וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

איראן מדגישה: עד סוף השנה נקבל את מערכת ה-S-300

שר ההגנה האיראני חוסיין דהקאן אמר בריאיון לרשת אל-מיאדין כי רוסיה תעביר את מערכת הנ"מ המתקדמת, שנחשבת ל"אימת חילות האוויר של המערב", עד סוף השנה. זאת, חרף הדיווחים על פיצוץ העסקה

צילום: רויטרס, עריכה: טל רזניק

שר ההגנה של איראן חוסיין דהקאן אמר היום (ראשון) בריאיון לרשת אל-מיאדין כי רוסיה תתחיל בהעברת מערכת ה-S-300 לטהראן בסוף השנה הקרובה. זאת ברקע הדיווחים שלפיהם התפוצצה עסקת העברת מערכת הנ"מ המתקדמת בעקבות מחלוקת על עלותה.

אחרי הדיווחים על התפוצצות העסקה בשבוע שעבר, גורמים בארצות הברית המשיכות להתבטא נגד ההסכם בעקבות ההערכות כי מדובר בתרגיל רוסי-איראני שמטרתו להפחית את הלחץ המדיני על הצדדים. מומחי ביטחון מעריכים כי רוסיה משוועת לכסף באמצעות מכירות אמצעי לחימה, ולא תמהר לוותר על העסקה בעודה צופה במדינות המערב פותחות שגרירויות ורוקמות עסקאות עם איראן עוד לפני שהסנקציות הוסרו מעליה.

לקריאה נוספת בנושא
"אימת חיל האוויר": המערכת שתשנה את המזרח התיכון אם תימכר לאיראן
גורם איראני: עסקת מכירת ה-S-300 נכשלה בשל מחלוקת על המחיר
רוסיה: הושג הסכם לאספקת מערכת S-300 לאיראן

מערכת טילים מדגם S-300 במצעד צבאי – מוסקבה, מאי 2015. GettyImages
מערכת ה-S-300/GettyImages

"מדובר במערכת טובה מאוד והיא מייצרת איום ברמה גבוהה על חיל האוויר הישראלי", הבהיר תת-אלוף במיל' אברהם עשהאל, ראש מכון פישר למחקר אסטרטגי. "בהתאם לכך, צה"ל השקיע במשאבים, פיתוח יכולות, תפיסות, טכנולוגיה ואימונים. מערכת כזו לא מונעת מחיל האוויר לבצע את המשימות אך מעלה את המחיר והסיכון". תא"ל במיל' עשהאל התייחס לאפשרות שמערכות דומות יועברו לידי סוריה או חיזבאללה, והבהיר כי "נוכחות של מערכת כזו על גבולות המדינה מייצרת מציאות בלתי אפשרית עבור התעופה האזרחית והצבאית".

המערכת, תוצרת רוסיה, מוגדרת "אימת חילות האוויר במערב", ויודעת לאתר מטרות וליירט כלי טיס בטווח של מאות קילומטרים. ישראל ניהלה בשנים האחרונות יחד עם מדינות המערב מאבק עיקש נגד העסקה, מאחר שמסירת המערכת לאיראן הוכתרה כ"קו אדום". לאחרונה, על רקע הסכם הגרעין, הוחלט לחדש את המהלכים לחתימה על העסקה. במערב ובירושלים חוששים שהמערכת תפגע באופציה הצבאית נגד מתקני הגרעין, במקרה שטהראן תפר את התחייבויותיה ותפתח פצצת אטום.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully