וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

המאבטח מהשגרירות בירדן נפגש עם נתניהו: "ירדה לי אבן מהלב"

זיו, שירה למוות בשני אזרחים ירדנים במהלך התקרית הביטחונית בעמאן, נפגש עם ראש הממשלה יחד עם השגרירה. "אני שמח שאנחנו פה", אמר. נתניהו: "שמח לראות אתכם"

צילום: לע"מ, עריכה: יוסי אלטר

זיו, המאבטח שירה למוות בשני ירדנים במהלך התקרית בשגרירות ישראל בעמאן, שב אמש לארץ ובמשפחתו הביעו שמחה על סופה של הפרשה. הבוקר (שלישי) הוא נפגש עם ראש הממשלה בנימין נתניהו, לצד השגרירה בירדן עינת שלאין, ששבה עם הצוות לישראל.

"ירדה לי אבן מהלב", אמר זיו. "אני מודה מקרב לב, אני שמח להיות פה. הרגשנו, עינת ואני, שעומדים מאחורינו ועושים את כל המאמצים, והרגשנו את זה, ואני שמח שאנחנו פה". השגרירה שלאין אמרה בפגישה כי "טוב להיות בבית, הכל מצוין".

ראש הממשלה אמר להם כי הוא "שמח לראות אתכם, שמח שהדברים נגמרו כפי שהם נגמרו", לדבריו, "אתם פעלתם היטב, בקור רוח וגם הייתה לנו מחויבות להוציא אתכם, זאת לא הייתה שאלה בכלל. רק שאלה של זמן ואני שמח שזה מעט זמן. אתם מייצגים את מדינת ישראל ומדינת ישראל לא שוכחת את זה לרגע אחד".

אביו, המתגורר ביישוב מרכז שפירא הסמוך לקריית מלאכי, אמר כי "אנחנו שמחים מאוד שהוא חזר, אבל אני עדיין לא יודע אם הוא יגיע היום".

עוד בוואלה! NEWS:
סוף המשבר: בהחלטת הקבינט - החלה הסרת המגנומטרים בהר הבית
אמו של המחבל שביצע את הפיגוע בחלמיש נעצרה בחשד להסתה
תיעוד חדש של חמאס: "המארב שהוצב לשייטת 13 ב'צוק איתן'"

ראש הממשלה בנימין נתניהו נפגש עם שגרירת ישראל בירדן עינת שלאין ועם איש האבטחה של בטמ"ח 25 ביולי 2017. חיים צח, לשכת העיתונות הממשלתית
תוחקר בידי הרשויות בירדן בטרם שב לישראל. זיו ונתניהו, היום/לשכת העיתונות הממשלתית, חיים צח
נתניהו נפגש עם שגרירת ישראל בירדן ועם המאבטח שנפצע בתקרית במגורי הישראלים בעמאן. לשכת העיתונות הממשלתית
נתניהו, השגרירה שלאין והמאבטח זיו, היום/לשכת העיתונות הממשלתית

נתניהו הודה הלילה לנשיא ארצות הברית דונלד טראמפ על מאמציו להביא לפתרון המשבר. אתמול שוחח נתניהו עם המלך עבדאללה על המשבר הדיפלומטי, שהחל עוד סביב הצבת המגנומטרים בהר הבית, והקבינט המדיני-ביטחוני החליט הלילה להסירם. .

נשיא המדינה ראובן ריבלין בירך הבוקר אף הוא את צוות עובדי השגרירות. "חיכינו לכם בדאגה ועקבנו אחרי התנהלותכם המרשימה, בהובלת השגרירה עינת שלאין, לאורך כל המשבר", מסר ריבלין. "שיתוף הפעולה ארוך השנים של מדינת ישראל עם הממלכה ההאשמית והמלך עבדאללה, שידע לסייע בתבונה גם הפעם, היו חלק משמעותי במאמצים לסיום המשבר ועל כך הערכתנו העמוקה".

ריבלין ביקש עוד לחזק את ידי הממשלה וראש הממשלה נתניהו "על ניהול המשבר יחד עם ראשי מערכת הביטחון כולם ושליחנו המיוחד לירדן, ראש השב"כ נדב ארגמן. אשרי העם שאלו שלוחיו, המהווים חומת מגן עבור כל אזרח ישראלי בארץ ובעולם".

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
כוחות ירדניים באזור השגרירות בעמאן לאחר התקרית, שלשום/מערכת וואלה!, צילום מסך

ירדן דרשה תחילה לחקור את המאבטח, שירה בפועל שפצע אותו קל במברג וכן בבעל הדירה ששימשה את המאבטחים במתחם, אולם ישראל סירבה. לבסוף, המאבטח לא נחקר אלא תושאל על ידי שוטרים ירדנים שהגיעו לשגרירות ולקחו ממנו הצהרה, כשהוא מלווה בגורם משפטי מהשגרירות. בתקשורת הירדנית דווח כי הרשויות קיבלו את גרסתו של המאבטח.

(עדכון ראשון: 8:30)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully