וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

איראן: 10 שנות מאסר לשניים שהורשעו בריגול לטובת ארה"ב וישראל

30.8.2015 / 22:05

דובר מטעם מערכת המשפט מסר כי גזר הדין לגבי השניים, ששמם לא פורסם, נפסק בבית משפט של משמרות המהפכה. זאת בזמן שבארה"ב ממתינים בחשש לעונשו של כתב הוושינגטון פוסט, שמואשם אף הוא בריגול

ג'ייסון רזאיאן - כתב "וושינגטון פוסט" העצור בטהראן. AP
בארה"ב ממתינים לעונשו. רזאיאן בדיון בבית המשפט בטהראן, מאי/AP

בית משפט של משמרות המהפכה באיראן גזר עשר שנות מאסר על שני בני אדם שהורשעו בריגול לטובת ארצות הברית וישראל – כך מסר היום (ראשון) דובר מטעם מערכת המשפט מבלי לפרט את שמותיהם. ההודעה על גזר הדין מגיעה בזמן שבמערב ובארצות הברית בפרט ממתינים לפסיקה בעניינו של ג'ייסון רזאיאן, עיתונאי הוושינגטון פוסט המוחזק במעצר במשך יותר משנה ומואשם בעבירות של ריגול.

השימוע האחרון בעניינו התקיים בתחילת החודש וגזר הדין צפוי להימסר בקרוב. הדובר גולמחוסיין מוחסני אג'י צוטט בסוכנות הידיעות האיראנית פארס באומרו כי "שני האנשים הללו נשלחו לעשר שנות מאסר על ידי בית משפט מהפכני", אך הבהיר כי אין בידיו מידע לגבי גורלו של רזאיאן.

המקרה של רזאיאן נידון בדיונים שנערכו בדלתיים-סגורות בבתי הדין של משמרות המהפכה, שעוסקים בעבירות ביטחוניות וזוכות לביקורת מצד דיפלומטים זרים וארגוני זכויות אדם בשל חוסר השקיפות שלהם, העונשים החמורים שהם נוטים לגזור והשימוש התכוף שלהם בעונש מוות. חלק ממבקריו של נשיא ארצות הברית ברק אובמה טוענים כי וושינגטון לא הייתה צריכה לחתום על הסכם הגרעין עם טהראן ללא הבטחה לשחרורו של רזאיאן, שמוצאו מאיראן.

עוד ידיעות על איראן
איראן מדגישה: עד סוף השנה נקבל את מערכת ה-S-300
"לא נעבוד עם אמן מהמשטר הציוני": המנצח בארנבוים לא יופיע בטהראן
מפחד להתחייב: חסן רוחאני מתנגד להבאת הסכם הגרעין לפרלמנט

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully