וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מטיילים ישראלים בירדן: "החרימו לנו תפילין, אמרו שמי שמתפלל ייעצר"

24.7.2017 / 14:13

חרדים שנסעו לציין את יום אזכרתו של אהרן הכהן סיפרו לוואלה! NEWS על מתיחות שהורגשה על רקע התקרית בשגרירות: "במשרד החוץ אמרו לנו להוריד פרופיל, הסתרנו כל סממן דתי. הירדנים צעקו ואמרו שיגרשו אותנו"

עריכה: יאיר דניאל

קבוצה של מטיילים חרדים שנכנסה אתמול (ראשון) לירדן מישראל העידה הבוקר בשיחה עם וואלה! NEWS על האווירה המתוחה שנתקלה בה, על רקע התקרית בשגרירות בעמאן. דוד זר, אחד המבקרים שחזר לפנות בוקר לישראל, סיפר לוואלה! NEWS כי השוטרים הירדנים החרימו לו ולחבריו כל סממן דתי שהיה ברשותם.

"היינו במלון בפטרה. בשלב מסוים באו קציני משטרה שנראו בדרג גבוה ודרשו לערוך בידוק בחדרים", אמר זר, "הם החרימו לחלק מאיתנו את הטליתות והתפילין, דיברנו עם משרד החוץ והם אמרו שהם מטפלים בעניין. הרגשנו את המתיחות והדריכות שם". זר וחבריו הופיעו עם כובעים במסוף הירדני בניסיון להסתיר את חזותם החרדית – עוד לפני התקרית בשגרירות. "החבאנו את התפילין ואת הטלית והצהרנו שאין שום דבר".

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
זר וזליכה, אתמול בירדן/מערכת וואלה!, צילום מסך
אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
המולה מחוץ לשגרירות בירדן, אתמול/מערכת וואלה!, צילום מסך

ירדן מהווה בשנים האחרונות אטרקציה תיירותית דתית, עבור מבקרים המבקשים להגיע לג'אבל הרון - המקום שבו על פי המסורת נקבר אהרן הכהן. יום פטירתו מצוין בראש חודש אב החל היום, והמבקרים הגיעו אתמול למסוף הירדני כדי לחצות את הגבול ובהמשך להגיע עצמאית למתחם הקבר ולהתפלל בו.

חלק מהקבוצה חזרה לארץ בשעות הבוקר המוקדמות, וחלק אחר עדיין שוהה בירדן. במשרד החוץ אמרו כי יצרו קשר עם הקבוצה השוהה במקום וביקשו מחבריה "להוריד פרופיל" ולהישמע להוראות המשטרה. בנוסף, הקונסול המקומי המליץ לה להקדים את החזרה לישראל בשל המתיחות הקיימת עם ישראל.

זר הוסיף כי "במקביל אלינו הגיעה קבוצה נוספת עם כיפות והגעתה עוררה מהומה קטנה, כי לא רצו לאפשר להם לעבור בגלל החזות הדתית שלהם. הם אמרו שגם אנחנו חרדים ואז פתחו לנו את התיקים מחדש ובדקו אם יש לנו סממנים דתיים. היה בלגן שלם. חלק מהקבוצה השניה נשארה שם במסוף, עיכבו אותם ואנחנו נכנסנו לתוך ירדן".

הרב מנשה זליכה, משכונת פרדס כץ בבני ברק, הוסיף: "הביאו שוטרים מיוחדים שיש להם סמכות לעצור אותנו. הם הבהירו שמי שייתפס מתפלל, ייעצר". לדבריו, השוטרים שבאו למלון "צעקו והשתוללו ואמרו שיוצאו אותנו מירדן".

מאבטח ישראלי בשגרירות בירדן הותקף וירה בתוקף למוות. 24 ביולי 2017. רויטרס
כוחות ביטחון ירדניים מחוץ למתחם השגרירות, אתמול/רויטרס
שגרירות ישראל בעיר עמאן בירת ירדן. yousef allan, AP
בניין שגרירות ישראל בירדן/AP, yousef allan

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully