וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הנרצחת לתלמידותיה: "המבחן האמיתי - לשמור על מידות טובות"

23.7.2017 / 12:17

חיה סלומון, שנרצחה בבית הוריה בהתנחלות חלמיש בסוף השבוע, חילקה לתלמידות בבית הספר בלוד שבו לימדה מכתב עם סיום שנת הלימודים. "בכל דקה שעוברת, חשוב טוב לב, אחריות, הכרת הטוב, ענווה"

צילום: יותם רונן, עריכה: שניר דבוש

חיה סלומון, שנרצחה שלשום (שישי) בפיגוע הדקירה שאירע בבית הוריה בהתנחלות חלמיש, חילקה לפני פחות מחודש תעודות סיום שנה לתלמידותיה, בבית הספר "נועם המאירי" בלוד. "הרבה פעמים, במרוצת החיים, שוכחים אנו ושוב שוכחים, שלהיות אדם עם מידות טובות, זהו המבחן האמיתי בחיים", כתבה סלומון, בת 46, לתלמידות, וחתמה: "בהצלחה, המורה חיה".

"תלמידה יקרה, בחלוקת תעודות, כשהמחצית נגמרת, אני תמיד נזכרת בתעודה אחרת, כמעט כמו בבית הספר...", עוד כתבה המורה. "נותן אותה אבינו שבמרום, השוכן בכל מקום. אך במקום מקצועות ותוצאות מבחנים, הוא מחלק ציונים למקצועות הבאים: ידידות, סבלנות, הבנה, אהבה; טוב לב, אחריות, הכרת הטוב, ענווה. והיא חשובה, אותה התעודה, אפילו יותר מכל תעודה אחרת. ולא רק פעם בשנה או פעמיים, אלא בכל דקה שעוברת".

עוד בוואלה! NEWS:
ההסתה שהצליחה והקושי בסיכול חדירה: התנאים שאפשרו את הפיגוע
"הרצח קטע את השמחה": יוסף ושני ילדיו נהרגו בפיגוע בחלמיש
מיכל הצליחה להציל את חיי ילדיה – כשמחבל רצח את בעלה בחלמיש

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
"ידידות, סבלנות, הבנה, אהבה". המכתב שחילקה סולומון לתלמידותיה/מערכת וואלה!, צילום מסך

סלומון נהרגה יחד עם אביה, יוסף, בן 70, ואחיה אלעד, בן 36. אביה שנהרג בפיגוע, ורעייתו טובה, בת 68, שנפצעה באורח בינוני עד קשה, הם ממייסדי ההתנחלות. בשנים האחרונות שימש יוסף נהג הסעות של ילדים בעלי צרכים מיוחדים. האם הועברה לטיפול בבית החולים שערי צדק בירושלים, שם התבשרה על מות בעלה ושני ילדיהם. הלווייתם של השלושה תיערך היום בשעה 17:30 בבית העלמין במודיעין.

היום סיפרה רחל מעוז, אמו של ע', הלוחם שהיה הראשון להגיע לזירת פיגוע הדקירה: "שמענו צרחות, אבל לא רצינו להאמין שדבר כזה יכול לקרות. לדבריה, "הבנו די מהר, תוך שניות, שמשהו קורה שם. זה מזעזע, בהתחלה אתה מכחיש ואומר, 'זה לא יכול להיות'". מעוז שחזרה את מה שאירע בסוף השבוע בבית משפחת סלומון, המתגוררת בשכנות אליה. "בעלי רץ מהבית, והבן שלי צעק, 'אבא, אל תצא בלי נשק'", אמרה, "בינתיים הוא רץ לכספת, להביא את האקדח שלו. אחרי שנייה בעלי חוזר ואומר שיש מחבל בבית הזה. שמענו ירייה אחת, ולא ידענו מה קורה בחוץ".

עוד באותו נושא

הסב שמשפחתו נרצחה באיתמר: הטרגדיה בחלמיש מחזירה אותנו לאסון

לכתבה המלאה
זירת פיגוע הדקירה בחלמיש. 21 ביולי 2017. זק"א
"לקח לנו זמן להבין מה קורה". זירת פיגוע הדקירה, שישי/זק"א
בני משפחת סלומון שנרצחו בפיגוע בחלמיש. באדיבות המשפחה
"הוא ניסה לעזור לפצועים, אבל לא היה מה לעזור להם". משפחת סלומון/באדיבות המשפחה

לדברי מעוז, זמן קצר לפני כן היא הזעיקה את כוחות המשטרה. היא הוסיפה: "רק אחר כך גילינו שהבן שלי ראה את המחבל בחלון של הבית ממול, קפץ על הגדר, ירה בו ירייה אחת מדויקת דרך החלון וראה שהוא נופל". מיד לאחר מכן, כפי שסיפרה מעוז, "בעלי רץ לתוך הבית ובעט הצידה את הסכין".

"הוא ניסה לעזור לפצועים, אבל לא היה מה לעזור להם", שחזרה. "הוא ניסה לדבר עם הפצועה שכן הייתה בהכרה, והבן שלי שאל אותה אם יש עוד מחבלים". בשלב זה, הגיעו כוחות הביטחון לזירה, ועצרו את המחבל, עומר עבד אל-ג'ליל, תושב כפר כובר הסמוך בן 19, שנפצע מירי אקדחו האישי של ע'.

תחיה דיטסהיים, תושבת חלמיש, שחזרה את האירועים: "הודיעו לנו לא לצאת עד שנקבל הודעה נוספת, הרגשתי שמשהו לא טוב קורה". לאחר מכן, הגיעו למקום צוותי רפואה וביטחון. "לקח לנו זמן להבין מה קורה", אמרה, "ניסו להציל את הפצועים, אבל כבר לא היה מה לעשות. זאת טרגדיה". היא הוסיפה: "החייל עצר את הטבח. אני לא רוצה לחשוב מה היה קורה אם לא היו עוצרים אותו".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully