וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מצלמות הוצבו בהר הבית; ארדן: "ההתנגדות למגנומטרים שקרית"

השר לביטחון הפנים אמר בריאיון לאולפן וואלה! NEWS כי "אי אפשר שמשטרת ישראל תצטרך לקבל אישור מהפלסטינים על כל אמצעי אבטחה". הוא הוסיף כי תהליך קבלת ההחלטות היה סדור ונכון ולא הובעה במהלכו שום התנגדות

צילום: צלמי וואלה!, רויטרס וסרטוני גולשים, עריכה: שניר דבוש

המשטרה הציבה הלילה (ראשון) שערים ועליהם מצלמות אבטחה בכניסה להר הבית, בנוסף לגלאי המתכות שהוקמו באתר הקדוש בשבוע שעבר. ביום חמישי האחרון החליט הקבינט המדיני-ביטחוני להותיר על כנם את גלאי המתכות (מגנומטרים) בכניסה להר הבית חרף העימותים בעיר העתיקה שעורר המהלך בירושלים. היום, לאחר הפיגוע הקטלני בחלמיש, יתכנס הקבינט לדיון נוסף בנושא.

השר לביטחון הפנים גלעד ארדן אמר היום בריאיון לאולפן וואלה! NEWS כי הוא לא יודע אם המגנומטרים יורדו בשלב כלשהו. "מבחינתי כל עוד המשטרה אומרת שזהו האמצעי שיש ברשותה כדי להבטיח שפיגוע נוסף כפי שהיה ביום שישי שעבר שבו נהרגו שני שוטרים לא יחזור על עצמו, הם נשארים". לדבריו, "האמצעי הפשוט הזה של גלאי מתכות הוא לא העניין. יש כאן מאבק על ריבונות ועל חוסר קבלת הריבונות שלנו בכלל ובפרט באזור הר הבית. אי אפשר שמשטרת ישראל תצטרך לקבל אישור מהפלסטינים על כל אמצעי אבטחה".

"ראש הממשלה קיים שתי התייעצויות גם ביום שישי וגם בשבת אחרי הפיגוע שבהן דנו באפשרויות. בשני הדיונים אף אחד לא הביע התנגדות או חששות מהתנגדות רחבה שתהיה להצבת הגלאים. לא היה שום גורם שהביע התנגדות. תהליך קבלת ההחלטות לפני התקנת הגלאים היה תהליך נכון, סדור שהשתתפו בו כל הגורמים הביטחוניים ולא הובעה התנגדות בשום רמה. מרגע שהם הותקנו פרצה התנגדות מלאכותית ושקרית שלא מבוססת על גלאי המתכות".

לקריאה נוספת:
אבו מאזן: "מקפיאים את היחסים עם ישראל עד להסרת המגנומטרים"
נתניהו על הפיגוע בחלמיש: "פעולת טרור שביצעה חיית אדם"
השרה רגב תקפה את שב"כ: "החלטה הזויה, המגנומטר חייב להישאר"

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
איזנקוט, היום/מערכת וואלה!, צילום מסך

במקביל, הרמטכ"ל רב-אלוף גדי איזנקוט אמר הבוקר בשיחה עם מתגייסים בבסיס תל השומר כי "סוף השבוע האחרון מלמד משהו על האיומים שאנחנו מתמודדים איתם". לדבריו, "אנחנו כצבא, יחד עם זרועות הביטחון האחרות, מצליחים לספק ביטחון ותחושת ביטחון לאזרחי ישראל וממשיכים לאפשר למדינה להתפתח ולשגשג למרות האיומים הקשים". ביציאה משיחת מתגייסים טריים אמר איזנקוט לעיתונאים כי מאפייני גל הטרור הנוכחי אינם דומים למאפייני אינתיפאדת הבודדים. "יש בו מוטיבים אחרים", הסביר.

הדיון בקבינט שהתקיים בחמישי בלילה נמשך כארבע שעות וחצי ובמרכזו עמדה שאלת הצבת גלאי המתכות בכניסה להר הבית. רוב גורף של שרי הקבינט, כולל ראש הממשלה, תמכו בעמדת המשטרה והשר ארדן, שלפיה המגנומטרים הם אמצעי ביטחון חיוני והכרחי להשבת השקט והביטחון להר הבית. מנגד, בעמדת צה"ל ושב"כ – שלפיה המשך הצבת המגנומטרים עשוי להוביל להתלקחות ביטחונית ולתסיסה פלסטינית – תמכו רק שני שרים, יובל שטייניץ ויואב גלנט.

עוד באותו נושא

החלטת הקבינט המדיני-ביטחוני: גלאי המתכות יישארו בכניסה להר הבית

לכתבה המלאה
אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
המצלמות שהוצבו בכניסה להר הבית/מערכת וואלה!, צילום מסך
אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
שערים חכמים שהוקמו בכניסות/מערכת וואלה!, צילום מסך

אולם אתמול נשמעו בצה"ל קולות, שלפיהם ישראל בוחנת חלופות למגנומטרים. אתמול התראיין מתאם פעולות הממשלה בשטחים, אלוף יואב מרדכי, לרשת BBC בנושא הצבת גלאי המתכות בכניסה למתחם הקדוש, ואמר כי "ישראל בוחנת חלופה שתבטיח את הביטחון בהר הבית". אלוף מרדכי הוסיף כי אין בכוונת ישראל לשנות את הסטטוס-קוו בהר.

"הפתרון של המגנומטרים הוא פתרון ביטחוני ותו לא", אמר מרדכי. "בימים אלה אנחנו מחפשים אחר אופציות ופתרונות נוספים, שיביאו ביטחון ויבטיחו שלא יתבצע פיגוע נוסף. אני רוצה לקרוא למדינות ערב השכנות, ולכל המוסלמים בכלל להציע רעיון איך למנוע פיגוע שעלול לקרות שוב, בצורה בטוחה שתערוב למתפללים".

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
כרזה שהופצה בקרב הפלסטינים נגד אמצעי הביטחון/מערכת וואלה!, צילום מסך

אתמול תקפה שרת התרבות מירי רגב את עמדת שב"כ ואת אלוף מרדכי. "טענת השב"כ הזויה, אני מצפה מהקבינט שימשיך לעמוד בהחלטה להשאיר אותו שם. מי שלא רוצה לעבור בדיקה, שלא יגיע להר הבית, אנחנו לא יכולים להיכנע לטרור. אני לא מבינה את המסמך שהוציא פולי (האלוף מרדכי, מ"ש). אני מצפה מאבו מאזן וחברי כנסת ערבים יגנו את הטרור".

ביום שישי הכריז יו"ר הרשות הפלסטינית אבו-מאזן על הקפאת כל הקשרים עם ישראל בכל הדרגים, עד להסרת המגנומטרים בכניסה למסגד אל-אקצא. בנאום מיוחד שנשא בעקבות העימותים האלימים שהתרחשו במזרח ירושלים ובגדה, תקף את פעולות ישראל בהר הבית והצהיר: "מזרח ירושלים היא בירתנו, ולנו הריבונות עליה. נפעל לשחרורה מהכיבוש יחד עם שאר אדמותינו".

(עדכון ראשון: 8:19)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully