וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בג"ץ הורה להחזיר את גופות המחבלים מהר הבית לבני משפחותיהם

25.7.2017 / 20:50

בית המשפט נעתר לדרישת בני המשפחות של שלושת המחבלים שירו למוות בשוטרים כמיל שנאן והאיל סתאוי, והורה למשטרה לשחרר את הגופות על מנת שיוכלו להביא אותן לקבורה באום אל-פחם

צילום: דוברות המשטרה

בג"ץ הורה הערב (שלישי) להחזיר את גופות שלושת המחבלים שהרגו את שני השוטרים בפיגוע בהר הבית, לפני כשבוע וחצי. בני משפחות המחבלים עתרו יחד עם ארגון עדאלה בדרישה להשיב לידיהם את הגופות כדי להביא אותן לקבורה בעירם אום אל-פחם. בפיגוע נהרגו השוטרים כמיל שנאן והאיל סתאוי.

בהחלטה נכתב כי "במהלך הימים האחרונים קיימנו ישיבות רבות שארכו שעות ארוכות במטרה להביא את הצדדים להסכמה על מתווה הלוויות, אולם ללא הועיל. לצערנו הרב, נותרו בין הצדדים מחלוקות שונות באשר לשעת קיום הלוויות ומספר המשתתפים בהן". המשפחות, חברי הכנסת יוסף ג'בארין ואוסאמה סעדי, וראש עיריית אום אל-פחם התחייבו להבטיח את הסדר הציבורי ולמנוע את הפרתו בסמוך להלוויות, במהלכן ואחריהן.

בהחלטה נכתב עוד כי הגופות של המחבלים, שנקראים שלושתם מוחמד ג'בארין, יועברו למשפחות כדי שיובאו לקבורה בבית הקברות שליד מסגד אל-פארוק באום אל פחם. "משטרת ישראל תהיה רשאית לקבוע תנאים והוראות, לפי מיטב שיקול דעתה, על מנת להבטיח שההלוויות עצמן ייערכו תוך שמירה על הסדר הציבורי ולשם מניעת הפרות סדר ואלימות", נמסר.

לקריאה נוספת:
בהוראת המשטרה: פורקו סוכות האבלים בבתי המחבלים מהר הבית
"משלמים מחיר בגלל הקיצוניים": אום אל-פחם ריקה ממבלים אחרי הפיגוע

תיעוד הפיגוע בירושלים. משטרת ישראל, מערכת וואלה! NEWS
תיעוד הפיגוע במצלמות האבטחה/מערכת וואלה! NEWS, משטרת ישראל

שלושת שופטי בג"ץ, יורם דנציגר, דפנה ברק-ארז ודוד מינץ, כתבו כי "לא ניתן לחלוק על כך שקיים בסיס לחששות המשטרה מפני הפרות סדר ודברי הסתה שעלולים ללוות את הלוויות המפגעים. אין ספק שבידי המשטרה סמכויות רבות בתחום של שמירה על הסדר הציבורי, והיא רשאית ואף חייבת לעשות בהן שימוש בכל הנוגע לאירועי התקהלות שיש בהם הפרות סדר, ככל שיש כאלה.

"עם זאת, העתירה העלתה שאלה אחרת – האם המשטרה מוסמכת להתנות את העברת הגופות לידי המשפחות בהסכמה למתכונת מסוימת של הלוויה. על שאלה זו אין מוצא מלהשיב בשלילה. בעיקרו של דבר, אנו סבורים כי דין העתירה להתקבל ככל שהיא עוסקת בסעד העיקרי שהתבקש בה, מאחר שהמדינה לא הצביעה על מקור סמכות המאפשר לה להחזיק בגופות כתנאי להסכמה על מתווה הלוויות".

עוד באותו נושא

לא "עוד מסע הרג": המחבלים מהר הבית ניסו להצית את המזרח התיכון

לכתבה המלאה
אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
שלושת המחבלים, שנקראים כולם מוחמד ג'בארין/מערכת וואלה!, צילום מסך

ראש הממשלה בנימין נתניהו ורעייתו שרה ביקרו היום בכפר מרר ובחורפיש את משפחותיהם של סתאוי ושנאן. שכיב שנאן, אביו של כמיל וחבר הכנסת לשעבר הודה לשניים ואמר: "העם היהודי שאתה עומד בראשו הראה לנו בימים האחרונים את פניו היפות. עם אוהב שמכבד בן ברית. מדינת ישראל היא המקום הטוב ביותר בעולם עבור הדרוזים". נתניהו אמר בתגובה: ריגשת אותנו מאוד. באנו לבטא את אהבתנו אליכם. שרה ואני מחבקים אתכם מתוך אהבה". בביקורו במרר אמר ראש המועצה זיאד דרש: "אנחנו מודים לך על הביקור והחיבוק. אנחנו מרגישים את החיבוק של כל עם ישראל ואנו מקווים לראותך בנסיבות טובות יותר".

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
סתאוי/מערכת וואלה!, צילום מסך
ראש הממשלה בנימין נתניהו בבית משפחתו של רס"מ האיל סיתאוי שנהרג בפיגוע בהר הבית. 25 ביולי 2017. קובי גדעון - לע"מ, לשכת העיתונות הממשלתית
נתניהו ואביו של סתאוי/לשכת העיתונות הממשלתית, קובי גדעון - לע"מ

שלושת המחבלים תקפו ביום שישי לפני כשבועיים וחצי את השוטרים באזור שער האריות בעיר העתיקה בירושלים. הם ירו לעברם ונמלטו לכיוון אחד המסגדים במתחם הר הבית. בתום מרדף אחריהם הם נורו ונהרגו בידי שוטרים אחרים. שני השוטרים שנפגעו פונו לבית החולים הדסה הר הצופים, שם נקבע מותם. שוטר נוסף נפצע באירוע באורח קל, ופרמדיק מד"א, שטיפל בפצועים תחת אש ונפגע קל מנתז ירי ברגלו, טופל במקום.

יום לאחר הפיגוע הוקמו בעיר סוכות האבלים לזכרם של שלושת המחבלים. כוחות משטרה שהגיעו לעיר פירקו אותם מיד. בעקבות הפיגוע הורה הקבינט המדיני-ביטחוני להציב גלאי מתכות ומצלמות בהר הבית בתור אמצעי אבטחה. אך הלילה, כעבור שבוע וחצי, הם הוסרו.

טל שלו השתתפה בהכנת הידיעה

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully