וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

קרובי הדוקר הירדני הפגינו מול השגרירות: "להעניש את המאבטח הישראלי"

פואד סלמה

24.7.2017 / 9:36

בני משפחתו של מוחמד אל-ג'ואודה, שניסה לדקור מאבטח ישראלי במתחם השגרירות בירדן ונורה למוות, הפגינו במקום בדרישה להעניש את המאבטח: "בני לא ידע מה אזרחותו של הרוצח", אמר אביו. כוחות הביטחון הירדניים פיזרו את ההפגנה בעזרת גז מדמיע. צפו בתיעוד המהומות

עריכה: יאיר דניאל

קרובי משפחתו של הנער הירדני שנהרג אתמול (ראשון) במתחם שגרירות ישראל לאחר שניסה לדקור מאבטח ישראלי הפגינו הלילה מול שגרירות ישראל, בדרישה להעניש אותו במלוא חומרת הדין. באירוע נהרג אזרח ירדני נוסף, בעל הדירה שבה מתגורר המאבטח. המאבטח הישראלי נפצע קל.

"בני לא ידע מה אזרחותו של הרוצח", אמר לעיתון "א-ראד" אביו של הדוקר מוחמד אל-ג'ואודה, בן 17, שהגיע למקום כמתקין רהיטים. "הוא היה עוד לקוח בחנות שלהם. בני הלך להרכיב את הרהיטים, מבלי שידעתי שהרוצח עובד בשגרירות", טען האב. יחד עם אל-ג'ואודה נכח במקום עובד נוסף של חברת הרהיטים.

המפגינים דרשו להתעדכן בפרטי החקירה באירוע, וכוחות הביטחון המקומיים השתמשו בגז מדמיע כדי לפזר את ההפגנות מול מתחם השגרירות בכיכר אל-חאלותי בעמאן. התקרית אירעה אמש בשעות הערב, אך הצנזורה הצבאית בארץ אסרה לפרסם אודותיה עד הבוקר.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
הנער שנהרג בתקרית מוחמד אל-ג'ואודה/מערכת וואלה!, צילום מסך
מאבטח ישראלי נפצע באורח קל בדקירה במתחם השגרירות בירדן, הדוקר נהרג. 24 ביולי 2017. רויטרס
כוחות ביטחון מחוץ למתחם השגרירות בעמאן, הלילה/רויטרס

מחקירה ראשונית עולה כי אל-ג'ואודה התנגב מאחורי המאבטח, ודקר אותו באמצעות מברג. המאבטח ירה בו בתגובה, והוא נהרג. באירוע נפגע גם בעל הבית, שלאחר מכן מת מפצעיו.

בעקבות התקרית, ביקשה ישראל להחזיר לארץ את עובדי השגרירות, ובראשם השגרירה עינת שלאין, אך ירדן סירבה ודרשה לחקור את המאבטח. ישראל סירבה וטוענת שיש לו חסינות דיפלומטית מפני חקירה ומעצר מתוקף אמנת וינה, אך עקב המחלוקת הפינוי מושעה בשלב זה, וצוות השגרירות נצור במתחם. ראש הממשלה בנימין נתניהו שוחח הלילה בטלפון עם שלאין ועם המאבטח. משרד החוץ וגורמי הביטחון פועלים בערוצים שונים מול ממשלת ירדן.

התקרית הביטחונית מגיעה ברקע המתיחות סביב מסגד אל-אקצא. הפיגוע אירע כשעה לפני התכנסות הקבינט המדיני-ביטחוני בירושלים, שדן בסוגיית הצבת המגנומטרים בכניסה למתחם אל-אקצא ובמתיחות בירושלים. נתניהו כינס התייעצות ביטחונית דחופה לפני ישיבת הקבינט, שבה עודכן לגבי פרטי התקרית בירדן וגם היום יתכנסו חברי הקבינט המדיני- ביטחוני לדון במתיחות.

עוד באותו נושא

עובדי השגרירות נצורים: ירדן דורשת לחקור את המאבטח שהותקף

לכתבה המלאה
אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
כוחות ביטחון ירדניים באזור השגרירות בעמאן/מערכת וואלה!, צילום מסך
מאבטח ישראלי נפצע באורח קל בדקירה במתחם השגרירות בירדן, הדוקר נהרג. 24 ביולי 2017. רויטרס
כוחות ביטחון מחוץ למתחם השגרירות בעמאן, הלילה/רויטרס
שגרירות ישראל בעיר עמאן בירת ירדן. yousef allan, AP
שגרירות ישראל בירדן/AP, yousef allan

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully