הדובר לא פירט את שמו של האזרח האמריקני ולא פירט מתי התנהל המשפט, אך אמר כי הוא אזרח ארצות הברית ושל מדינה נוספת. "האדם הזה, שאסף מידע ופעל בשליחות ישירה של ארצות הברית, נשלח לעשר שנות מאסר, אבל ניתן לערער על ההעונש", אמר רולאמחסין מחסני אז'מאי.

לא ברור אם הוא התכוון לניזאר זקא, אזרח לבנון ותושב ארצות הברית, שעורך דינו האמריקני אמר בספטמבר האחרון כי הוא נשלח לעשר שנות מאסר ולקנס בסך 4.2 מיליון דולר. כמה איראנים, המחזיקים באזרחות מארצות הברית, מבריטניה, מאוסטריה, מקנדה ומצרפת נעצרו בשנה האחרונה ומוחזקים במעצר באישומים שונים, הכוללים ריגול ושיתוף פעולה עם ממשלות זרות.

לקריאה נוספת בנושא
איראן: מחאה נדירה ושביתת רעב הובילו לשחרור אסירה פוליטית
איראן: 10 שנות מאסר לשניים שהורשעו בריגול לטובת ארה"ב וישראל

המנהיג העליון של איראן עלי חמינאי, אפריל 2017. רויטרס
אזרחים מערביים משמשים מטרה. המנהיג העליון חמינאי/רויטרס

ארצות הברית קראה לטהראן לשחרר את האזרח באופן מידי. "אנו קוראים לשחרר מיד את כל אזרחי ארצות הברית הכלואים באיראן ללא הצדקה, כדי שיוכלו לחזור למשפחותיהם", מסר גורם רשמי במחלקת המדינה. "המשטר האיראני ממשיך להחזיק באזרחים זרים, אמריקנים ואחרים, בגין האשמות כוזבות של ביטחון לאומי".

הגורם אף הזהיר מפני ביקור במדינה. "על כל אזרח אמריקני, במיוחד מי שמחזיק באזרחות כפולה, השוקל לנסוע לאיראן לקרוא בקפידה את אזהרת המסע הנוגעת לאיראן".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully