וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

סבא"א חושדת: איראן הרחיבה חלק ממתקן פרצ'ין

27.8.2015 / 18:21

דוח של הסוכנות הבינלאומית לאנרגיה אטומית מעלה סברה כי טהראן הרחיבה חלק קטן מבניין קיים בפרצ'ין, שבו בוצעו, לפי חשדות המערב, ניסויים גרעיניים. "איראן מקיימת את ההסכמים", נמסר מסבא"א

צילום: רויטרס, עריכה: יאיר דניאל

איראן ככל הנראה הרחיבה מאז חודש מאי חלק מהמתקן הצבאי פרצ'ין, כך נכתב בדוח של הסוכנות הבינלאומית לאנרגיה אטומית (סבא"א) ופורסם היום (חמישי) על ידי רויטרס.

בדוח החשאי של סבא"א, שעוסקת בימים אלה בבדיקה של ההיבטים הצבאיים של תכנית הגרעין של איראן, נכתב: "מאז הדוח הקודם שעסק באתר מסוים בפרצ'ין, המשיכה הסוכנות לתצפת – באמצעות תמונות לוויין – על כלי רכב, ציוד וחומרי בנייה באתר. לפי המידע, נראה שנבנה חלק קטן נוסף לבניין קיים".

בנוסף, דיווחה סבא"א לראשונה מאז החתימה ביולי כי איראן מקיימת את ההסכמים להצרת תוכנית הגרעין שלה. סבא"א מסרה כי רמת האורניום המועשר של איראן והמחקר והפיתוח הגרעיני תואמים את המידע שעליו הכריזה טהראן. העדכון של סבא"א כולל לא רק את העבודה שנעשתה לאחר ההסכם שנחתם ביולי אלא את כל הפעילות שבוצעה אחריו.

לקריאה נוספת:
סבא"א: קיבלנו מאיראן מידע רב על פעילות הגרעין שלה
בעקבות הסכם הגרעין: אקטיביסטים איראניים מקווים לרפורמות חברתיות
גורם איראני: עסקת מכירת ה-S-300 נכשלה בשל מחלוקת על המחיר

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
עבודות בנייה בפרצ'ין. ארכיון/מערכת וואלה!, צילום מסך

הקביעה של סבא"א בנוגע למתקן פרצ'ין, וכן הסכמה איראנית לדרישת הסוכנות לבקר באתר, חשובות מאוד לאשרור הסכם הגרעין שנתחם ביולי בין טהראן למעצמות או לנסיגה ממנו.

דיפלומטים טוענים כי כל הפעילויות שנקטה איראן ובוצעו בפרצ'ין מאז 2012 החלישו את יכולת הסוכנות לאשר את המידע לפיו איראן ביצעה ניסויים הקשורים לפצצה גרעינית.

במסגרת "מפת הדרכים" שנחתמה בין איראן לבין סבא"א, המקבילה להסכם בין טהראן למעצמות, מחויבת הרפובליקה האיסלאמית למסור לסוכנות הבינלאומית מידע מספק על פעילות הגרעין שלה בעבר כדי שתוכל לכתוב דוח בנושא עד דצמבר.

"יישום מלא וארוך של החלקים הרלוונטיים של מפת הדרכים חיוני להבהרת נושאים הקשורים לפרצ'ין", נכתב בדוח החדש.

השבוע אמר ראש הסוכנות יוקיה אמאנו כי צוותו קיבל כמות "משמעותית" של מידע מאיראן אך מוקדם מדי להסיק ממנו מסקנות.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully