וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

גורם איראני: עסקת מכירת ה-S-300 נכשלה בשל מחלוקת על המחיר

גורם ברפובליקה האיסלאמית טען בריאיון לסוכנות ידיעות טורקית כי העסקה לרכישת מערכת מערכת ההגנה האווירית מרוסיה נכשלה, משום ששני הצדדים לא הסכימו על מחיר המערכת. אתמול אמר גורם רוסי שאמנם יש מחלוקת על המחיר, אך היא תיפתר בקרוב

צילום: רויטרס, עריכה: טל רזניק

ההצהרות היו מוקדמות: ארבעה ימים בלבד לאחר ששר ההגנה האיראני חוסיין דהקאן הודיע כי עד סוף 2015 תקבל ארצו מרוסיה את מערכת ההגנה האווירית המתקדמת S-300, אומר הלילה (חמישי) גורם איראני בכיר כי העסקה לרכישת המערכת הרוסית נכשלה בשל מחלוקת כספית. הגורם איראני, המשתתף בימים אלו בתערוכת תעופה וחלל במוסקבה, הדגיש בריאיון לסוכנות הידיעות הטורקית "אנאטול" כי אין הגבלה חוקית על מכירת המערכת לאיראן, אך אמר כי שני הצדדים לא הסכימו על מחירה.

אתמול אמר גורם רוסי לסוכנות הידיעות "אינטרפאקס", כי שני הצדדים "הסכימו עקרונית" על ביצוע העסקה, והסיבה היחידה שהיא טרם נחתמה היא המחלוקת על המחיר. לדבריו, "החתימה על החוזה היא עניין של כמה שבועות, או אפילו ימים".

עוד בחדשות על איראן:
בעקבות הסכם הגרעין: אקטיביסטים איראניים מקווים לרפורמות חברתיות
סבא"א: קיבלנו מאיראן מידע רב על פעילות הגרעין שלה
גורם ביטחוני: "תקיפה באיראן ב-2012? יכולות צה"ל השתפרו מאז

מערכת טילים מדגם S-300 במצעד צבאי – מוסקבה, מאי 2015. GettyImages
לא הסכימו על מחיר המערכת. טילי S-300/GettyImages

זה כמה שנים שישראל והמערב מודאגים מהאפשרות שטהראן תתחמש במערכת ה-S-300 , הנחשבת לאחת ממערכות ההגנה האוויריות הטובות בעולם, דבר שיקשה ביותר על תקיפה אווירית אפשרית של מתקני הגרעין. ב-2007 נחתמה לראשונה עסקה לרכישת המערכת בין רוסיה לאיראן, אך בשל לחצי המערב על רוסיה היא לא התרחשה מעולם. ב-2010 אף הטיל נשיא רוסיה ולדימיר פוטין אמברגו על חברות רוסיות על מכירת המערכת לאיראן, דבר שהוביל לתביעה איראנית נגד רוסיה, בדרישה לתשלום פיצויים בגובה ארבעה מיליארד דולרים.

בחודש אפריל השנה, לקראת חתימת הסכם הגרעין בין איראן והמעצמות, הסיר פוטין את האמברגו, ונימק זאת בכך שמדובר ב"מערכת הגנתית לכל דבר" שנועדה לשמש גורם מרתיע בלבד, ועל כן אין מניעה לספק אותה לאיראנים. ראש הממשלה בנימין נתניהו הגיב על כך בזמנו ואמר כי "ישראל רואה בחומרה רבה" את אספקת הטילים לאיראן.

בחודש שעבר דווח כי מפקד כוח קודס במשמרות המהפכה, גנרל קאסם סולימאני, ביקר ברוסיה ונפגש עם הנשיא ולדימיר פוטין, על אף איסור הנסיעה שמוטל עליו כחלק מסנקציות של מועצת הביטחון של האו"ם. לפי הדיווח, אחת הסוגיות בהן דן סולימאני עם פוטין הייתה מועד משלוח מערכת ה-S-300.

sheen-shitof

פתרון טבעי

גבר, הגיע הזמן לשפר את התפקוד המיני ואת הזוגיות שלך

בשיתוף גברא
אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
רק השבוע הודיע שהמערכת תסופק לאיראן עד סוף השנה. שר החוץ האיראני חוסיין דהקאן/מערכת וואלה!, צילום מסך

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully