וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

יאיר לפיד: "המערכת הפוליטית מתעסקת רק בעצמה ובמשחקים פנימיים"

יעקב אילון

23.3.2017 / 15:15

בריאיון לוואלה! TALK עם יעקב אילון, כינה יו"ר "יש עתיד" את המאמצים הפוליטיים להחלפת נתניהו בכנסת הנוכחית "משחקי נדמה לי", והדגיש כי "יש חור בטנק הדלק הישראלי: מערכת פוליטית שמתעסקת רק בעצמה ובמשחקים הפנימיים שלה"

עריכת וידאו: נועה לוי

הצעת אלטרנטיבה לציבור הישראלי, כך הגדיר יאיר לפיד את עבודתו. בריאיון לתוכנית וואלה! TALK עם יעקב אילון, שטח יו"ר יש עתיד את משנתו תוך שהוא עוקץ את ראשי המערכת הפוליטית, ודחה על הסף כל אפשרות להקמת ממשלה חלופית בכנסת הנוכחית. "אני לא אוהב משחקים פוליטיים", הסביר. "אם הממשלה נופלת - נלך לבחירות, אם הממשלה לא נופלת - לא נלך לבחירות. כאן משחקים ב'נדמה לי', אבל מהותית אין שום אפשרות להציג ממשלה חלופית. לא תוקם פה ממשלה על חוד קולה של חנין זועבי, אני חושב שזה לא לגיטימי שהיא תקבע את גורלה של ישראל".

"קם בבוקר ועובד"

לפיד שומר על אופטימיות ומעיד על עצמו כמי שפועל ללא הפסק לשינוי המפה הפוליטית. "זה דבר טבעי שלראש ממשלה מכהן יש יתרון, אבל אני לא עוסק בזה. אני קם בבוקר ועובד. יש לנו כלכלה, יש לנו צבא מדהים והכי מוסרי בעולם, אני פוגש את האנשים הכי טובים בעולם, אבל יש חור בטנק הדלק: מערכת פוליטית שמתעסקת רק בעצמה ובמשחקים הפנימיים שלה".

הוא דוחה את הסברה ולפיה בחר לקרוץ ימינה לאחר הבחירות האחרונות, בניסיון לגשר על הפער בין מפלגתו ובין קולות בוחרים הנרתעים ממנו. "הספין הוא תקשורתי, זה לא ספין פוליטי. יש לי עמדות מורכבות, ואני לא חושב שעשינו שום דרך. מהיום הראשון, מספר שתיים ביש עתיד היה רב שגר בהתנחלויות. אנחנו מתעסקים באי קיצוניות". לדבריו, זו פרשנות צינית. כאדם, אני יכול להיות גם בתפילה בבית כנסת וגם להאמין בשוויון בנטל. מי שלא מבין שתנועה אחת יכולה לשלב את שני הדברים חושב שהחיים הם סטיקר.

יאיר לפיד. ראובן קסטרו
"אין שום אפשרות להציג ממשלה חלופית". יאיר לפיד ויעקב אילון/ראובן קסטרו

לפיד מעיד על "שיח עמוק ומעניין" שהוא מנהל עם החרדים. "אפשר לדבר איתם, לי יש את עקרונותיי, להם יש את עקרונותיהם. הדיאלוג הראשון שהיה היה לא טוב. צריך לקיים שיח, ולא רק משא ומתן. אני לא פוסל אף אחד".

בכפוף לכך, הוא מדגיש כי למחרת ניצחון פוטנציאלי בבחירות, "הטלפון הראשון יהיה לליכוד ולעבודה כי צריך ממשלת אחדות. המהלכים הגדולים ביותר במדינה קרו בממשלת אחדות, מפלגה גדולה שמאחדת ויכולה להוביל. החברה הישראלית מפרקת את עצמה לדעת". והדיאלוג מול הפלסטינים? "כשהצרפתים יסכימו לחלק את פריז, שידברו איתנו על לחלק את ירושלים. אין פתרון אחר חוץ משתי מדינות, צריך להיפרד מהפלסטינים, צריך חומה גבוהה, אני לא רוצה להתחתן עם הפלסטינים, אני רוצה להתגרש מהם".

סוגיית התאגיד, שעומדת בבסיס העימות הפוליטי הנוכחי וערעור יציבות הקואליציה, מקוממת את לפיד לא פחות. "הבעיה של הפוליטיקאים זה לא שהתאגיד לא יכול לשדר, אלא שהוא כן יכול לשדר. התנאי שלי היה שפוליטיקאים לא יוכלו לשלוט בתאגיד, ויש בעיה בזה שיש ניסיון פוליטי להשתלט על ערוצי תקשורת. אני יודע שזה שיחות שאסור היה להן להתנהל, זה שעושים סחר-מכר ברעיון הבסיסי שכל אדם יכול להגיד מה שהוא רוצה, במבחן הציבורי זה לא יכול לעמוד ששיחות כאלה מתקיימות".

יאיר לפיד. ראובן קסטרו
"גאולה אבן עשתה לי את המוות"/ראובן קסטרו

אתה מציע עבודה לליהיא?

גאולה אבן היא אחת העיתונאיות הכי טובות במדינת ישראל, היא חדה כתער והיא עשתה לי את המוות בעבר. אין סיבה שהיא לא תגיש את המהדורה של התאגיד. אם בעלה יחזור, הם יצטרכו לפתור את הבעיה, אבל כרגע אין בעיה".

מה ישראלי בעיניך?

בימי שישי, כשליאור יוצא מהצבא וכולנו בבית, לא מסוגלים להביא את עצמנו לזוז.

מה היית לוקח לאי בודד?

את ליהיא.

מה יכתבו על המצבה שלך?

ארבעה ימים לפני שאבא שלי נפטר, הוא ביקש שאכתוב לו על המצבה: "עשה כמיטב יכולתו". זה הדבר הכי טוב שאפשר להגיד על אדם, הרוב לא בשליטתנו. אני חושב שגם אצלי יהיה כתוב אותו דבר.

יאיר לפיד. ראובן קסטרו
"התנאי שלי היה שפוליטיקאים לא יוכלו לשלוט בתאגיד, וזו בעיה בזה כשיש ניסיון פוליטי להשתלט על ערוצי תקשורת"/ראובן קסטרו

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully