וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"שמענו צעקות - ואז נהיה שקט": אלמנת הנרצח בפיגוע בחלמיש משחזרת

מיכל סלומון, שבעלה אלעד נדקר למוות יחד עם אביו ואחותו בבית המשפחה, סיפרה בריאיון לחדשות 2 על רגעי האימה בליל שבת: "פשוט רצנו במדרגות, והחזקתי את הדלת. חתמתי עם בעלי על הסכם לא כתוב: אני מגנה על הילדים, והוא נאבק במחבל"

צילום: ערוץ 2

מיכל סלומון, אלמנתו של אלעד סלומון שנרצח עם אביו ואחותו בפיגוע הדקירה בחלמיש בערב שבת, שחזרה אתמול(ראשון) את רגעי האימה, כשהתחבאה עם חמשת ילדיה בקומה העליונה בבית המשפחה. "אמרתי לילדים 'רוצו למעלה', פשוט רצנו במדרגות, שני מטר מאחורי הגב של המחבל", אמרה סולומון בראיון לחדשות 2, "נכנסנו לחדר, והחזקתי את הדלת, כי לא היה מפתח. אמרתי לילדים אתם לא מוציאים הגה, לא אור, כלום. חיכיתי.

"שמעתי צעקות, קריאות כאב. שמעתי את חמותי צועקת בשמות של יוסי, אלעד וחיה. ואני בוחרת לאטום את האוזניים. אמרתי לילדים להיות בשקט. ואז הגיע שקט מלמטה. לפי הפגיעות של בעלי ולפי מה שסיפרו לי, אני יודעת שהוא נלחם", סיפרה סלומון.

"ברגע שהתחיל האירוע חתמנו על הסכם לא כתוב: הוא ראה אותי תופסת את הילדים ומעלה אותם במדרגות כדי להגן עליהם, וזה היה החלק שלי. החלק שלו היה להיאבק במחבל, אם לא לנטרל אותו – לעכב אותו עד שיגיעו כוחות. הוא עשה את החלק שלו, זה היה שיתוף הפעולה בינינו, מאז ומתמיד, כל אחד עשה משהו, העיקר טובת הבית וטובת הילדים".

*** לא לישמוש!!!* אלעד ומיכל סלומון שנרצחו בפיגוע בחלמיש 22 ביולי 2017. מתוך פייסבוק, מערכת וואלה! NEWS
מיכל סלומון עם בעלה אלעד/מערכת וואלה! NEWS, מתוך פייסבוק

אלפי בני אדם ליוו אתמול למנוחות בבית העלמין במודיעין את שלושת בני משפחת סלומון - יוסף בן ה-70 ושני ילדיו, חיה בת ה-46 ואלעד בן ה-36 - שנרצחו בפיגוע הדקירה בהתנחלות חלמיש ביום שישי. האם טובה, שנפצעה בינוני-קשה בפיגוע, הגיעה גם היא להלוויה למרות מצבה הרפואי. בהלוויה נכחו נשיא המדינה, שרים וחברי כנסת.

רן מנזלי, חתנו של יוסף סלומון, ספד לבני משפחתו שנרצחו: "יוסי, אלעד וחיה, השם ינקום דמכם. מי ינחם את מיכל? איך מנחמים חמישה ילדים מתוקים? אלעד, נלחמת בגבורה במחבל הארור. נדאג לילדיך. אתה גיבור. יוסי, חיה ואלעד - אתם קדושים".

המשפחה ציינה בליל שבת את הולדתו של נכד ליוסף וטובה, שנולד לאחיהם של אלעד וחיה. "סיימנו את הארוחה, אני עברתי לסלון והם נשארו במטבח", תיארה מיכל את תחילת האירוע, "לא עברה דקה והדלת נפתחה במהירות. נכנס בחור, שעט לכיוון המטבח וכשהוא צעק 'שו איסמכ' והרים את הסכין - אז נפל לי האסימון. כשהיינו מגיעים לשם לשבתות הייתי מקבצת את כל הילדים לחדר אחד וישנה איתם. שאם מישהו ייכנס הוא לא ייגע בילדים שלי. עכשיו התרחיש התממש".

"כשירדתי למטה וראיתי את התוצאות, ידעתי שבעלי כבר לא בעלי. הוא נשם את נשימותיו האחרונות. ראיתי את חמי מוטל על הרצפה. ראיתי את המחבל שרוע. חזרתי למעלה. ישבתי עם הילדים. היו להם כל מיני שאלות, אבא נפגע? ברגעים הראשונים אמרתי שאני לא יודעת. כחלק מכן אמרתי שאבא נפגע מהסכין. הגדול שלי בן עשר וחצי רצה לדעת אם אבא נפגע. העברתי מסר מאוד ברור שאבא פצוע. אפילו לא נתתי איזשהי תקווה.

לא ראיתי את הפנים שלו ולא התקרבתי, ראיתי את המחבל שרוע מנוטרל. אחד האנשים שכבר הגיע פשוט תפס אותי והכריח אותי לעלות למעלה להישאר עם הילדים, לא להיחשף למראות הקשים. עזבנו את הבית רק אחרי שהפצועים וההרוגים לא היו שם. כשירדנו הילדים לא נחשפו למראות, הורדנו אותם מכוסים בשמיכות".

הרמטכ"ל גדי איזנקוט וסמ"ר ע?, לוחם ביחידת עוקץ, שנטרל את המחבל בפיגוע בחלמיש. דובר צה"ל
הרמטכ"ל איזנקוט ומפקדי צה"ל עם הלוחם שנטרל את המחבל/דובר צה"ל

על בעלה, סיפרה סלומון: "קשה לי להאמין שאני ממשיכה את המסע הזה בלעדיו. הוא השאיר לי חמש מתנות. בכל אחד מהם אני רואה את אלעד. היה בכי, 'אני רוצה את אבא'. המשכתי את הסיפור מאיפה שהם ראו. סיפרתי שאבא נאבק בו ואבא נפצע ושלא הצליחו לטפל בפציעות. שאנחנו חזקים. ילדים מסתגלים מהר, הבן שלי שואל אותי מתי יהיה בסדר. יהיה בסדר.

עברנו כמשפחה הרבה דברים בחיים, זה מה יש, זו חצי הכוס המלאה. אני יכולה לשאול הרבה שאלות, אבל זה מה שקרה. זה מה יש. אני לא מאחלת לאף אחד לעבור את מה שאנחנו עוברים כרגע. כרגע, אני לא אומרת מה לעשות ואיך לעשות, רק תעצרו את זה, תעשו שזה יהיה המקרה האחרון, אף אחד לא רוצה להיכנס לנעליים שלי".

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
זירת הדקירה בחלמיש/מערכת וואלה!, צילום מסך

המחבל, עומר עבד אל-ג'ליל, נוטרל בידי לוחם ביחידה מובחרת בצה"ל, המתגורר בסמוך ועצר את מסע ההרג. הוא טופל בבית חולים והועבר בחקירת כוחות הביטחון.

במערכת הביטחון נערכים להריסת בתו של המחבל, שאחיו נעצר בפעילות נרחבת בכפר. בממשלה ובאופוזיציה גינו בחריפות את הפיגוע, וראש הממשלה בנימין נתניהו אמר אתמול בבוקר בישיבת הממשלה כי "חברי הממשלה ואני משתתפים באבלה הכבד של משפחת סלומון, שנרצחו בידי חיית אדם. כוחות הביטחון פועלים כנדרש בשטח כל העת. ביתו של המחבל השפל ייהרס בהקדם האפשרי. אנחנו פועלים גם נגד גורמי הסתה".

חיים פוגל, תושב חלמיש שבנו אהוד נרצח עם אשתו רותי ושלושה מילדיהם בהתנחלות איתמר לפני שש שנים, ביקר היום בבית משפחת סלומון. "קשה מאוד לעמוד פה ליד הבית שבו התרחש רצח נורא כזה של חברים טובים. יוסי, הסב, וילדיו חיה ואלעד, השם ייקום דמם. זה מזכיר מאוד את המעמד שהיינו בו לפני שש שנים כשבאנו לאותו לילה נורא כדי לזהות ולקחת את הנכדים שלנו אלינו הביתה", אמר בחלמיש.

(עדכון ראשון: 20:46)

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
זירת הדקירה בחלמיש/מערכת וואלה!, צילום מסך
גדר הישוב חלמיש 23 ביולי 2017. צילום מסך, מערכת וואלה!
גדר הביטחון של היישוב חלמיש/מערכת וואלה!, צילום מסך
הערכת מצב לאחר הפיגוע בחלמיש. דובר צה"ל
הערכת מצב בשטח לאחר הפיגוע/דובר צה"ל
אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
אין תמונה/מערכת וואלה!, צילום מסך
זירת פיגוע הדקירה בחלמיש. 21 ביולי 2017. זק"א
אנשי זק"א בזירה/זק"א
זירת פיגוע הדקירה בחלמיש. 21 ביולי 2017. זק"א
אנשי זק"א בזירה/זק"א
סמ"ר ע?, לוחם ביחידת עוקץ, מספר על הפיגוע אמש בחלמיש:. דובר צה"ל
הלוחם שניטרל את המחבל/דובר צה"ל

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully