וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

נתניהו על הכרעת אונסק"ו במערת המכפלה: "עוד החלטה הזויה"

7.7.2017 / 17:45

ראש הממשלה הורה על קיצוץ מיליון דולר נוספים מכספי החברות שמעבירה ישראל לאו"ם, ולדבריו סכום זה יוקצה להקמת מוזיאון למורשת העם היהודי בעיר. לדבריו, "רק במקומות שבהם ישראל נמצאת, כמו חברון, מובטח חופש דת לכולם"

צילום: לע"מ

ראש הממשלה בנימין נתניהו אמר היום (שישי) על החלטת אונסק"ו, שלפיה חברון ומערת המכפלה הם אתרי מורשת פלסטיניים, כי מדובר ב"עוד החלטה הזויה". בעקבות ההחלטה, קבע נתניהו כי מיליון דולר נוספים יקוצצו מכספי החברות שמעבירה ישראל לאו"ם, וכי סכום זה יוקצה להקמת מוזיאון למורשת העם היהודי בקריית ארבע ובחברון לפרויקטים נוספים בתחום המורשת הקשורים בעיר.

"הפעם הם קבעו שמערת המכפלה בחברון זה אתר פלסטיני, משמע לא יהודי, ושהאתר בסכנה. לא אתר יהודי? מי קבור שם? אברהם, יצחק ויעקב. שרה, רבקה ולאה. האבות והאימהות שלנו. והאתר בסכנה? הרי רק במקומות שבהם ישראל נמצאת, כמו חברון, מובטח חופש דת לכולם", אמר נתניהו.

הוא הוסיף כי "במזרח התיכון מפוצצים את המסגדים, הכנסיות, בתי הכנסת, בכל שאר המקומות - במקומות בהם ישראל לא נמצאת. אז אנחנו נמשיך לשמור על מערת המכפלה, על חופש דת לכולם, ונמשיך לשמור גם על האמת".

לקריאה נוספת:
רגב נגד האו"ם: "גנב 30 דונם בחריגות בנייה בירושלים, הוא לא מעל החוק"
בשל החלטת אונסק"ו: ישראל תקצץ מיליון דולר נוספים מתקציב האו"ם
אונסק"ו העביר החלטה שהגדירה את ישראל כ"כוח כובש בירושלים"

ראש הממשלה בנימין נתניהו בפתח ישיבת הממשלה היום 3 ביולי 2017. אוהד צויגנברג, מערכת וואלה! NEWS
נתניהו/מערכת וואלה! NEWS, אוהד צויגנברג

מדובר בקיצוץ הרביעי בתקציב שישראל מעבירה לאו"ם מתחילת השנה, והוא יעמוד כעת על 1.7 מיליון דולר בשנה בלבד. מוקדם יותר הציע השר לענייני ירושלים זאב אלקין לנתניהו להפנות את הקיצוץ בתקציב לטובת פרויקטים של מורשת חברון, שאותם מוביל משרדו.

סך כל התקציב שאותו מעבירה ירושלים לאו"ם עמד על מעט יותר מ-11 מיליון דולר, אך בינואר - אחרי החלטת מועצת הביטחון נגד ההתנחלויות - הודיעה ישראל על קיצוץ של שישה מיליון מתוכם. לאחר מכן, בחודש מרץ, הורה נתניהו למשרד החוץ לקצץ שני מיליון דולר נוספים מהתקציב המופנה לארגון, זאת בעקבות שורה של הצעות עוינות שאומצו על ידי המועצה לזכויות אדם של האו"ם. אחרי החלטת אונסק"ו בענין ירושלים במאי האחרון, הוחלט לקצץ מיליון דולר נוספים.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

מיקום אסטרטגי, נוף מרהיב ודירות מפוארות: השכונה המסקרנת שנבנית במרכז

בשיתוף אאורה נדל"ן

בנט: "הצבעת אונסק"ו מבישה"; ליברמן: "אין סוף לצביעות"

"הצבעת אונסק"ו מבישה", אמר שר החינוך ויו"ר הוועד הישראלי לאונסק"ו נפתלי בנט. "הקשר היהודי לחברון קיים זה אלפי שנים. מאכזב ומביש לראות איך פעם אחר פעם ארגון אונסק"ו מכחיש את ההיסטוריה ומעוות את המציאות כדי לשרת, בצורה מודעת, את המנסים למחוק את המדינה היהודית מעל המפה. ישראל לא תחזור לשתף פעולה עם אונסק"ו כל עוד הגוף משמש כלי לניגוח פוליטי במקום ארגון מקצועי".

השר לביטחון פנים ולנושאים אסטרטגיים גלעד ארדן הוסיף כי "אין סוף לצביעות. הפלסטינים ממשיכים בקמפיין ההסתה והשקרים שלהם באמצעות אונסק"ו. אונסק"ו נחשף במערומיו בהחלטה הזאת. בעוד שדאעש מחריב אתרי מורשת היסטוריים בחאלב, תדמור, מוסול ואחרות, אונסק"ו בוחר להתרכז בחברון ומערת המכפלה שלא היו, ולא יהיו תחת סכנה כל זמן שמדינת ישראל קיימת. את ההיסטוריה אי אפשר לשכתב ואי אפשר למחוק. תגובתנו תהיה לחזק ולהעמיק את החיבור שלנו לעיר היהודית בחברון".

גם שר הביטחון אביגדור ליברמן תקף את הארגון על הטייתו הפוליטית לדבריו. "אונסק"ו הוא ארגון מביש ואנטישמי, שההחלטות המתקבלות בו שערורייתיות. שום החלטה של הארגון הלא רלוונטי הזה תפגע בזכותנו ההיסטורית בת אלפי השנים על מערת המכפלה, או בזכותנו על הארץ. אני מקווה שבעזרת ידידתנו הגדולה ארצות הברית, יופסק התקצוב של הארגון הזה. ההחלטה הזו גם מוכיחה, פעם נוספת, כי פניה של הרשות הפלסטינית אינם לשלום, אלא להסתה והכפשה של ישראל בעולם".

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
"הצבעת אונסק"ו מבישה". בנט במערת המכפלה/מערכת וואלה!, צילום מסך

ועדת המורשת של אונסק"ו, ארגון החינוך, המדע והתרבות של האו"ם, אישרה היום הצעת החלטה, שיזמו הפלסטינים בהליך מזורז, שמכריזה על העיר העתיקה בחברון ומערת המכפלה אתר מורשת פלסטיני מוגן בעל חשיבות בינלאומית מיוחדת. 12 מדינות תמכו בהחלטה, שלוש התנגדו ושש נמנעו. הצעת ההחלטה מתייחסת לעיר כאסלאמית ומכחישה את הקשר היהודי של אלפי השנים למקום. לאישור ההחלטה בארגון המונה 21 מדינות חברות היה דרוש רוב של שני שלישים.

"הצבועים ומכחישי ההיסטוריה היושבים במליאת אונסק"ו החליטו למחוק מההיסטוריה הפעם גם את אברהם אבינו", אמר שר התיירות יריב לוין על ההחלטה. "כשם שאי אפשר למחוק את התנ"ך ואת שהתרחש במערת המכפלה, כך לא ניתן יהיה למחוק את זכותנו ההיסטורית והנצחית על ארץ ישראל ובכלל זה על חברון ומערת המכפלה. התשובה להחלטה האומללה הזו צריכה להיות במעשים ולא בדיבורים. בכוונתי להציע כי הממשלה תאשר בישיבתה הקרובה ביום ראשון ביצוע של שורת פעולות במערת המכפלה אשר נדחו זמן רב, לרבות קירוי אזור התפילה היהודי".

שר התיירות יריב לוין במסיבת העיתונאים עם הגעתה של חברת  קתאי פסיפיק לישראל, נתב"ג, 26 במרץ 2017. ראובן קסטרו
"התשובה להחלטה האומללה הזו צריכה להיות במעשים". לוין/ראובן קסטרו

שרת המשפטים איילת שקד מסרה כי "החלטת אונסק"ו היא עוד כתם על הארגון הבינלאומי ועל כל אחת מהמדינות שהצביעו בעדה. מערת המכפלה וחברון הם לא רק אתרי מורשת יהודיים, אלא גם אתרים שעליהם יש לעם ישראל זכות היסטורית, קניינית וחוקית, גם על פי הדין הבינלאומי. נפעל על מנת שזכותנו על האתרים החשובים האלה תבוא לידי ביטוי וביתר שאת".

"אות קלון לאונסק"ו שפעם אחר פעם מעדיף לעמוד לצד השקר", הגדירה סגנית שר החוץ ציפי חוטובלי את ההחלטה. "למרות המאמצים הכבירים של משרד החוץ שנעשו בשבועות האחרונים לסיכול ההחלטה שמתכחשת להיסטוריה, ולמרות ההישג של ההצבעה החשאית, הרוב האוטומטי הערבי הצליח להעביר את הצעת ההחלטה שמנסה לנכס לפלסטינים את הסמלים הלאומיים של העם היהודי. גם עוד אלף שנים מערת המכפלה תישאר בריבונות יהודית, ואילו אונסק"ו תחדל להתקיים כארגון מורשת".

נשיא המדינה ראובן ריבלין אמר: "ההחלטה של אונסק"ו מוכיחה שוב כי מדובר בגוף הנחוש להמשיך ולהפיץ שקרים אנטי-יהודיים בעודו דבק בשתיקתו בשעה שהמורשת האזורית נמחקת על ידי קיצוניים ברוטליים".

(עדכון ראשון: 13:21)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully