וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

דיווח בירדן: "צוות השגרירות לא יורשה לחזור עד להעמדת המאבטח לדין"

27.7.2017 / 11:52

העיתון אלרד דיווח כי עמאן לא תאפשר לשגרירה עינת שלאין ולאנשי צוותה לשוב לשגרירות, עד שהמאבטח זיו שירה למוות בשני אזרחים ירדנים יועמד לדין. הירדנים דרשו בתחילה לחקור את המאבטח, אך לבסוף הוא רק תושאל

צילום: לע"מ, עריכה: יוסי אלטר

"ירדן לא תתיר לצוות השגרירות ולשגרירה לשוב לעמאן לפני שיתקבלו ערבויות להעמדתו לדין של המאבטח שירה למוות בשני האזרחים הירדנים" - כך דיווח הבוקר (חמישי) העיתון הירדני אל-רד. צוות השגרירות עזב את ירדן בעקבות התקרית שבה היה מעורב המאבטח, זיו, שכונה בדיווח "רוצח".

ירדן דרשה תחילה לחקור את המאבטח, שירה בפועל שפצע אותו קל במברג וכן בבעל הדירה ששימשה את המאבטחים במתחם, אך ישראל סירבה לכך ונתלתה בהגנה על דיפלומטים מתוקף אמנת וינה. לבסוף הוא לא נחקר אלא תושאל על ידי שוטרים ירדנים, כשהוא מלווה בגורם משפטי מהשגרירות. בתקשורת הירדנית דווח כי הרשויות קיבלו את גרסתו של המאבטח.

ראש הממשלה בנימין נתניהו נפגש עם שגרירת ישראל בירדן עינת שלאין ועם איש האבטחה של בטמ"ח 25 ביולי 2017. חיים צח, לשכת העיתונות הממשלתית
ראש הממשלה עם המאבטח זיו/לשכת העיתונות הממשלתית, חיים צח
מאבטח ישראלי נפצע באורח קל בדקירה במתחם השגרירות בירדן, הדוקר נהרג. 24 ביולי 2017. רויטרס
מאבטחים ירדנים מחוץ לשגרירות ישראל, ביום ראשון/רויטרס

שר החוץ של ירדן איימן א-ספדי אמר אתמול כי על ישראל להתנצל על התנהלותה סביב התקרית, שבה נורו למוות שני ירדנים על ידי מאבטח בשגרירות ישראל בעמאן. לדבריו, "הרצח מביש, לא נוותר על זכויות בנינו".

עם הגעת צוות השגרירות לארץ, נפגש ראש הממשלה בנימין נתניהו עם המאבטח ועם השגרירה עינת שלאין, וצולם כשהוא מחבק את זיו. נתניהו אמר לשניים כי פעלו "היטב ובקור רוח", והדגיש: "הייתה לנו מחויבות להוציא אתכם, זאת לא הייתה שאלה בכלל. רק שאלה של זמן ואני שמח שזה מעט זמן. אתם מייצגים את מדינת ישראל ומדינת ישראל לא שוכחת את זה לרגע אחד".

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
כוחות ירדניים באזור השגרירות בעמאן לאחר התקרית, שלשום/מערכת וואלה!, צילום מסך

לפי לשכת ראש הממשלה, שובם של אנשי השגרירות התאפשר "הודות לשיתוף פעולה הדוק שהתקיים בין ישראל לבין ירדן". לפני חזרת הצוות הדיפלומטי, הכחישו בלשכת נתניהו כי שחרורם הותנה בהסרת המגנומטרים מהר הבית, שבוצעה לאחר חזרת אנשי השגרירות.

בעיצומם של המגעים נסע ראש השב"כ נדב ארגמן על מנת לקדם אותם, ולאחר סיומם הודה ראש הממשלה לנשיא ארצות הברית דונלד טראמפ על תרומתו.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully