וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

תיעוד: חיילים גוררים ילד בן שמונה בחברון בחיפוש אחרי מיידי אבנים

23.3.2017 / 18:15

בסרטון של ארגון "בצלם" נראים חיילים אוחזים בילד ודורשים ממנו לכאורה להצביע על ילדים שיידו אבנים ובקבוק תבערה בקריית ארבע. אמו: "הסברתי לחייל שאנחנו לא מהאזור, אבל הוא התעלם ממני". דובר צה"ל: "הכוח לא דרש מהקטין לכוון אותם אל החשודים הנוספים"

צילום: בצלם, עריכה: טל רזניק

ארגון "בצלם" חשף היום (חמישי) תיעוד שבו נראים חיילי צה"ל גוררים ילד בן שמונה בחיפוש אחר מיידי אבנים בחברון, בעודו בוכה, בתקרית שאירעה לכאורה ביום ראשון. בסרטון נראים שני חיילים אוחזים בילד, סופיאן אבו חיתרה, כשהם דורשים ממנו להצביע על ילדים שיידו, לדבריהם, אבנים ובקבוק תבערה לעבר קריית ארבע. טרם התקבלה תגובה מדובר צה"ל.

לדברי אמו של הילד, אמאני, היא ביקרה עם סופיאן ואחיו אצל הוריה. הוא יצא מהבית בניגוד להוראותיה, ואז נעצר על ידי החיילים כדי לחפש צעצוע שאיבד בדרכו. לאחר מכן הודיעו ילדי השכונה לאם כי בנה נעצר, וכי הוא מובל לכיוון קריית ארבע עם כוח צה"ל. "ראיתי יותר מ-15 חיילים מסביב לסופיאן", סיפרה אמאני לתחקירנית בצלם, "שניים מהם החזיקו בשתי הזרועות שלו וגררו אותו לכיוון השער של קריית ארבע. כמה שכנים כבר התאספו ברחוב וניסו לחלץ את סופיאן מהחיילים.

ראשוני: חיילים גררו ילד בן שמונה במשך יותר משעה מבית לבית בחיפוש אחר מיידי אבנים בחברון. מערכת וואלה! NEWS
הילד סופיאן מובל על ידי החיילים/מערכת וואלה! NEWS

"ניגשתי לאחד החיילים וביקשתי ממנו שיחזיר לי את הבן שלי. הוא סירב, ואמר: 'אם את רוצה לקחת אותו, את צריכה לשכנע אותו למסור לנו את שמות הילדים שמיידים אבנים'. ניסיתי להסביר לחייל שאנחנו לא גרים בשכונה ושבאנו רק לביקור אצל ההורים שלי, ושהילד לא יודע את שמות הילדים בשכונה. החייל התעלם מדבריי, וסופיאן נגרר לכיוון קריית ארבע ולכיוון הרחוב שמוביל לאזור רחוב ג'בל ג'והר".

האם מספרת כי בנה התעקש בבכי שהוא אינו יודע דבר, אך החיילים הכניסו אותו לבתים בשכונה. "אני לא יודעת אם הם הרביצו לו בתוך או מה קרה שם. פחדתי מאוד ודאגתי לו, רצתי אחרי החיילים ממקום למקום בניסיון לחלץ אותו מידיהם". לדבריה, ברחוב ג'בל ג'והר התאספו סביב החיילים כמה נשים שניסו למשוך אותו מידיהם, ולבסוף הוא שוחרר.

מדובר צה"ל נמסר: "מבירור ראשוני עולה כי ביום ראשון האחרון, זיהתה תצפית זריקת בקבוק תבערה לעבר היישוב קרית ארבע. כוח צה"ל שהוקפץ לנקודה תפס חשוד והוביל אותו לבית הוריו מכיוון שמדובר בקטין. יצויין כי מבירור ראשוני, הכוח לא דרש מהקטין לכוון אותם אל החשודים הנוספים".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully