וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בצל המתיחות: כמאה מתנחלים מתבצרים במבנה בבית המכפלה בחברון

25.7.2017 / 20:16

15 משפחות נכנסו למבנה, שאותו הן טוענות כי רכשו כדין. "אנו קוראים לממשלה להרים בעוז את דגל ההתיישבות", נמסר מטעמם. כוחות מג"ב הגיעו למקום והחלו בדיאלוג עמם. "שוברים שתיקה": "זורקים עוד 'בקבוק תבערה' למדורה"

צילום: עמותת הרחיבי, עריכה: אריאל תמרין

כמאה מתנחלים נכנסו היום (שלישי) למבנה הסמוך למערת המכפלה בחברון, שאותו הם טוענים כי רכשו כדין. "נכנסנו לגור בבית המכפלה אל מול קברי אבותינו בעיר הקודש חברון. בבניין נמצאים כמאה איש, 15 משפחות, גברים נשים ילדים ותינוקות", נמסר מטעם המתנחלים המתבצרים במקום. כוחות של מג"ב הגיעו למקום והחלו בדיאלוג עם הנוכחים. לפי הצו הצבאי המונהג בשטחים, כל עסקת נדל"ן חייבת בהיתר של שר הביטחון, וזה טרם ניתן משום שהעסקה אינה סופית.

"בית המכפלה נרכש כבר לפני כמה שנים, אולם ברוב חרפה ממשלת ישראל מונעת מגורי המשפחות בבתים שרכשו, כבר יותר מחמש שנים ללא שום צידוק מוסרי או חוקי. בימים אלו של שפך דם יהודי, שכול ופיסול של ממשלת ישראל אל מול אויבינו, אנו קוראים לממשלה להרים בעוז את דגל ההתיישבות והנאמנות לארץ ישראל. אל מול רצח יהודים, אל מול גמגום לאומי, אנו דורשים ממשלת ישראל לאפשר את מגורי המשפחות בבית המכפלה לאלתר", נמסר מטעם המתנחלים.

לקריאה נוספת:
נתניהו על הכרעת אונסק"ו במערת המכפלה: "עוד החלטה הזויה"
ארגון אונסק"ו הכריע: חברון ומערת המכפלה - אתר מורשת פלסטיני
תיעוד: חיילים גוררים ילד בן שמונה בחברון בחיפוש אחרי מיידי אבנים

כוחות צה"ל ערוכים סביב בית המכפלה שבחברון. 25 ביולי 2017. TPS, תצפית TPS
כוחות מג"ב ליד בית המכפלה/תצפית TPS, TPS

ב"שלום עכשיו" דרשו מראש הממשלה להורות מיד על פינוי המתנחלים. מהתנועה נמסר: "לאחר שכשלו פעם אחר פעם בהוכחת בעלות, החליטו המתנחלים לצפצף על החוק ולפלוש למקום, במטרה להקים התנחלות לא חוקית שתבעיר את האזור. אנו קוראים לראש הממשלה לנקוט אפס סובלנות אל מול חבורת העבריינים ולהורות מיד על פינוי בית המכפלה".

מנכ"ל ארגון "שוברים שתיקה", אבנר גבריהו, מסר כי "עוד התנחלות בעיר תוכיח שוב שממשלת ישראל היא משת"פית של המתנחלים בניקוי העיר חברון מתושביה הפלסטינים". לדבריו, "לאחר שממשלת המתנחלים לא הצליחה להדליק את האש בהר הבית מתנחלי חברון זרקו עוד 'בקבוק תבערה' למדורה. את המחיר של עבריינות המתנחלים כל חייל ששירת בחברון מכיר היטב, ואת המחיר נשלם כולנו".

המתנחלים כבר ניסו לאכלס את "בית המכפלה" בתחילת החודש, אך פונו בידי כוחות הביטחון. הם עשו זאת לאחר שוועדת העררים הצבאית הורתה לוועדה לרישום ראשון במנהל האזרחי לחדש את הליכי רישום הבית על שם רוכשיו היהודים. הליכים אלו הופסקו לפני כשנה וחצי. לפי החלטת ועדת העררים, הוועדה לרישום ראשון התעלמה ממסמכים הנראים מקוריים או מסמכים הנראים מאושרים אישור של נוטריון, ולא הוכיחה שהמסמכים שהוגשו להוכחת הרכישה מהימנים.

sheen-shitof

תוצאות מהיום ה-1

הפיתוח המהפכני לטיפולי אנטי אייג'ינג בבית - כעת במבצע מיוחד

בשיתוף נומייר פלוס
מתבצרים בבית המכפלה שבחברון. 25 ביולי 2017. ציפי שליסל - TPS, תצפית TPS
בית המכפלה בחברון, היום/תצפית TPS, ציפי שליסל - TPS

עוד נקבע בהחלטת ועדת העררים כי "אין בהחלטתנו זו כדי לקבוע דבר באשר לקבילות, מקוריות, מהימנות, אמיתות או משמעותם של אותם מסמכים, והדבר יצטרך להידון בפני הוועדה לרישום ראשון". עו"ד עלא מחאג'נה, אחד מעורכי הדין שמייצגים את בעלי הבית הפלסטינים, הבהיר כי "ועדת העררים בשום אופן לא העניקה זכויות למתנחלים, והיא ציינה שאין בהחלטתה לקבוע שום ממצא עובדתי לגבי הטענות של מי מהצדדים והחזירה את התיק להשלמת הבדיקות".

"מה שקורה היום הוא מעשה פלישה לכל דבר ועניין והוא לקיחת חוק לידיים", הוסיף עו"ד מחאג'נה. "גם אם הייתה מתקבלת הבקשה לרישום ראשון, אין היא מעניקה סעד אופרטיבי של כניסה לבית, ובוודאי לא לפני שהתקבלה החלטה על הועדה לרישום ראשון". לטענתו, "מדובר בתגובה פוליטית להחלטה של אונסק"ו, מגובה על ידי ראש הממשלה".

ראש הממשלה בנימין נתניהו  בישיבת הממשלה הבוקר 23 ביולי 2017. רויטרס, רויטרס
"תגובה פוליטית מגובה על ידי ראש הממשלה". נתניהו/רויטרס, רויטרס

המאבק על בית המכפלה החל במרץ 2012, אז אוכלס הבית ב-15 משפחות. אחרי כשבוע הוא פונה ונאטם על ידי המשטרה בהוראת שר הביטחון דאז אהוד ברק. מאותה שנה נמצא עניינו בהליכים משפטיים.

בספטמבר 2013, לאחר הרג חייל צה"ל בתקרית ירי סמוך למערת המכפלה, הורה ראש הממשלה בנימין נתניהו "לפעול לאלתר" לאכלוס "בית המכפלה" בחברון. בהודעה שפורסמה בדף הפייסבוק הרשמי של ראש הממשלה כתב נתניהו כי "מי שינסה לעקור אותנו מעיר אבותינו ישיג את ההפך. נמשיך ביד אחת להילחם בטרור ולפגוע במחבלים, ונמשיך ביד השנייה לחזק את ההתיישבות".

(עדכון ראשון: 18:47)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully