וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הסב שמשפחתו נרצחה באיתמר: הטרגדיה בחלמיש מחזירה אותנו לאסון

23.7.2017 / 11:09

חיים פוגל, תושב חלמיש שבנו אהוד נרצח עם אשתו ושלושה מילדיהם לפני שש שנים, ביקר בבית משפחת סלומון, שאיבדה שלושה בני משפחה בפיגוע הדקירה. "זה מזכיר מאוד את המעמד שהיינו בו כשבאנו לאותו לילה נורא כדי לזהות ולקחת את הנכדים אלינו הביתה", אמר בחלמיש

צילום: יותם רונן, עריכה: שניר דבוש

חיים פוגל, תושב חלמיש שבנו אהוד נרצח עם אשתו רותי ושלושה מילדיהם בהתנחלות איתמר לפני שש שנים, ביקר היום (ראשון) בבית משפחת סלומון, שאיבדה שלושה בני משפחה בפיגוע הדקירה ביום שישי האחרון. "קשה מאוד לעמוד פה ליד הבית שבו התרחש רצח נורא כזה של חברים טובים. יוסי, הסב, וילדיו חיה ואלעד, השם ייקום דמם. זה מזכיר מאוד את המעמד שהיינו בו לפני שש שנים כשבאנו לאותו לילה נורא כדי לזהות ולקחת את הנכדים שלנו אלינו הביתה", אמר בחלמיש.

פוגל סיפר על הפעם האחרונה שבה דיברו עם יוסף, בן ה-70, ואשתו טובה, בת 68, שנפצעה באורח בינוני עד קשה בפיגוע. "פגשנו את יוסי וטובה ביום שישי האחרון. טובה ביקשה מאשתי שעושה גמילות חסדים של ארבעס, חומוס למנהג השולם זוכר. היא הגיעה אלינו הביתה אחרי הצהריים כדי לקחת את הארבעס. את יוסי פגשתי אחרי התפילה, ואמרתי לו מזל טוב".

"ישבנו במרפסת אחרי הסעודה והייתה תחושה לא טובה. זו פעם ראשונה שקורה לי כזה דבר. אמרתי לאשתי, אבל לא פתחנו את הטלפון. אחרי רבע שעה הייתה אזעקה. נכנסו לבתים כמו שצריך ואחרי זמן מסוים הגיעו חיילים, וכמה תושבים מהיישוב שהצטרפו לראות אם כולם בבתים ונודע לנו מהם איפה קרה האסון".

לקריאה נוספת:
מצלמות הוצבו בהר הבית; ארדן: "ההתנגדות למגנומטרים שקרית"
ההסתה שהצליחה והקושי בסיכול חדירה: התנאים שאפשרו את הפיגוע
אם החייל שירה במחבל בחלמיש: "שמענו צרחות ולא רצינו להאמין"

חיים פוגל בחלמיש לאחר הפיגוע 23 ביולי 2017. צילום מסך, יותם רונן, מערכת וואלה!
"אלו קורבנות הסתה". פוגל/מערכת וואלה!, צילום מסך, יותם רונן
החלון ממנו בוצע ירי הניטרול בחלמיש יולי 2017. תצפית TPS, תצפית TPS
בית משפחת סלומון אתמול/תצפית TPS, תצפית TPS

בערב שבת חדר מחבל, עומר עבד אל-ג'ליל, להתנחלות חלמיש שבבנימין, פרץ לבית משפחת סלומון ודקר למוות את יוסף ואת ילדיו, חיה בת ה-46 ואלעד בן ה-36. חייל בחופשה ששמע את ההתרחשות ירה במחבל ופצע אותו. "הכול עולה, אנחנו מבינים שקרה אסון. זה מחזיר אותנו אבל כמי שיודע כמשפחה שכולה שחיה את הדברים האלה יום ביומו, כל אירוע מזכיר לנו, כל תמונה כל דבר, אז לא צריך לקרות משהו מיוחד. אך הפעם כשקורה כזה דבר שדומה כל כך למה שקרה אצלנו, אתה מבין מה הטרגדיה שהם עוברים".

"יש כאלה שקוראים לזה קורבנות השלום אבל אלו קורבנות ההסתה ואף אחד לא מטפל בזה", אמר פוגל, ושיבח את החייל שירה במחבל. "כל הכבוד לחייל שנטרל את המחבל אבל חבל שהוא לא חיסל אותו ועכשיו יהיה משפט וזה מאוד קשה. הדבר החשוב ביותר שאנחנו עומדים פה וממשיכים להתפתח וחשוב שלא יפחדו ושהציבור ימשיך לבוא לפה".

פוגל מסר בביקורו בקשה לכלי התקשורת. "דבר אחד שמאוד מפריע ומקומם זה לראות את התמונות, זה מעלה הכול בחזרה. זה פוגע במשפחות וגם באנשים". ביום שישי פרסם דובר צה"ל תמונה ראשונה מתוך הזירה, שבה נראתה הרצפה המכוסה בדם. "מישהו חשב שזה טוב ומועיל בעולם שרואים את הדם, אבל מה זה עושה למשפחות למה צריך את זה? זו טעות גדולה וזה פוגע במשפחות ונודה אם זה ייפסק. לאורך זמן זה לא משרת שום דבר כולם יודעים מה זה דם ורצח ואני מאוד מבקש שיפסיקו לפרסם את זה".

זירת פיגוע הדקירה בחלמיש. 21 ביולי 2017. זק"א
כוחות זק"א מנקים את בית המשפחה, אמש/זק"א
בני משפחת סלומון שנרצחו בפיגוע בחלמיש. באדיבות המשפחה
ההרוגים ממשפחת סלומון/באדיבות המשפחה

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully