וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בהוראת המשטרה: פורקו סוכות האבלים בבתי המחבלים מהר הבית

שלומי גבאי

14.7.2017 / 20:34

שעות לאחר הנחיית ראש הממשלה נתניהו, הגיעה המשטרה לאום אל-פחם והודיעה למשפחות כי עליהן לפרק את הסוכות. קרובי המחבלים: "כועסים עליהם, איך זה קרה? אנחנו נגד אלימות"

צלמים זמניים מורשים

סוכות האבלים על שלושת המחבלים שביצעו את הפיגוע הבוקר (שישי) בהר הבית פורקו הערב, בהוראת משטרת ישראל. כוחות שיטור הגיעו לאום אל-פחם, עיר מגוריהם של המחבלים, והנחו את בני המשפחות לפרק את הסוכות.

אחר הצהריים הורה ראש הממשלה בנימין נתניהו על פירוק סוכות האבלים. במהלך היום נראה מנהיג הפלג הצפוני של התנועה האסלאמית, ראאד סלאח, נכנס לבתי המשפחות של המחבלים. לשלושה קוראים מוחמד ג'בארין, שניים מהם בני 19 ואחד בן 29.

"זאת הייתה הפתעה לכולנו. אנחנו כועסים. אנחנו נגד אלימות, בין אם זה במגזר הערבי או במגזר היהודי", סיפר שפיע ג'בארין, דודו של אחד המחבלים, בן 19. "הוא אהב להיות חופשי והיה ספורטאי מצוין. כנראה הלך להתפלל שם, ואני לא יודע מה קרה לו עם השוטרים", אמר על אחיינו. "אבל הוא? ללכת לשם ולא לחזור? אף פעם בחיים לא היה חושב ככה. הוא היה הולך להתפלל, בחור נחמד".

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
המשטרה באום אל-פחם, הערב/מערכת וואלה!, צילום מסך
המשטרה הגיעה לפרק את סוכות האבלים באום אל-פחם. מערכת וואלה! NEWS
המשטרה הגיעה לפרק את סוכות האבלים באום אל-פחם/מערכת וואלה! NEWS
משפחתו של מוחמד ג'ברין מחבל שנורה בהר הבית לאחר פיגוע שער האריות, מקימה סוכת אבלים, אום אל פאחם , 14 ביולי 2017. שלומי גבאי
אחת משלוש סוכות האבלים/שלומי גבאי
מנהיג הפלג הצפוני ראאד סלאח יוצא מבית אחד המחבלים באום אל-פחם, 14 ביולי 2017. שלומי גבאי
סלאח יוצא מסוכת אבלים באום אל-פחם, היום/שלומי גבאי
אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
שלושת המחבלים/מערכת וואלה!, צילום מסך

לדבריו, אתמול ראה אותו ולא היה דבר חריג. "כולנו הופתענו שהוא הלך ולא חזר. אתמול לא היה שום דבר חריג. אצלנו במשפחה כולנו חברים – יהודים, ערבים, כולנו אותו דבר. אף אחד לא יודע מה קרה שם. גם ההורים כועסים, אין להם כלום חוץ מהילד הזה. אפילו כשאנחנו יושבים ומדברים, אין דבר כזה לקלל מישהו. אנחנו נגד אלימות. איך זה הגיע לרמה הזאת? זו תעלומה".

שכנה של אחת המשפחות, איאד ג'בארין, אמר: "מוחמד היה ספורטאי מצטיין. ילד טוב שאין לו כל קשר לפיגועים או טרור. אני לא יודע מה הכניסו לו לראש ואיך הגיע למצב שהחזיק נשק מול שוטרים, זה הרי ברור שאי אפשר לצאת בחיים מאירוע כזה, ילד כזה, אין לו מה להתאבד".

ביתו של המחבל מוחמד חאמד עבד אל-לטיף ג'בארין באום אל-פחם. 14 ביולי 2017. שלומי גבאי
בית משפחתו של אחד המחבלים/שלומי גבאי
משפחתו של מוחמד ג'ברין מחבל שנורה בהר הבית לאחר פיגוע שער האריות, מקימה סוכת אבלים, אום אל פאחם , 14 ביולי 2017. שלומי גבאי
שכונתו של אחד המחבלים/שלומי גבאי

בפיגוע נהרגו כמיל שנאן, תושב חורפיש בן 22, והאיל סתאוי, תושב מרר בן 30. השניים התעמתו עם שלושת המחבלים שתקפו את כוח המשטרה באזור שער האריות, ונפגעו במהלך חילופי הירי באזור מתחם הר הבית. הם פונו לטיפול רפואי בבית החולים הדסה הר הצופים, שם נקבע מותם.

שוטר נוסף נפצע באירוע באורח קל, ופרמדיק מד"א, שטיפל בפצועים תחת אש ונפגע קל מנתז ירי ברגלו, טופל במקום. ממשטרת מחוז ירושלים נמסר כי שלושת המחבלים הבחינו בשוטרים באזור, ירו לעברם ונמלטו לכיוון אחד המסגדים במתחם הר הבית. התנהל מרדף אחריהם, במהלכו הם נורו ונהרגו.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
סתאוי/מערכת וואלה!, צילום מסך
הר הבית ריק לאחר הפיגוע בשער האריות, 14 ביולי 2017. רויטרס
הר הבית ריק וסגור למתפללים, הבוקר/רויטרס

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully