וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מפחד להתחייב: חסן רוחאני מתנגד להבאת הסכם הגרעין לפרלמנט

30.8.2015 / 8:45

נשיא איראן טען כי אם ההסכם יאושר בפרלמנט האיראני, תנאיו יהפכו לחוק במדינה. הוא הוסיף כי ההסכם משקף הבנות פוליטיות בין איראן למעצמות ולא ברית שדורשת אישור. "למה להציב מגבלה חוקית מיותרת על העם?"

מערכת וואלה!

נשיא איראן, חסן רוחאני, הצהיר אתמול (שבת) כי הוא מתנגד להבאת הסכם הגרעין להצבעה בפרלמנט האיראני. רוחאני הסביר כי אם ההסכם יאושר – תנאיו יהפכו לחוק במדינה, והוסיף כי ההסכם משקף הבנות פוליטיות עם חברות מועצת הביטחון וגרמניה, ולא ברית שדורשת את אישור הפרלמנט. כמו כן, רוחאני טען שאיראן קיבלה את תנאי ההסכם בהתנדבות מלאה.

"אם תנאי ההסכם ישלחו לאישור הפרלמנט – זה ייצור התחייבות מצד הממשלה. זה אומר שהנשיא, שלא חתם על ההסכם עד כה, יהיה חייב לחתום עליו", אמר רוחאני. "למה אנחנו צריכים להציב מגבלה חוקית מיותרת על העם האיראני?".

לקריאה נוספת:
אובמה בדרך לניצחון בקונגרס - ומחפש פיוס עם ישראל
סבא"א חושדת: איראן הרחיבה חלק ממתקן פרצ'ין
גורם איראני: עסקת מכירת ה-S-300 נכשלה בשל מחלוקת על המחיר

יו"ר הרשות הפלסטינית אבו מאזן ונשיא איראן חסן רוחאני. AP
מי שירוויח מהבאת ההסכם להצבעה בקונגרס הן ארה"ב ובעלות בריתה, ולא איראן. חסן רוחאני/AP

רוחאני אמר כי ארצות הברית ובעלות בריתה יהיו אלו שירוויחו מהבאת הסכם הגרעין להצבעה בקונגרס, ולא איראן. לדבריו, המועצה העליונה לביטחון לאומי באיראן, שהיא הגוף שמקבל את ההחלטות הביטחוניות הבכירות ביותר במדינה, כמעט והסכימה לנתח את תנאי ההסכם.

ועדה מיוחדת של הפרלמנט האיראני החלה ללמוד את תנאי ההסכם, טרם הבאתו להצבעה, אך עם זאת, הלגיטימיות של קיום ההצבעה מוטלת בספק משום שהממשלה לא הכינה הצעת חוק שהפרלמנט יצביע עליה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully