וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"משלמים מחיר בגלל הקיצוניים": אום אל-פחם ריקה ממבלים אחרי הפיגוע

שלומי גבאי

15.7.2017 / 22:42

תנועה דלילה ביותר של מבלים נרשמה בעיר הערבית השנייה בגודלה בארץ, שממנה יצאו שלושת המחבלים שביצעו את הפיגוע בהר הבית. "חודשים סבלנו מנשאת מילחם, בזמן האחרון התאוששנו קצת והנה הסיפור הזה הגיע ועושה לנו שוב נזק", סיפר בעל בית קפה בעיר

צלמים זמניים מורשים

יום אחרי הפיגוע בירושלים שאותו ביצעו שלושה תושבי אום אל-פחם נרשמה תנועה דלילה ביותר של מבלים בעיר הערבית השנייה בגודלה בארץ. "הרבה חודשים סבלנו מהסיפור של נשאת מילחם (המחבל שביצע את הפיגוע בתל אביב לפני שנה וחצי – ש"ג), שעשה כתם לכל ואדי ערה. בזמן האחרון התאוששנו קצת והנה הסיפור הזה הגיע ועושה לנו שוב נזק", סיפר בעל בית קפה בעיר, שביקש לשמור על אנונימיות.

גם בעסקים שבפאתי העיר הממוקמים על כביש 65, שמדי שבת הומי אדם נרשמה ירידה במספר הקונים. בעלי העסקים יודעים כי לאחר כל אירוע משמעותי בעל רקע לאומני חלה דעיכה במסחר והם מרגישים זאת היטב בשבת האחרונה. גם התושבים המקומיים שמדי שבת נוהגים לפקוד בהמוניהם את בתי הקפה נשארו בבתיהם.

לקריאה נוספת:
בהוראת המשטרה: פורקו סוכות האבלים בבתי המחבלים מהר הבית
תגובת ישראל לפיגוע בהר הבית הייתה ראויה - אך השעון פועל נגדה
אבו מאזן שוחח עם נתניהו: "מגנה את האלימות בהר הבית"

בית קפה באום אל-פחם, 15 ביולי 2017. שלומי גבאי
בית קפה שומם באום אל-פחם, היום/שלומי גבאי

"לא האמנתי אתמול שאמרו שמי שירה בשוטרים הם תושבי העיר שלנו", אמר. אתמול ירו שלושה מחבלים בשם מוחמד ג'בארין, שניים מהם בני 19 ואחד בן 29, בשוטרים בעיר העתיקה בירושלים לעבר שוטרים ונמלטו לכיוון אחד המסגדים במתחם הר הבית. בתום מרדף שהתנהל אחריהם הם נורו ונהרגו. מותם של שני שוטרים, רס"מ האיל סתאוי, בן 30 מכפר מראר, ורס"מ כמיל שנאן, בן 22 מכפר חורפיש נקבע במקום.

"אנחנו יודעים לחיות עם יהודים, הם קונים פה ואנחנו קונים בחדרה, בעפולה ובחיפה את כל מה שאנחנו צריכים", הסביר בעל בית הקפה. "שנים עבדתי עם יהודים, תמיד השארנו את הפוליטיקה בחוץ, חבל על חמש המשפחות שנהרסו".

עוד באותו נושא

שני שוטרים נהרגו בפיגוע בהר הבית; המחבלים - תושבי אום אל-פחם

לכתבה המלאה
אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
שלושת המחבלים שביצעו את הפיגוע, תושבי אום אל-פחם/מערכת וואלה!, צילום מסך

סוכות האבלים על שלושת המחבלים פורקו אמש בהוראת משטרת ישראל. כוחות שיטור הגיעו לאום אל-פחם והנחו את בני המשפחות לפרק את הסוכות. "כולם משלמים את המחיר בגלל הקיצוניים", הצהיר תושב העיר סלים. "מתנחלים באים לכפרים ועושים תג מחיר, שרים מהימין מסיתים נגד ערבים וככה חומר הנפץ מתפוצץ".

לדבריו, "צעירים שאין להם תעסוקה ומצבם הכספי קשה מקבלים הצעות מקיצוניים. הם עושים להם שטיפת מוח והולכים למות בירושלים, נמאס מהקיצוניים בשני הצדדים שעושים את כל הנזק והורסים לנו את החיים, כמה אימהות עוד יבכו על הבנים שלהם?".

משפחתו של מוחמד ג'ברין מחבל שנורה בהר הבית לאחר פיגוע שער האריות, מקימה סוכת אבלים, אום אל פאחם , 14 ביולי 2017. שלומי גבאי
סוכת האבלים שהוקמה באום אל-פחם ופורקה/שלומי גבאי

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully