וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מסוק קרב נחת נחיתת חירום בדרום הר חברון עקב תקלה טכנית

24.7.2017 / 8:41

טייס אפאצ'י הודיע ליחידת הבקרה על רעידות בחלק האחורי של המסוק ובשל חשש לתקלה חמורה, החליט לנחות באופן מיידי. בשל מיקום הנחיתה, בשטחי הגדה, הוחלט להקפיץ כוחות אל האזור ולאבטח אותו. ביוני האחרון קורקע מערך מסוקי האפאצ'י בעקבות סדק שהתגלה באחד המסוקים

מסוק אפאצ'י של חיל האוויר. AP
מסוק מסוג "פתן" של חיל האוויר/AP

טייס מסוק קרב מסוג "פתן" (אפאצ'י) נחת אתמול (שני) נחיתת חירום באזור דרום הר חברון עקב תקלה טכנית – כך הותר הבוקר לפרסום. הטייס דיווח ליחידת הבקרה האזורית על רעידות בחלק האחורי של המסוק, ובשל חשש לתקלה חמורה, החליט שלא לקחת סיכון מיותר ונחת. הטייס לא נפגע, ולא דווח על נזק למסוק, שהושמש וחזר לבסיסו.

"בשל האזור בו בוצעה הנחיתה הוחלט להקפיץ כוחות אל האזור ולאבטח אותו עד להודעה חדשה. צוות מכונאים מיוחד הוקפץ אל המקום כדי לבדוק את המסוק", מסר גורם בפיקוד המרכז. חיל האוויר מתחקר כעת את נסיבות האירוע.

בחודש יוני האחרון החליט מפקד חיל האוויר אלוף אמיר אשל לקרקע את מערך מסוקי האפאצ'י בעקבות סדק שהתגלה ברוטור. זאת, עקב בדיקות שגרתיות שנערכו לאחד המסוקים, שבמהלכן התגלה סדק בלהב הרוטור האחורי.

הטכנאי שבדק את המסוק בטייסת דיווח על כך למפקדיו והמידע הועבר אל מפקדי החיל. לאחר בחינה מקיפה של הסדק הוחלט לקרקע את המערך. בעקבות הממצאים הנחה מפקד חיל האוויר לערוך בדיקה מקיפה לכל המסוקים. קצין בכיר בצה"ל אמר בשיחה עם וואלה! NEWS כי בשלב זה לא אותר סדק דומה בשאר המסוקים. הקצין הוסיף כי הקרקוע יימשך עד לתום החקירה.

עוד בוואלה! NEWS:
הקבינט דן במשבר בהר הבית; שליח טראמפ למזה"ת המריא לישראל
לילה שני ברציפות: רקטה שוגרה מעזה ונפלה בשטח פתוח; אין נפגעים
"שמענו צעקות - ואז נהיה שקט": אלמנת הנרצח בפיגוע בחלמיש משחזרת

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully